Pim Fortuyn Forum
Pim Fortuyn Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | WebSearch | Active Polls | Members | Private Messages | Store | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Website/ Leden/ Informeel/ Intern
 Kletskoek of hoek
 Pub Voor Vrijheid
 New Topic  New Poll New Poll
 Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 103

Duhbyl@hotmail.com
Ridder in de Orde van Fortuyn

30979 Posts

Posted - 04 Dec 2011 :  10:40:54  Show Profile Send Duhbyl@hotmail.com a Private Message
Jonguh,
pappy schurrt ze twee hersencellen langs elkaar, om wat rijmelarij op pepier te produceren, dat gaat zegmaar niet, zonder scheuren in de kleren.
Gaf ze al die mensen, maar een pondje kaas, dan rijmt mooi, op Monchool neemt beslissingen, pappy is de baas(vr nr Vndl).
Nee, pappy is mooi klaar met die ratsmoedee(vr nr Vndl).
Denk je;"Ach het is maar 1 keer, maar volgend jaar; doen we het weer"(vr nr Vndl).
Dus weg euforie; a never ending story(vr nr Vndl).

"Al die geloven zijn het zelfde, je mag niks en als het wel mag; is het verplicht"; zei me stiefvader.
Klacht indienen Go to Top of Page

Duhbyl@hotmail.com

30979 Posts

Posted - 04 Dec 2011 :  10:56:10  Show Profile Send Duhbyl@hotmail.com a Private Message
Sow,
da`s geregeld.
Gaat pappy zo Monchool vragen, of ze pappy`s hieroglieven kan altereren, in een netjes geschreven gedicht, waardoor het lijkt, of pappy net zijn prothese heeft gereinigd, of althans; een poging heeft gedaan.

"Al die geloven zijn het zelfde, je mag niks en als het wel mag; is het verplicht"; zei me stiefvader.

Duhbyl@hotmail.com

30979 Posts

Posted - 04 Dec 2011 :  11:41:07  Show Profile Send Duhbyl@hotmail.com a Private Message
Jonguh,
pappy bespeurt ergernis, in Monchool de`r stem, over het gedrag van Duhdroom.
Pappy moet zich sterk vergissen, wanneer haar grieven zich straks, op pappy zullen richten.
Take cover son, our you`re ass, is out.
Gelukkig al blusthee gezet.
Pappy gaat zich even een nieuw adagium aanmeten.
Het heet:"Jaah n amun".

Edited by - Duhbyl@hotmail.com on 04 Dec 2011 11:43:06

hirihiri123
Erelid

Netherlands
16550 Posts

Posted - 04 Dec 2011 :  15:10:47  Show Profile Send hirihiri123 a Private Message
Posted - 04 Dec 2011 : 10:40:54

Heb je nog een paar rollen behang nodig soms...............

Je redt het niet op een A4tje

Kijk ook op: Het Vrije Volk, het Pim Fortuyn forum of of de oorzaak van islamisering en vervolgens
over de nazi's van deze tijd en praat erover op Cor Stoker, bij wie anders? of een ander forum.

hirihiri123
Erelid

Netherlands
16550 Posts

Posted - 05 Dec 2011 :  07:27:12  Show Profile Send hirihiri123 a Private Message

GEDICHT

Gramschap en frustratie van de heer des huizes zijn er de reden van dat het bij ons thuis reeds enkele jaren streng verboden is om Sinterklaasgedichten te maken.

Ik deed altijd mijn best op die gedichten. Er zat een vleugje Marsman in, J.C. Bloem en Roland Holst waren er eveneens in te herkennen, onmiskenbaar was ook de beïnvloeding door Vromans en Vasalis.

In alle bescheidenheid: het waren meesterwerken, die zonder enige twijfel met de VSB Poëzie-prijs zouden zijn bekroond als ik ze had uitgegeven. Maar dat wilde ik niet. Mijn privéleven was mij heilig, niemand had er verder iets mee te maken dat ik als kind tante Trui een keer, in de keuken nog wel, zich in de ruggelingse amazonestand aan oom Teun heb zien bekennen, terwijl tante Trui met oom Leo was getrouwd en oom Teun met tante Lida.

Het Sinterklaasgedicht dat ik daar 45 jaar later aan wijdde nadat ik het lootje van Alida had getrokken, de oudste dochter van oom Leo en tante Trui, was geniaal, al was het alleen maar doordat de Sint heel knap het woord dat iedere andere dichter op keuken laat rijmen wist te vermijden. Wel raadde hij Alida, die negen maanden na het keuken-incident het levenslicht had gezien, in het laatste couplet aan een dnatest te ondergaan, met als resultaat dat de familie daarna op pakjesavond in veel minder groten getale bij elkaar kwam.

Maar goed, dat is weer een ander verhaal, waar het mij nu om gaat is dat de brille van mijn poëzie niet of nauwelijks werd herkend. Oorzaak: het belabberde niveau van de voorlezers. Dat Alida halverwege begon te hakkelen kan ik mij bij nader inzien nog wel voorstellen, maar ook al mijn andere familieleden verkrachtten mijn gedichten. Alles klopte eraan. Metrum, ritme, enjambement, roept u maar. Maar op ‘t Heerlijk Avondje was daar niets van terug te horen.

Wat het nog erger maakte was dat ik tevens over familieleden beschikte die het zich waagden te veroorloven tussen de regels door commentaar te leveren. Beeld je eens in hoe het op Hendrik Marsman zou overkomen als iemand zijn ‘Herinnering aan Holland’ voorleest en na de eerste regels „Denkend aan Holland zie ik breede rivieren” niet met „traag door oneindig laagland gaan” vervolgt, maar giechelend met „Nou, ik zie heel wat anders”. Welnu, aldus geschiedde. Dat vreet aan een dichter en daarom worden er vanavond bij mij thuis wederom géén Sinterklaasgedichten voorgedragen.

