| Author |
Topic  |
|
Duhbyl@hotmail.com
Ridder in de Orde van Fortuyn

30982 Posts |
Posted - 27 Nov 2011 : 12:14:02
|
Sgerp, Arund zegt, dat de Euro zomaar zou kunnen instorten. Veel zeggend, we zijn gewaarschuwd, gewoon; tussen neus en lippen door. Geert, R, V is wel; een sterke drie-eenheid. |
"Al die geloven zijn het zelfde, je mag niks en als het wel mag; is het verplicht"; zei me stiefvader. |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

30982 Posts |
Posted - 27 Nov 2011 : 12:23:58
|
Jonguh, bedenkt pappy zich, dat ie volgend jaar toch 170 eurie ziekenfonds gaat dokken. Toch 350 florijnen; jeden monat. Had pappy nog even gekeken, bij Ditso en Sekur, maar had toch kouwe voeten. Gaat pappy er ter zijner(haarer)tijd induiken met Monchool. Zouden de Grieken ook 170 eurie elke maand schokken voor hun ziekenfonds, of betalen wij met die 170 voor het Griekse ziekenfonds, jammer dat deze vragen niet aanbod komen. Ow, de premie moet omhoog. He Asjur, let op; geen vragen, over de Joodschuraadt. Toch een duidelijke binnenkomer, om te laten weten, dat het geen voetjevrijen wordt. "Niet doen!, nee; niet doen!!!". "Geintje, meneer Sonnuberch".
|
"Al die geloven zijn het zelfde, je mag niks en als het wel mag; is het verplicht"; zei me stiefvader. |
Edited by - Duhbyl@hotmail.com on 27 Nov 2011 12:25:42 |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

30982 Posts |
Posted - 27 Nov 2011 : 12:27:11
|
Poeh, hij heeft wel een hoop baantjes. Ze vragen niet, wat het leist. |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

30982 Posts |
Posted - 27 Nov 2011 : 12:41:06
|
Jonguh, pappy ziet nog even een stuiptrekking van de PvdA(llah). Om te voorkomen, dat pappy`s visioen nu al wordt bewerkelijkheidt. Asshur wordt gepusht als komende 'lijder'. Zou de Joodshchu-raadt vanuit pappy`s context nog ter sprake komen?. Psygo!. |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

30982 Posts |
Posted - 27 Nov 2011 : 13:27:00
|
Jonguh, de ballen waren zuur voor pappy. "Jah, bijna dezelfde Ph-waarde als.....(Althans, dat; denk ik). Maar, het is aan u, om mij te vertellen, of; ik er ver naast zit. Maar dan dient u wel; een proef van de plas te nemen. Stuur een pm!. |
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16551 Posts |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

