Het Adingerdorphof in de Amsterdamse wijk Osdorp kampt met overlast van ratten.
Bewoners zien de dieren overal lopen op en rond het plein, al is niet helemaal duidelijk hoeveel het er zijn, meldt AT5. Veel omwonenden zijn de rondkruipende ratten zat en eisen actie om de beestjes uit te roeien.
De dierenbescherming is daar echter fel tegen. "Ratten maken een normaal onderdeel uit van de Amsterdamse fauna," zegt woordvoerster Eva van Joost tegen AT5. "Burgers moeten hun omgeving gewoon goed schoonhouden."
Het lijkt er toch op dat de bewoners hun zin krijgen. Stadsdeel Nieuw-West heeft inmiddels de GGD opgedragen iets aan de ratten te doen.
quote:"Ratten maken een normaal onderdeel uit van de Amsterdamse fauna,"
Vooral die op 2 poten.
Gr Hansie
Geert Wilders,ik laat de PVVkiezer niet uitmaken voor racist, een gevaar voor de rechtsstaat of rechts-extremist. Dat laat ik me niet gebeuren. Iedereen die dat vanaf nu zegt, krijgt keihard de wind van voren. Ze kunnen de PVV niet aan, daarom schieten ze onder de gordel.”
Geen rat gezien hier in Osdorp. Wel zie ik dat voornamelijk allochtonen (Surinamers/ Marokkanen) oud brood hier in de sloot gooien voor de eendjes. Helaas trekt dat ook ratten.