Al zal het ditmaal moeilijk zijn.

Mijn achtjarige neefje kreeg dit jaar van zijn streng gereformeerde moeder te horen dat Sinterklaas niet bestaat.

„Dacht ik al”, antwoordde hij. „En wanneer vertel je het van God?”

Dat schreeuwt om een gedicht.

Rob Hoogland

Kijk ook op: Het Vrije Volk, het Pim Fortuyn forum of of de oorzaak van islamisering en vervolgens
over de nazi's van deze tijd en praat erover op Cor Stoker, bij wie anders? of een ander forum.

hirihiri123
Erelid

Netherlands
16550 Posts

Posted - 05 Dec 2011 :  16:22:49  Show Profile Send hirihiri123 a Private Message
Hebben de "ballen "nog wat opgeleverd............

Duhbyl@hotmail.com

30979 Posts

Posted - 05 Dec 2011 :  17:50:19  Show Profile Send Duhbyl@hotmail.com a Private Message
Jonguh,
verdorde Spermatoiden.
Geen vruchtbare oase, zegmaar.
Misschien, dat de goden vandaag een pensioenpresentje, voor pappy gereserveerd hebben.

Joop Klepzeiker

Open Inrichting Nederland
18935 Posts

Posted - 05 Dec 2011 :  17:50:27  Show Profile Send Joop Klepzeiker a Private Message
Hooguit kleffe handen !!

Aangeboden door de vondelpark filosoof vanuit zijn hypotheek vrije bitumineerde kartonnen doos.

Duhbyl@hotmail.com

30979 Posts

Posted - 05 Dec 2011 :  18:30:27  Show Profile Send Duhbyl@hotmail.com a Private Message
Jonguh,
volgens pappy ben jij niet op de hoogte van het feit, dat het vanavond pakjesavond is.
Nou, pappy is helemaal klaar, voor een bischoppelijk legaat.
Een flink pak, jah!.

hirihiri123
Erelid

Netherlands
16550 Posts

Posted - 06 Dec 2011 :  07:57:34  Show Profile Send hirihiri123 a Private Message

TOLERANTIE

Tal van beelden dwarrelen aan mijn geestesoog voorbij wanneer ik aan Hells Angels denk. Ik hoef ze niet te omschrijven, verreweg de meeste lezers zullen dezelfde associaties hebben, behalve misschien de moeders van die jongens. Want tja, ‘t blijft toch je kind.

Het beeld van een Hells Angel die als een 21e-eeuwse dr. Fop I. Brouwer met een vlindernetje door de tuin sluipt omdat hij in de ban is van al wat leeft en groeit en ons altijd weer boeit, had zich tot gisteren echter nog niet aan mij geopenbaard.

Maar wat ik ook probeer, sinds ik inzage heb gekregen in de stukken van het kort geding dat de Angels hebben aangespannen in verband met het gemeentelijke besluit dat zij hun Amsterdamse clubhuis moeten verlaten, krijg ik het niet meer uit mijn hoofd.

Natuurlijk, u heeft gelijk, in Amsterdam is nu eenmaal alles mogelijk.

Aan het hoofd van die gemeente staat bijvoorbeeld een burgemeester, luisterend naar de naam Eberhard van der Laan, over wie iedereen dolenthousiast is omdat hij de zaken voortvarender aanpakt dan zijn voorganger.

Ten eerste is dat niet zo moeilijk als het lijkt: ook een schildpad loopt harder dan een slak. Ten tweede wisten al die Eberhard-positivo’s, toen zij dat oordeel vormden, nog niet dat Van der Laan het werkschuwe, hemelwaterafvoer volpissende tuig dat zich als Occupy-beweging in een tentenkamp op het Beursplein had gevestigd, zou aanbieden om de verhuizing naar de Zuidas voor zijn rekening te nemen.

Meneer de burgemeester sprak daarbij van ’Amsterdamse tolerantie’ en dwong mij daarmee om uitleg te geven. Velen vergeten namelijk dat Amsterdamse tolerantie eenzijdige tolerantie is. Het is verregaande verdraagzaamheid ten opzichte van luiaards, profiteurs en wetsovertreders van alle soorten en maten, terwijl automobilisten, middenstanders en andere harde werkers, de mensen dus die de staats- en gemeentekas financieren, juist dagelijks verregaande Amsterdamse INtolerantie ervaren. Goed. Is het een grote stap van werkschuw, hemelwaterafvoer volpissend tuig naar een groep motorrijders in vervaarlijke lederen pakken die sinds jaar en dag een clubgebouw aan de H.J.E. Wenckebachweg occupyen?

De beantwoording van die vraag laat ik even aan de lezer omdat ik alwéér een deerlijke aanval van de slappe lach krijg, nu ik het laatste Hells Angel-argument tegen de sloop van dat gebouw andermaal tot mij neem.

Wat hebben die gasten plots ontdekt?

Dat er vleermuizen in en om het clubhuis leven. En libellen. En zeldzame insecten. En een uil. En een specht. En dat het al die arme beestjes niet kan worden aangedaan om hun leefomgeving te verwoesten. En dat het clubhuis daarom overeind moet blijven staan. Lief hè, van die jongens? En ik maar denken dat er daar alleen maar ratten en kakkerlakken woonden.

Hoewel... dat kan eigenlijk niet.

Want ratten en kakkerlakken kunnen altijd op Amsterdamse tolerantie rekenen.

Rob Hoogland

hirihiri123
Erelid

Netherlands
16550 Posts

Posted - 06 Dec 2011 :  07:58:15  Show Profile Send hirihiri123 a Private Message

TOLERANTIE

Tal van beelden dwarrelen aan mijn geestesoog voorbij wanneer ik aan Hells Angels denk. Ik hoef ze niet te omschrijven, verreweg de meeste lezers zullen dezelfde associaties hebben, behalve misschien de moeders van die jongens. Want tja, ‘t blijft toch je kind.