30982 Posts |
Posted - 27 Nov 2011 : 16:14:41
|
Poeh, zulks goednieuws; noteert pappy. Jonguh, de dag des Heeres is, bij uitstek een mooie gelegenheid, om de eigen oogst te testen. Da`s wel minder, dat pappy, bij nader inzien; een hypotheek, op ze schouders heeft, om; voor de deur, ze J`tje te consumeren. Doet me denken aan Uncle Buck; the great Outdoors. Only; a less little great. He, komt vanavond, die postcodekanjur niet uit de pijp?. Zou trouwens mooi zijn als ie, in de Pijp zou vallen.
|
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16551 Posts |
Posted - 28 Nov 2011 : 07:42:52
|
WOORD
Zelf had ik een voorkeur voor app. Van oorsprong is dat weliswaar een afkorting, die bovendien op z’n Engels wordt uitgesproken, maar als er één nieuw woord is dat zich binnen een mum van tijd een plaats in de Nederlandse taal heeft verworven, dan is het app wel. Eerder dan weigerambtenaar, dat zaterdag tijdens een congres van het Genootschap Onze Taal tot het woord van het jaar is uitgeroepen.
Aan de andere kant: zeg als tiener maar eens tegen je oma dat je van plan bent de app van Wordfeud te downloaden. De kans is groot dat ze een dergelijke mededeling bezorgd beantwoordt met de vraag of je wel elke ochtend een glaasje verse sinaasappelsap van je moeder krijgt. Net als Wordfeud en downloaden, behoort app tot de taal van een wereld die door ouderen niet vaak wordt betreden.
Wel ben ik blij dat Arabische lente het niet is geworden. Het eindigde als tweede, maar voor mij hoorde het niet eens op de shortlist thuis, omdat het geen woord is, maar een begrip dat uit twee woorden bestaat. En gezien de huidige ontwikkelingen in de landen waar de Arabische lente zich dit jaar voltrok, deugt het zelfs als begrip niet.
Zoals trouwens ook het woord bedrijfspoedel niet deugt, dat eveneens op de lijst van kanshebbers stond. Bedrijfspoedel was de vondst van Geert Wilders toen hij Job Cohen als domme volger van het kabinetsbeleid kenschetste. Onderzoek heeft aangetoond dat poedels juist de slimste honden zijn die er bestaan.
Ik wéét ‘t dus niet, met weigerambtenaar. Als ik flauw wil zijn, en dat ben ik soms heel graag, heeft het iets pleonastisch. Verder is het een woord dat voor meer dan een uitleg vatbaar is, terwijl het ter typering geldt van ambtenaren van burgerlijke stand die op grond van hun religieuze overtuiging niet bereid zijn om homohuwelijken af te sluiten.
Komt bij dat ik bij zo’n verkiezing samengestelde woorden liever zou vermijden. Eerder wonnen bijvoorbeeld twitteren, ontvrienden en swaffelen. Dat vind ik betere woorden.
Ik gun het de Volkskrantjournalist die weigerambtenaar bedacht van harte, daar niet van. Net als de taalvirtuozen Simon Carmiggelt (morsig) en Marten Toonder (minkukel, denkraam) heeft hij straks toch maar mooi z’n eigen woord in het Groene Boekje staan.
Maar ik schud samengestelde woorden ook zo uit m’n mouw.
Fakkelfan (domme supporter zoals die ene van PSV, die tijdens de wedstrijd tegen FC Groningen een fakkel aanstak, waarna tijdens een controle bij hem thuis een wietplantage werd ontdekt).
Wisselpresident (regeringsleider van het kaliber van Vladimir Poetin en Dmitri Medvedev, die de Russische democratie aan hun laars lappen door om beurten president te worden).
Faalcommissaris (ondernemingsbestuurder van het niveau van RvC-lid Paul Römer van Ajax, die Sinterklaas zaterdag vroeg om Johan Cruijff mee terug te nemen naar Spanje).
Kletscolumnist (nadere uitleg overbodig).
Rob Hoogland
|
Kijk ook op: Het Vrije Volk, het Pim Fortuyn forum of of de oorzaak van islamisering en vervolgens over de nazi's van deze tijd en praat erover op Cor Stoker, bij wie anders? of een ander forum.
|
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