Het beeld van een Hells Angel die als een 21e-eeuwse dr. Fop I. Brouwer met een vlindernetje door de tuin sluipt omdat hij in de ban is van al wat leeft en groeit en ons altijd weer boeit, had zich tot gisteren echter nog niet aan mij geopenbaard.

Maar wat ik ook probeer, sinds ik inzage heb gekregen in de stukken van het kort geding dat de Angels hebben aangespannen in verband met het gemeentelijke besluit dat zij hun Amsterdamse clubhuis moeten verlaten, krijg ik het niet meer uit mijn hoofd.

Natuurlijk, u heeft gelijk, in Amsterdam is nu eenmaal alles mogelijk.

Aan het hoofd van die gemeente staat bijvoorbeeld een burgemeester, luisterend naar de naam Eberhard van der Laan, over wie iedereen dolenthousiast is omdat hij de zaken voortvarender aanpakt dan zijn voorganger.

Ten eerste is dat niet zo moeilijk als het lijkt: ook een schildpad loopt harder dan een slak. Ten tweede wisten al die Eberhard-positivo’s, toen zij dat oordeel vormden, nog niet dat Van der Laan het werkschuwe, hemelwaterafvoer volpissende tuig dat zich als Occupy-beweging in een tentenkamp op het Beursplein had gevestigd, zou aanbieden om de verhuizing naar de Zuidas voor zijn rekening te nemen.

Meneer de burgemeester sprak daarbij van ’Amsterdamse tolerantie’ en dwong mij daarmee om uitleg te geven. Velen vergeten namelijk dat Amsterdamse tolerantie eenzijdige tolerantie is. Het is verregaande verdraagzaamheid ten opzichte van luiaards, profiteurs en wetsovertreders van alle soorten en maten, terwijl automobilisten, middenstanders en andere harde werkers, de mensen dus die de staats- en gemeentekas financieren, juist dagelijks verregaande Amsterdamse INtolerantie ervaren. Goed. Is het een grote stap van werkschuw, hemelwaterafvoer volpissend tuig naar een groep motorrijders in vervaarlijke lederen pakken die sinds jaar en dag een clubgebouw aan de H.J.E. Wenckebachweg occupyen?

De beantwoording van die vraag laat ik even aan de lezer omdat ik alwéér een deerlijke aanval van de slappe lach krijg, nu ik het laatste Hells Angel-argument tegen de sloop van dat gebouw andermaal tot mij neem.

Wat hebben die gasten plots ontdekt?

Dat er vleermuizen in en om het clubhuis leven. En libellen. En zeldzame insecten. En een uil. En een specht. En dat het al die arme beestjes niet kan worden aangedaan om hun leefomgeving te verwoesten. En dat het clubhuis daarom overeind moet blijven staan. Lief hè, van die jongens? En ik maar denken dat er daar alleen maar ratten en kakkerlakken woonden.

Hoewel... dat kan eigenlijk niet.

Want ratten en kakkerlakken kunnen altijd op Amsterdamse tolerantie rekenen.

Rob Hoogland

Duhbyl@hotmail.com

30979 Posts

Posted - 06 Dec 2011 :  08:45:25  Show Profile Send Duhbyl@hotmail.com a Private Message
Jonguh,
Rop ziet het; helaas niet goed.
Eigenlijk, zouden de hell`s Angels gewoon hun Angels-place moeten kunnen behouden, maar wel delen met de Occupiers.
Kunnen hun het Beursplein schoonvegen(alla Jantjes) en ze een passendere lokatie aanbieden, bij hun, in het moeras.
Dan vallen die demonstranten, daar ook meteen makelijk te handhaven als bedreigde diersoort.
Want zeg eerlijk; Een Skunk is mooi en lief, maar niet te domesticeren.
Het zou iedergeval van innovatieve assertieviteit getuigen.

Duhbyl@hotmail.com

30979 Posts

Posted - 06 Dec 2011 :  11:38:27  Show Profile Send Duhbyl@hotmail.com a Private Message
Jonguh,
kreeg pappy een met de schrijversnaam contrasterend stukje, onder; ogen.
Dit, in het Adagium: Soixante-neuf(Huh?!)woorden.
Pappy moet even in de Abodings, maar voor nog geen 70 woorden, da`s te doen.

Waarom doet iedereen toch zo hijgerig, over die zogenaamde Arabische lente?.
Waarom zou dat toch zo zijn?.
Juist, omdat Islam en democratie niet samengaan.
Dat zeggen islamisten zelf en dat wordt nu bewezen in Tunesie en Egypte, waar de fanatieke islam goedschiks of met geweld; de macht grijpt en de werkelijke democratie in de kiem smoort.
Haim Ahmed Emmet, Mokum.
Met pappy`s onderschrift erbij, zou hij helemaal rond zijn, maarjah; dan bleef hij niet, binnen het gestelde aantal woorden.
Daarom, kon hij de lezers er ook niet op attenderen, dat al die partijen voor vrijheid feitelijk een taqiyya zijn, want ze streven allemaal naar onderwerping, maar niemand van het journaille, die u; daar op zal wijzen.
Net zoals, dat angstvallig verborgen blijft voor de goegemeenschap, dat het Syrische conflict, mede in het teken staat van de geschillen, tussen Alevieten, Soenieten en Sjiiten.
Nou zijn volgens pappy; de Sjiiten de ergste, daarna de Soenieten en zijn de Alevieten; de sootemet relaxten, maar ook; daar wenst geen van de journailles, ons; op te wijzen.
Nou is pappy geen journaille, maar slechts een ouwe Neel, maar toch, graag zou hij zijn duhbylegedachten ontzenuwd zien.
Nee, neeeehhh; niet doen.

Duhbyl@hotmail.com

30979 Posts

Posted - 06 Dec 2011 :  11:47:16  Show Profile Send Duhbyl@hotmail.com a Private Message
Jonguh,
RTEL-Z bericht over de aanslag bij het Asjoera feest.
Om de publieke opinie niet volledig intelichten, laat men niet als vorig jaar zien, dat men ter ere van het Asjoerah-feest ofzo; zichzelf: flink kastijdt.

Duhbyl@hotmail.com

30979 Posts

Posted - 06 Dec 2011 :  12:42:09  Show Profile Send Duhbyl@hotmail.com a Private Message
Jonguh,
moest pappy even een bittere pil wegslikken(bijna net zo bitter jah, stuur een pm), maar heeft toch al zijn moed(lees; pecunnia)bij mekaar geraapt, om vandaag, weer een vermalijde poging te doen, om hem vandaag te slepen.
7 rijtjes erin gesmakt, voor de massul, misschien brengt het massul.
Want, een ons geluk, is meer als een kilo verstand, nu heeft pappy al een ons geluk(2 gram verstan), maar het mag best; een onsje meer wezen.
Nou RTEL-Z wijdt er ook een item aan; Meer kinderen groeien, onder de armeode grens op, zo; wordt ik nooit volwassen.

Duhbyl@hotmail.com

30979 Posts

Posted - 06 Dec 2011 :  12:46:27  Show Profile Send Duhbyl@hotmail.com a Private Message
Jonguh,
uitgebreid, verteld men over het Ashourah-festival bij RTEL-Z.
Maar, men laat achterwege, dat het gros van de lieden zich tijdens het feest, zichzelf loopt te zwepen, dat doet; de pieteit voor de slachtoffers afnemen.
Mnesne zouden misschien wel kunnen gaan denken;"Laat ze elkaar, maar lekker opblazen en afmaken, daarzo; ver van me bed, dan komen ze iedergeval niet hierheen".

Duhbyl@hotmail.com

30979 Posts

Posted - 06 Dec 2011 :  12:49:13  Show Profile Send Duhbyl@hotmail.com a Private Message
Jonguh,
dat ene item leek er een beetje op, over die Occupy gasten, voor de rest is Pownet, toch een slap aftreksel geworden van wat men gewenst had.
Zegt pappy bij, dat ze inmiddels toch al met bescherming de straat over moeten en dan nog niet eens, in; islamitische enclaves.

ancarlo
Super Allochtoon

Israel
29448 Posts

Posted - 06 Dec 2011 :  13:27:56  Show Profile Send ancarlo a Private Message
Tja, die linkse roeptoeters houden er niet zo van dat mensen hen net zo benadert als dat zij gewend zijn te doen met andersdenkenden! Dat doet zeer, isse niet leuk!!

ancarlo

keep this old American-Indian saying in mind: you can not wake a person up who pretends to be asleep.

Shalom

Duhbyl@hotmail.com

30979 Posts

Posted - 07 Dec 2011 :  08:39:07  Show Profile Send Duhbyl@hotmail.com a Private Message
Jonguh,
we geven ondanks de crisis niks minder, aan goede doelen.
Dom van die gasten, want als je hoort, wat we via de regering shokken, dan houdt een ieder voorlopig even zijn hand, op de knip.
Misschien zou vanuit overheidswege, niet het Rode kruis, maar het Gele vocht dik gesubsideerd moeten worden.
Dat geld, wordt dan niet de grens over gestort, maar in de binnenlandse lokale economie gepompt, om de produktie opgang te houden.
Win-win, zegmaar en dan vergeet pappy ongetwijfeld en paar win`s.

hirihiri123
Erelid

Netherlands
16550 Posts

Posted - 08 Dec 2011 :  07:30:32  Show Profile Send hirihiri123 a Private Message

GÊNANT

Helaas nooit ten goede, veranderde mijn beeld van Europa de afgelopen jaren voortdurend. Maar de laatste weken ondergaat het nauwelijks verandering.

Reeds enige tijd zie ik een aan obesitas lijdende karikatuur van een Boeddhabeeld voor me, decadent, vetzuchtig en kortademig, onderuit gezakt in zijn luie stoel en niet meer in staat om zich op eigen kracht te verheffen, die de uitgemergelde figuren rondom hem smeekt of ze ’m nog een keer willen volproppen.

„Honger, honger!” kwijlt de zielenpoot.

Dat beeld begon zich bij mij te ontwikkelen toen men her en der in dit aan een financieel/economische crisis onderhevige werelddeel de hoop begon uit te spreken dat landen als China, India, Brazilië en Zuid-Afrika bereid zouden zijn om middels een miljardenstorting in de IMF-kas een bijdrage te leveren aan onze redding. Ik schaamde me te barsten. Klopt, het zijn opkomende economieën. Zeker de Chinese Volksrepubliek en India zullen de komende decennia het economische wereldbeeld voor een steeds groter wordend deel bepalen. Maar naast het volgevreten Europa zie ik ze nog steeds als uitgemergelde figuren, net als Brazilië en Zuid-Afrika.

Uit hoofde van mijn toenmalige functie als razende reporter heb ik deze vier landen toevallig allemaal bezocht. In drie van de vier gevallen is dat alweer een tijdje terug. Toen ik in de jaren tachtig in India verbleef, had de middenklasse het bijvoorbeeld nog lang niet zo goed als nu. Maar ik weet dat in alle vier landen voor honderden miljoenen mensen nog steeds geldt wat destijds gold: ondanks de spectaculaire economische groei leven zij ver onder de armoedegrens en lijden zij vaak honger.

Ik herinner mij een bedelende moeder met haar eenarmige baby in Bombay. „Die andere arm is direct na de geboorte afgehakt”, vertelde de hoofdredacteur van een lokale krant met wie ik was bevriend. „Want dat levert meer geld op.”