30982 Posts |
Posted - 28 Nov 2011 : 08:12:40
|
Chrappuch, hoe men bij Laroes(deed gisteren Ooch op morgen)ze voormalige roeptoeter de Moslimbroederschap, de Moslimbroeders noemt. Daar waar de eerste zeer onheilspellend klinkt, klinkt de 2e zeer ontwapenend. Zou dit de bedoeling zijn, of speelt me naam me parten?.
|
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16551 Posts |
Posted - 29 Nov 2011 : 06:57:36
|
STRESS
Kijk, het is natuurlijk ook weer niet zo dat ik sinds de ontmaskering van Diederik Stapel geen gebruik meer maak van al die enquêtes waarvan mijn mailbox dagelijks uitpuilt, of beter: van de conclusies die daaruit getrokken worden.
Ik zal daar gek wezen. Als je elke dag iets op papier moet zetten dat leesbaar dan wel vermakelijk dient te zijn, liefst beide, dan ben je dolblij met dat soort (pseudo-)wetenschappelijke onderzoeken. Je weet weliswaar dat er geen komma van deugt, maar dat maakt niks uit. Als overbelaste inktkoelie ben je blij met elk idee. Verpest een goed verhaal nooit met de waarheid, zegt een Engels spreekwoord bovendien.
Om die reden omarmde ik de uitslag van een onderzoek dat op verzoek van zorgverzekeraar Agis is verricht in eerste instantie innig. Het floepte gisteren zomaar tevoorschijn op mijn computerscherm. Onmiddellijk gingen alle alarmbellen af die ik in de loop der jaren bij mezelf heb geïnstalleerd. Maar ik besloot ze even te negeren. De uitslag stond me wel aan: bijna negen op de tien Nederlanders ervaren stress in het dagelijks leven, vooral jongeren in de leeftijd tot dertig jaar. Lekker sappig onderwerp! Ik dacht terstond aan een nazaat van mij, een ondernemend jongmens dat op de bank naar zijn favoriete tvprogramma’s zit te kijken terwijl hij zijn iPhone al bellend tussen oor en schouder geklemd houdt omdat zijn handen op dat moment met iets anders bezig zijn, namelijk het doornemen van de elektronische post op zijn iPad of MacBook op zijn schoot, hoewel ik misschien beter iPad én MacBook kan schrijven: in periodes van zakelijke drukte bedient hij die twee apparaten tegelijk.
De informatie die hij dagelijks opneemt, nam ik op zijn leeftijd in een week op, mijn vader in een maand en mijn opa in een jaar. Als dat niet stressverhogend werkt, weet ik het ook niet meer, besloot ik in de lijn van het onderzoek te concluderen, totdat ik plotseling weer besefte dat mijn opa in de crisisjaren van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat drie zware banen nodig had om zijn acht hongerige kinderen te kunnen voeden. Daar leed zijn stressbestendigheid volgens mij ook onder, maar ja: het woord stress was toen nog niet eens tot de Nederlandse taal doorgedrongen.
Laat ik het daarom toch maar weer zeggen: de steekproef deugt niet omdat niet gedefinieerd is wat stress is. Wat voor die koters van dertig jaar of jonger stress betekent, hun vaak aangepraat door de alom aanwezige hulpverleningsindustrie, dat was voor mij in die levensfase misschien hooguit een beetje spanning, waartegen ik toen al het ideale medicijn wist: op tijd naar bed na een paar flinke neuten.
Let op: géén pillen en poeiers. Van welke categorie ook.
Rob Hoogland
|
Kijk ook op: Het Vrije Volk, het Pim Fortuyn forum of of de oorzaak van islamisering en vervolgens over de nazi's van deze tijd en praat erover op Cor Stoker, bij wie anders? of een ander forum.
|
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

30982 Posts |
Posted - 29 Nov 2011 : 08:24:07
|
Jonguh, onder druk van Monchool, heeft pappy besloten slechts in het weekend en ter Medicinaalgebruik nog Hennep te consumeren. Jammer, maar; het is niet anders. Zo heeft pappy al ettelijke frontale Migraine aanvallen weten te vermijden. En; wanneer pappy zich bedenkt, dat hij een verwoed fietser is, dan is het heel wel mogelijk, dat hij inmiddels een 3e bal heeft weggerookt. En een vierde, en een vijfde en een Flipperkast(die wil ik ooit nog eens; thuis hebben). Dat JC. en Loewies geen vrede sluiten, dan is de cirkel rond zou Harry zeggen. Nogmaals, probeer het met echte Botur. Let op pappy`s woorden, dat die 2 gasten elkaar voor een pak pecunnia gewoon in de armen vallen en sluiten. |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