Welnu, in Mumbai, zoals Bombay tegenwoordig heet, zijn die bedelaars er nog steeds, net als op het zeer armoedige Chinese platteland, in de sloppenwijken van Rio de Janeiro en in de townships van Zuid-Afrika, waar zich dagelijks duizenden nieuwe inwoners aan de poorten melden.

Jazeker, ik begrijp het spel, min of meer. Met hulp aan de Europeanen zouden ze tevens hun eigenbelang dienen: als wij geen goederen meer in dergelijke landen bestellen, komt er daar ook zand in de motor.

Maar het blijft gênant dat wij, als rijke Europese stinkerds, met aan het hoofd een figuur als Herman Van Rompuy, die zelfs nu nog een EU-verdrag durft af te wijzen waarin is vastgelegd dat EU-landen die de begrotingsafspraken niet nakomen automatisch sancties krijgen, onze hoop uitgerekend op die landen hebben gevestigd.

We zijn verwend, we zijn verpest.

En we hebben het nog altijd niet in de smiezen.

Rob Hoogland

Duhbyl@hotmail.com

30979 Posts

Posted - 08 Dec 2011 :  09:10:09  Show Profile Send Duhbyl@hotmail.com a Private Message
Jonguh,
een Fallus-sanctie heeft pappy, door de knieen doen gaan(ook een sootemet drooglegging, nou wat in de USA niet werkt, heeft in de Lage landen, tot grote veranderingen en een mea culpa geleid).
Gelukkig is; alles weer bij het oude, dat wil zeggen;"Als pappy ooit nog weer de oude wordt, dat de schik zegmaar niet, in me libido is geslopen(of is het op?).
Nouja; alles weer Kokos-macroon en schaal met dooier.
Gaat pappy zo met Duhdroom in bad.
Nee geen Bolderkar affaire, al hoewel zijn aversie tegen de douche soms anders doet vermoeden, maar; is ie der eenmaal in, dan wil ie er niet meer uit(neeh, niet dat, of dat, maar uit de douche; ik blijf me niet verklaren, hoor).
Gaat pappy zo ze omie schadeloos stellen, voor mijn aanwezigheid, op de kloot, door Duhdroom even bij haar te droppen, zodat pappy ze handen vrij heeft, voor; dit en dat.
He, heeft Tofik de onderwerping nou verkeert begrepen?, je zou het haast denken, want onderwerping is geen zaak, om aan de kaak te stellen.
Mij benieuwen of Marcouch in deze nog gehoord wordt, maar het beste is als deze zaken na repatriatie, in Dar islam worden beslecht.
Denk aan dat verhaal, over Hamelen.
Jah; ze mogen allemaal mee.
Ow, iemand een dilemma voorgelegd;"Wil je een schone luier, of naar bed?".
Mij benieuwen, of die Groeneheuvel, hier zijn vingers nog aan zal branden, of zijn neus aan zal stoten.
(Monchool was blijkbaar ook van haar a propos, want pappy zag allemaal dingen, waaraan Duhdroom zich onder mijn bezielende leiding zou kunnen verwonden, ze zou zich zelf nooit vergeven, zegmaar).
Moet pappy zeggen, dat hij vandaag een intressante stelling ponneert omtrent ADHD, waar deze ervaringsdeskundige het uiteraard niet mee eens is, maar; dat maakt de stelling niet minder intressant.
Jammer, dat hij de uitzending van militairen naar Afghanistan, niet ziet in het licht van de val van het Romeinserijk, maar hij wenst zich dan ook graag aan het duhbylisme te onttrekken; duhbyl.
Wanneer je in retro-perspectief zaken bekijkt, dan is het vreemd, dat deze Neus; niet wekelijks bij Musselman mocht aanschuiven.
Jonguh, zijn we beide hevig ge-emotioneerd; Duhdroom, omdat hij geen hele koek kreeg, pappy, omdat ie moest delen.
Nouja; "Gedeelde smart, is halve smart' zegt iemand achter pappy.
"Hij had alle smart mogen hebben, maar geen stuk van me koek";schreide pappy ge-emotioneerd.
"Pappaah, jei bendt chrapjas".
"Wil jij naar bed?!".

Edited by - Duhbyl@hotmail.com on 08 Dec 2011 09:15:47

Duhbyl@hotmail.com

30979 Posts

Posted - 08 Dec 2011 :  09:21:00  Show Profile Send Duhbyl@hotmail.com a Private Message
Poeh,
had Monchool ook haar erkentelijk, jegens pappy een sootemet; uitgesproken.
Ze vond het in crisistijd wel vindingrijk, dat pappy zijn eigen Cannabisteelt was gestart(haar nog wel even herinnert, dat het haar plant was).
Hetgeen volgens haar geen blauwdruk was, om de vegetatie door de weeks te consumeren.
Daar zit je dan met je goede teeltgedrag.
Nou, vanavond haar maar gastornomisch onthalen.
En; daarna inhalen.

Duhbyl@hotmail.com

30979 Posts

Posted - 08 Dec 2011 :  09:28:30  Show Profile Send Duhbyl@hotmail.com a Private Message
Jonguh,
om Duhdroom voor Obesitas te behoeden, is pappy genoodzaakt heimelijk; allemaal lekkere dingen, onder zijn neus te nuttigen.
Maakt het voor pappy ook extra lekker, want het geeft een extra dimensie, aan het verorberen en; het is ook nog, voor; ze eigen best wil.
2 vliegen in 1 klap.
Weten jullie wat? I`m going the extra mile, ik nuttig er nog 1, zonder; dat ie het weet.

Duhbyl@hotmail.com

30979 Posts

Posted - 08 Dec 2011 :  14:29:35  Show Profile Send Duhbyl@hotmail.com a Private Message
Jonguh,
wat kan die gosurt een troep maken, zeg.
Bij ietwat gevorderde leeftijd, zal pappy niet schromen, om hem mede te delen, dat pappy; al zijn speelgoed met de reinigingsman mee gaat geven, of; het dreigement, dat al ze rotzooi; weggeven gaat worden, aan arme kindertjes, ver weg.
Ging er bij pappy, ook altijd; in als Ketullappur.

Duhbyl@hotmail.com

30979 Posts

Posted - 08 Dec 2011 :  14:39:48  Show Profile Send Duhbyl@hotmail.com a Private Message
Jonguh,
inretro-perspectief van de usance, die heden ochtend de revu passeerde, is pappy blij, om te lezen, dat in Mokum de geweldadige echtgeno(o)t(e)het huis dient te verlaten.
Gelukkig, op kosten van de gemeente, zodat haar verblijf elders niet ten koste gaat van de finaciele sanctie, die pappy haar tevens in het vooruitzicht stelt.
Nee, me omie was al om, maar zowaar; krijgt pappy ook nog warme gevoelens van en voor Eburharts-beleid.
Nog even; entre-nous wat repatriatie maatregelen er over heen en; we zijn twee palmen, onder 1 kin, twee voeten op 1 bankje.
Straks gaat pappy nog; tranen plengen.

Duhbyl@hotmail.com

30979 Posts

Posted - 08 Dec 2011 :  15:00:14  Show Profile Send Duhbyl@hotmail.com a Private Message
Jonguh,
vraagt pappy ze stiefvader, of ie wil komen eten.
Kwam ie met allemaal verhalen van hier te lang en daar te breed.
Heeft pappy hem meteen uit de droom geholpen;"Ik vroeg het alleen uit beleefdheid, hoor".
Was ie wel weer zo aardig, om te zeggen, dat we volgend x wel bij hem welkom waren, omdat het zolang geleden is, dat we bij hem hadden geconsumeerd.
Meteen, dat aanbod geaccepteerd.
Goede reden, voor pappy, om op dieet te gaan, zodat; hij met stevige trek, bij zijn condo arriveert.

Duhbyl@hotmail.com

30979 Posts

Posted - 08 Dec 2011 :  16:01:53  Show Profile Send Duhbyl@hotmail.com a Private Message
Jonguh,
Eburhart heeft de smaak te pakken(misschien, dient pappy hem een niet voor ieder voor de handliggend, niet alle daags, maar toch ook wel alledaags; probaat paardenmiddel aanbieden)en aktie ondernomen.
In iedergeval; het Beursplein is ontruimd.
Hadden ze maar net als de Klep, in gebutimeerde dozen moeten habiteren, uiteraard geoutilleerd met sanitaire voorzieningen.
Nou, kan die nering daar; ook weer wat omzet draaien.

Duhbyl@hotmail.com

30979 Posts

Posted - 08 Dec 2011 :  18:48:43  Show Profile Send Duhbyl@hotmail.com a Private Message
Poeh,
nog fkus en pappy kan zomaar; zijn arbeidszame leven vaarwel zeggen met een beetje hulp van de almachtige(n).
Helemaal klaar, om 6 ton eurie te slepen.
Jah, daar is de belasting, al van af.

Duhbyl@hotmail.com

30979 Posts

Posted - 08 Dec 2011 :  20:15:31  Show Profile Send Duhbyl@hotmail.com a Private Message
Jonguh,
de terrorisme deskundige opgevoerd, door Laroes`s voormalige roeptoeter, kan zich tevens; meteen laten om dopen.
Van Edwin Bakker, tot Edwin Koekebakker.
Alleen is zijn baksel er 1 waarvan; de honden geen brood lusten.
Maar bacterieen en schimmels zullen zich; er aan verlustigen.

Duhbyl@hotmail.com

30979 Posts

Posted - 09 Dec 2011 :  11:35:36  Show Profile Send Duhbyl@hotmail.com a Private Message
Wow,
morgen de laatste kans, om morgen, in de reguliere staatslotterij de Jackpot te slepen.
Pappy is er helemaal klaar voor.
Nakjoregento!.
Toch jammr, dat ide gasten va sharia 4 Europe, niet entre-nous worden uitgezet.
Legio voordelen, die ik u zal besparen, maar reken maar, dat het menig prothese, doet glimmen.

Duhbyl@hotmail.com

30979 Posts

Posted - 09 Dec 2011 :  11:42:01  Show Profile Send Duhbyl@hotmail.com a Private Message
Poeh,
die laatste dagen van het jaar duren wel lang.
Bleek pappy nog minder vakantie te hebben gespaard als gedacht en kan dus nog even; gewoon doorpezen.
Nouja, als je geen cent te makken hebt, dan hoef je ook niet vrij te zijn, want dan ga je alleen maar eld opmaken, dat je niet hebt.
Gelukkig voorziet de vegetatie in een sootemet; enigszins vakantiegevoel.
Maar, pappy is helemaal klaar, om retraitre te gaan, zo vlak, voor het nieuwe jaar.
Niet verkeert, hoor, om; jezelf voor de spiegel de hele tijd te feliciteren met een prettig uiteinde(Huh?!)en een gelukkig nieuwjaar.

Edited by - Duhbyl@hotmail.com on 09 Dec 2011 11:43:26

hirihiri123
Erelid

Netherlands
16550 Posts

Posted - 10 Dec 2011 :  08:29:04  Show Profile Send hirihiri123 a Private Message

BESTAAN

Zo, de snelwegschutter bestaat dus niet. Veertig rechercheurs hebben zich er vier maanden lang mee beziggehouden, ook het Nederlands Forensisch Instituut heeft zich er uitvoerig tegenaan bemoeid. Je mag derhalve stellen dat de zaak grondig is onderzocht. En er is geen spatje bewijs gevonden.

Hulde aan het Korps Landelijke Politiediensten!