30982 Posts |
Posted - 29 Nov 2011 : 11:19:07
|
Poeh, voor de gemankeerde medemens wijst pappy er toch nog, maar eens op, dat; de mensen, aan de macht in Syrie, Alevieten zijn, volgens pappy de meest relaxte onderworpengasten. Deze usance lijkt ons blikveld, maar niet te mogen; beroeren. Iedereen staat lijkt wel te trappelen, om deze gasten in te ruilen, voor Soenieten en Sjiiten, behalve de weinige Christenen daar; dan. Verders blijft pappy er bij, dat; Moslimbroeders veel symphatieker klinkt als Moslimbroederschap, wat feitelijk sinistere ondertoon heeft. Zou dit expres worden gedaan, of speelt; pappy`s naam, hem parten?. Sterk gespeeld van Laroes`s ex-roeptoeter. |
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16551 Posts |
Posted - 30 Nov 2011 : 07:51:16
|
ADVERTENTIE Iets voor Ajax, dat reclamebureau van Dirk?
Ze kunnen inmiddels wel een beetje humor bij die voetbalclub gebruiken. En dan bedoel ik niet de ouderwetse, onvervalste, heerlijke, oergezellige, o zo lollige Amsterdamse Krol- en Suurbier-humor waarvoor in werkelijkheid vooral een grote muil is vereist, maar de humor zoals gisterochtend verbeeld in een paginagrote advertentie van supermarktketen Dirk, toch ook van Amsterdamse origine.
Op een grote, vakkundig gefotoshopte kiek zag je Barack Obama licht voorover gebukt uit een raam van het Witte Huis staan kijken, terwijl een slim grijnzende Mark Rutte – hij zou gisteren daadwerkelijk ook op bezoek bij de Amerikaanse president gaan – wandelend over het gazon naderde, met in zijn hand de beroemde rode boodschappentas waarop met koeienletters ’Dirk’ is afgedrukt.
„Als je over problemen gaat praten, moet je ook met oplossingen komen”, stond erboven.
En eronder: „Naar Dirk dus!”
Advertenties die op actualiteit inspelen: altijd +1, zoals men tegenwoordig pleegt te zeggen. Ik ga graag met mijn tijd mee, maar wil mijn conservatieve aard toch niet verloochenen en houd het er daarom voorlopig heel klassiek op dat ik het een prachtige vondst vind, waarvan ik vurig hoop dat Dirk er een traditie mee heeft ingezet.
„Er is te veel blauw op straat”, zei Dirk van den Broek enkele jaren geleden, de overvloed aan AH-filialen in Amsterdam typerend.
Toen al kon hij niet meer kapot bij mij. Nu helemaal niet meer. Ik herinner me de advertentiecampagne met de slogan ’Met echte boter krijg je ze weer aan tafel’. Openbare figuren die onenigheid hadden gehad – Frank Rijkaard en Rudi Völler, bijvoorbeeld: het spuugincident tijdens het WK van 1990 – werden in die advertenties vereeuwigd tijdens een gezamenlijk ontbijt waarvoor zij inderdaad ook bij elkaar werden gebracht.
Verder had je de spraakmakende, soms choquerende advertenties van Benetton, onlangs weer nieuw leven ingeblazen met billboards waarop twee wereldleiders elkaar kussen, tot grote woede van het Vaticaan na de publicatie van een gemanipuleerde foto waarop de paus de Egyptische geestelijke Ahmed al-Tayeb zoent.
Zij inspireerden reclameman Michael van Os reeds tot het plaatsen van een oproep om Johan Cruijff en Louis van Gaal als zodanig af te beelden.
Maar ik wacht liever op Dirk.
Mahmoud Ahmadinejad op de thee bij Bibi Netanyahu in de Knesset. De nieuwe Italiaanse premier Mario Monti op de koffie bij Angela Merkel. Al-Qaeda-topman Ayman al-Zawahiri op visite bij een World Trade Center-weduwe, allemaal met die Dirk-tas in hun hand en steeds onder dezelfde kop: „Als je over problemen gaat praten, moet je ook met oplossingen komen.” Naar Dirk dus! Nee, met Johan Cruijff en Louis van Gaal moeten ze zoiets bij nader inzien toch maar níét doen.
Zo’n campagne moet wel reëel blijven.
Rob Hoogland
|
|
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16551 Posts |
Posted - 30 Nov 2011 : 08:08:49
|
’Behandelcultuur legt criminelen in de watten’
In onze gevangenissen krijgen criminelen een luxer leventje als zij zich ook daar misdragen (Tel. 29/11). Omdat wij in Nederland denken dat we dat criminele gedrag kunnen omvormen naar aangepast gedrag, is een behandelcultuur ontstaan die ertoe leidt dat wij onze criminelen op die manier in de watten leggen. Als hun magnetron, ijskast of tv kapot is, staat er direct een technische dienst klaar, elke dag krijgen ze activiteiten aangeboden, voor vervoer staat een eigen vervoersbedrijf voor hen klaar en als hen een scheet dwars zit, staat de medische dienst direct op hun deur te kloppen. Dit staat in schril contrast met de behandeling die onze bejaarden ten deel valt. Zij kunnen de reparaties aan hun spullen zelf betalen, mogen blij als ze een bingo-avondje krijgen aangeboden en mogen hopen dat de dokter één keer per week beschikbaar is. Misdaad loont echt: als crimineel ben je beter af dan als onschuldige bejaarde.
Jan van Rooijen, Soesterberg
Isoleren