Niet dat ik zo naïef ben om te veronderstellen dat nu in één klap een einde aan het gerucht is gemaakt. Eeuwenlang reeds wordt meedogenloos aangetoond dat het zo helaas niet werkt binnen het mensdom. Liefst 179 keer werden snelwegbeschietingen aan het KLPD gemeld. Hoewel er tot in de verre omtrek geen kogeltje werd aangetroffen, wordt daarmee gegarandeerd dat het geloof in zijn bestaan nooit geheel en al zal verdwijnen.

Tel het aantal Mariaverschijningen maar eens.

Maar goed, het is een begin.

Ik heb daarom een verzoek aan het KLPD: kunnen die veertig rechercheurs niet worden samengevoegd in een speciale eenheid die zich alleen maar op dit soorten zaken concentreert? Als er ruimte is voor een caviapolitie, dan is er óók plaats voor zo’n unit. Er zullen veel coldcasezaken bij zitten, maar dat maakt niks uit. Dergelijke zaken verjaren niet.

Kijk, dat van de Sint en de Kerstman, dat weten we. Maar bestaan de Clowns van Oude Pekela? Eveneens een vraag die nooit afdoende is beantwoord. En bestaat God? Over cold case gesproken. Goedbeschouwd is hij ook een soort snelwegschutter. Al moet ik toegeven dat hij wél mensen raakt.

Geef dat rechercheteam grensoverschrijdende bevoegdheden en laat ze in Nazareth, Jeruzalem, Mekka, Medina en weet ik veel welke heilige plaatsen nog meer aan de slag gaan. Schakel ook daar desnoods het NFI in, want ik wil nu eindelijk wel eens wettig en overtuigend bewezen zien dat er een opperwezen is dat zijn profeten water in wijn kan laten veranderen (JC) of de maan kan doen splijten (Mo).

Wellicht zou de wereld enige tijd in ernstige verwarring geraken als ook in dit geval de conclusie wordt getrokken dat-ie níet bestaat. Wie moeten al die vrijheidsstrijders dan aanroepen tijdens de Arabische Lente? Waar moeten die talloze ontuchtige geestelijken te biecht? Wat moeten we met het vrijdagmiddaggebed? Ik vermoed enige koppigheid. Of geloof tegen beter weten in, zo u wilt.

Maar het lijkt me een poging waard. Met de Vaticaanmiljarden kan de economie bijvoorbeeld worden hersteld. En samen met zijn maatjes van Sharia4Belgium kan die Marokkaanse pedoimam subiet achter de tralies, mét dwangverpleging, net als zijn grote vriend Fawaz te ‘s-Gravenhage. Eindelijk zou het verder afgelopen zijn met de speciale rechten, her en der zelfs in seculiere en democratische landen in de wet vastgelegd, van lieden die wél in zijn bestaan geloven, of-ie nu God wordt genoemd, Allah of Jahwe.

Nog zo’n prangende vraag, ofschoon voor de beantwoording ditmaal geen veertig rechercheurs nodig zijn: bestaat de euro? Ja, maar niet lang meer.

Rob Hoogland

hirihiri123
Erelid

Netherlands
16550 Posts

Posted - 12 Dec 2011 :  07:32:32  Show Profile Send hirihiri123 a Private Message

KLIMAAT

En dan te bedenken dat er een tijd is geweest dat alle woorden die door klimaatexperts werden uitgesproken als gongslagen over de aardbol galmden.

Volledig in de ban waren we van hen, die ons hevig geëmotioneerd waarschuwden voor de ondergang van onze planeet als we onze levenswijze niet drastisch zouden herzien.

Toen de populariteit van Al Gore op z’n hoogst was, verstookte hij in zijn landhuis in Nashville in een maand tijd meer elektriciteit dan het gemiddelde Amerikaanse huishouden in een jaar en vloog hij in een energieverslindende jumbojet gans de aardkloot over teneinde ons, ter begeleiding van zijn documentaire ’An Inconvenient Truth’, de schrik op het lijf te kunnen jagen met zijn horrorverhalen over de opwarming van de aarde.

Maar wij, wij waren daar doof en blind voor en hingen totaal geïndoctrineerd aan zijn lippen en vervingen onze gloeilampen door spaarlampen en zetten overal windmolens neer en begonnen elektrische auto’s te ontwikkelen en weet ik veel wat we allemaal nog meer voor onze kinderen en kleinkinderen deden, waarbij in alle nuchterheid beschouwd telkens weer hetzelfde bleek, namelijk dat het maatregelen betrof waarvan het gunstige effect op de ’global warming’ als te verwaarlozen kon worden beschouwd. Moet je nu zien. Hoeveel mensen zouden weten dat de afgelopen dagen in Durban (Zuid-Afrika) de jaarlijkse internationale klimaatconferentie is gehouden?

Deze krant publiceert af en toe lijstjes met dingen en onderwerpen die ’in’ zijn en ’uit’. Welnu, op het volgende lijstje zou het klimaat geheid onder het rijtje ’uit’ worden gerangschikt. De aandacht die deze klimaattop kreeg is slechts een fractie van de aandacht die vorige edities ontvingen.

Het is deels een gevolg van de economische crisis, waarop de schijnwerpers der publiciteit momenteel zo massaal gericht zijn. Maar het komt ook doordat veel meer mensen er nu van doordrongen zijn dat figuren als Al Gore en organisaties als het Intergovernmental Panel on Climat Change (IPCC), die ons bij volharding van ons gedrag dood en verderf in het vooruitzicht stelden, er wel eens, al dan niet bewust, ver naast zouden kunnen zitten. Dat IPCC-gesjoemel! Beschamend. Binnen dat zogenaamd wetenschappelijke instituut streeft men dus glashard politieke doelen na.