Zware misdadigers die zich gewelddadig gedragen in de gevangenis krijgen in een psychiatrische afdeling een luxe cel met alle privileges (Tel. 29/11). Kleine beleidswijziging invoeren: luxe cel vervangen door isoleercel zonder faciliteiten. Dit beleid bekend stellen en keihard handhaven en elke grote luxe cel verbouwen tot 3 isoleercellen. Probleem opgelost.
Ed Verstraten, Lelystad
Ambtenaar
Weer stapt een hoge ambtenaar op omdat de kosten van een bouwproject in de gemeente Amersfoort 10 miljoen euro hoger (!) uitpakken dan was begroot. Oorzaak? Er zijn grote politieke fouten gemaakt waarvoor deze ambtenaar (de gemeentesecretaris) verantwoordelijk is. Ik ben benieuwd wat voor vertrekregeling deze man heeft bedongen bij de gemeente, want daarmee zal hij zeker (politiek) niet de fout in gaan!
Frans de Boer, Zeist
Stagnatie
In een ingezonden stuk (Tel. 29/11) wordt geponeerd dat er een status van behoudendheid en stagnatie zal optreden door het beleid van staatssecretaris Bleker aangaande het zogeheten natuurbehoud. Bij ons in Eelde is het precies andersom; daar wordt door het steeds afwijzen van de startbaanverlenging op airport Eelde voor een paar vleermuizen juist deze behoudendheid en stagnatie al jarenlang gekoesterd.
Max Groenenstein, De Punt
130 km
Uit kennelijke onmacht de huidige snelheidslimieten te handhaven, worden deze aangepast aan de bestaande praktijk. De met veel passie gepreekte, zwaarwegende bezwaren als hoog brandstofverbruik, verkeersslachtoffers, uitstoot van dodelijke stoffen en geluidsoverlast lijken nu niet meer te bestaan. Het wachten is nu op ’verbijstering’ over het toenemende aantal bumperklevers. Of wordt de mentaliteit van de bestuurders op de Nederlandse wegen ook aangepast?
J. van Houten, Leiderdorp
Doemscenario
Wat hebben we voor regeringsleiders in Europa (Tel. 28/11)? Deze heren zagen met angst en beven het openen van de financiële markten tegemoet van gisteren. Resultaat: AEX 4 procent in de plus. Ook de economie staat in de plus, plus 0,3% in plaats van het voorspelde doemscenario van 0,3% negatief. Zo veroorzaakt men onnodig stress bij de burger. Moeten deze leiders de euro redden of spelen zij met negatieve getallen? Premier Rutte daarentegen steekt de Nederlanders een hart onder de riem. De juiste man in de juiste tijd.
D. van Dongen,
Nieuw Beijerland
Jossef
Er is weer een nieuwe ’Mauro’ gevonden, te weten: Jossef. En Jossef moet weg en dat is zielig. En na Jossef wordt er wel weer een ander zogeheten schrijnend geval uit de vluchtelingenhoed getoverd. En zo gaat het maar door. Maar dat ze hier verkeren op oneigenlijke gronden wordt verontwaardigd van de hand gewezen, burgemeesters en onderwijzers voorop. Gemakshalve wordt vergeten dat deze kinderen door hun ouders in Nederland domweg worden gedumpt om ze op kosten van de belastingbetaler in Nederland een goede opleiding en opvoeding te laten krijgen.
Rob Joustra, Assen
Spreektaal
De Nederlandse spreektaal verarmt in een rap tempo. Op de beeldbuis hoor je in toenemende mate ’as’ in plaats van ’als’. Ook de kreet ’zeg maar’ komt in vrijwel elke zin voor. Nederlands is een mooie taal die we vooral moeten koesteren en niet om zeep moeten helpen.
Theo C.A. Hoogland, Heerhugowaard
Truckers
Ik begin er een beetje moe van te worden om elke keer te moeten lezen dat truckchauffeurs 100 km per uur rijden. Zij rijden tussen de 80 en 90 km per uur, omdat ze niet harder kunnen vanwege de snelheidsbegrenzer. Elke kilometerteller van een personenauto heeft een afwijking naar boven, die van een vrachtwagen daarentegen is geijkt. Voor de critici: koop een navigatiesysteem, dan kunt u ook de werkelijk gereden snelheid zien.
Frank van Loo, Hilversum
Bovenlaag
Waarom eist het openbaar ministerie tegen drie frauderende advocaten van een bekend advocatenbureau uit Den Haag slechts 80 uur taakstraf en een behoorlijke geldboete? Waarom geen maximale taakstraf en een lagere geldboete? Door te pas en te onpas te declareren hebben ze alle ethische (beroeps)normen overschreden. Ze lachen zich een deuk om de geldboete, dat is ’peanuts’ voor hen. Door slechts 80 uur taakstraf te eisen, lijkt het er nu vooral op dat ze niet publiekelijk te schande mogen worden gezet. Het beste is om gewoon de volle 240 uur taakstraf te eisen en ze te werk stellen bij een voedselbank. Misschien dat ze zich dan realiseren waarmee ze bezig zijn geweest.
Cees Speklé, Lochem
Spuitgasten
Kat Bep ziet de brandweer liever gaan dan komen (Tel. 29/11). De spuitgasten kwamen om de kat met een brandslang uit de boom te spuiten. Dit plan mislukte. De reddingsoperatie werd gestaakt omdat ’de kat altijd wel weer op zijn pootjes terechtkomt’. Misschien hadden ze dat eerder moeten realiseren, dat had een hoop tijd en energie gescheeld.
Rob Koelewijn, Sassenheim
Kwartje
Regelmatig is het ’Kwartje van Kok’ onderwerp van een lezersreactie. Ik zou het niet erg vinden als dit muntje nu vergeten wordt en dus niet langer overal met de haren wordt bijgesleept.
Peter J. Hoevenaars, Hellevoetsluis
|
|
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