Conclusie van een stel vooraanstaande Chinese onderzoekers die de bewering van het IPCC dat zijn klimaatmodellen geloofwaardige schattingen opleveren onder de loep namen: „Men ontbeert de fysica die nodig is om zelfs maar de basiskenmerken van het klimaat te kunnen reproduceren. We moeten ons daarom sterk afvragen welke dieper verborgen natuur er verder aan ontbreekt.”

En die VN-organisatie kreeg dus, samen met Al Gore, in 2007 de Nobelprijs voor de Vrede.

Nog interesse in het feit dat op de klimaattop in Durban 194 landen waren vertegenwoordigd, die hebben ingestemd met een plan dat moet leiden tot een nieuw wereldwijd klimaatverdrag ter vermindering van de CO2-uitstoot?

Of klinken die woorden in uw oren inmiddels óók zo dof?

Rob Hoogland

hirihiri123
Erelid

Netherlands
16550 Posts

Posted - 13 Dec 2011 :  07:22:46  Show Profile Send hirihiri123 a Private Message

MUNTJE

Op het Frederiksplein in Amsterdam, nabij het Spaanse consulaat, zag ik een muntje van tien eurocent liggen (ik durf ’m nog steeds geen dubbeltje te noemen). Het was een gave munt, het cijfer 10 stond er glinsterend op.

Ik liet ’m liggen en liep door.

Terwijl Bavink rondsnuffelde, hield ik een paar minuten later stil. Mijn gedachten hadden in de tussentijd tal van tussenstations aangedaan: het winterkampioenschap van AZ, de kwaliteit van de Merlot van de avond tevoren, de eurocrisis, de crime passionel in Almelo. En toen vroeg ik het me af: waarom raapte ik dat muntje niet op?

Bavink had er niet op zitten plassen. Geen moment was het bovendien in me opgekomen dat kwajongens het muntje misschien wel hadden vastgelijmd (ik deed dat vroeger wel eens voordat ik me in het nabije struikgewas verstopte teneinde iedereen die er intuinde verwoede losmakingspogingen te kunnen zien ondernemen). Ik vond ook niet dat ik er geen recht op had omdat het iemand anders toebehoorde. Dat begint voor mij pas bij een bríefje van tien.

Ten prooi vallend aan een milde vorm van zelfhaat, stelde ik vast dat ik gewoon geen zin had gehad om ervoor te bukken. Ik maalde niet om dat muntje. De waarde die het vertegenwoordigde was me te klein, terwijl ik er in principe een vermogen mee had kunnen vergaren: op de markt rolletje veterdrop mee kopen, doorverkopen voor 20 cent, daar weer twéé rolletjes veterdrop van kopen, die doorverkopen voor 40 cent, etcetera.

Ik ben geen handelaar, behalve misschien in dromen die toch nooit uitkomen. Maar ik weet wel hoe het werkt: zoals de vleugelslag van een vlinder in het Amazonegebied enkele maanden later een zware storm zoals die van komende vrijdag in onze noordelijke kuststreken tot gevolg kan hebben (vrij naar Edward Lorenz), zo kan de vondst van een muntje van tien eurocent het begin zijn van het kapitaal van een miljonair.

Mijn opa zou er kilometers voor hebben omgelopen. Maar ik liet het liggen. Was ik dan toch een ordinaire patser?

Die vraag drong zich eveneens aan mij op, terwijl ik nota bene pal tegenover het gebouw van De Nederlandsche Bank stond. Maar ik koesterde geen plannen om naar de Miljonairs Fair te gaan, verzamelplaats voor patjepeeërs. Mijn salarisstrook wettigde die veronderstelling evenmin: ik ben en blijf een simpele loonslaaf. En ik besefte dondersgoed dat wij er de komende jaren verstandig aan zullen doen om voorzichtig om te gaan met iedere cent die we verdienen.

„Kom, we gaan terug”, zei ik resoluut tegen Bavink.

Bij het Spaans consulaat aangekomen, zag ik nog net hoe een jochie van een jaar of acht het muntje wel opraapte.

„Voor veterdrop kan je op de Albert Cuyp terecht”, zei ik tegen hem.

Logisch dat hij zich terstond uit de voeten maakte.

Rob Hoogland

hirihiri123
Erelid

Netherlands
16550 Posts

Posted - 13 Dec 2011 :  07:27:44  Show Profile Send hirihiri123 a Private Message

Marts wil

Pleegt potdorie wéér een appetijtelijke tv-mevrouw journalistieke zelfmoord door Smeets tegen te spreken. Eerst Eva Jinek, die Mart venijnig in z’n nek sprong toen hij haar neerzette als domme autocuetut. En nu Dione de Graaff, bewerend dat er niks mis is met voorlezen vanaf ’n scherm en (hoe overmoedig) vervolgens gisteravond ook nog een Sportgala presenterend, schouder aan schouder met ’t orakel zelf…

Dames toch! Leren jullie het echt nooit? Als Mart preekt, zwijgen jullie devoot. Wanneer hij beweert: ’Nieuwslezers die autocueteksten tot ons brengen, zijn de kneusjes van ons vak…’ Gestifte lipjes stijf op elkaar! Wat zegt u, lezer? Eva en Dione zijn vakvrouwen? Niet voordat ze Marts zegen hebben.

Let dus goed op, Eva. Zó zou Mart uit z’n hoofd het Journaal presenteren: ’Mag ik zeggen dat president Obama het regime van Iran voor de laatste maal waarschuwt? Ja, dat mag ik. Want ik ben Mart, het licht en de waarheid, de vader én de heilige geest van Hilversum. Volgende uitzending om tien uur. Als Mart ’t wil’.

reageren: bdijkstra@telegraaf.nl

Page: of 103 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  New Poll New Poll
 Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Pim Fortuyn Forum © 2002 - 2009 MIA Go To Top Of Page
Deze pagina werd u toegeworpen in 1.48 seconden Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.03