30982 Posts |
Posted - 30 Nov 2011 : 08:31:53
|
Chrappuch, althans, wanneer je niet voor geestelijke malheur, bij een collumnist vreest. Rop bedacht zich ook, dat echte Botur Loewies en JC, misschien wel aan tafel zou krijgen. Da`s een kanon, nog sterker en groter als welk nood fonds dan ook, jah tenzij pappy ze hele levensloop, ze water loop had opgespaard, maar; dat zou de prijs misschien wel drukken, door een gebrek aan schaarste een usance, die zich nu trouwens wel aandient, nog 3-1/2uur. Stuur een pm!. He, Femke vraagt me water. Hoeveel lijst dat baantje van haar eigenlijk?. Ook een voetenbad, hoor. Geloof pappy maar. |
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16551 Posts |
|
|
ancarlo
Super Allochtoon

Israel
29451 Posts |
Posted - 30 Nov 2011 : 14:30:22
|
Tja en dan roepen deze roeptoeters dat ze het voor de mensen doen, mijn hoelaaaaaaaaaaa! Allemaal eigen belang en eigen zakken!
ancarlo |
keep this old American-Indian saying in mind: you can not wake a person up who pretends to be asleep.
Shalom |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

30982 Posts |
Posted - 01 Dec 2011 : 07:55:51
|
Poeh, met zulks een maandelijkse toelage, zou pappy wel eens kunnen stoppen met de promotie van Ochtendwater. Hetgeen niet wil zeggen, dat het niet meer verkrijgbaar is(Ow, iemand verzoekt een glas water; aber naturlich!; close but no cigar). Nee Femke denkt;"Laat maar komen die (asiel)orkaan, dan; ben ik er tenminste zeker van, dat mijn schoorsteen rookt". Vandaag komt overigens de Sint, bij Duhdroom. Pappy dient opgepaste afstand te blijven, om niet in de zak te verdwijnen, daarna mag Duhdroom zich nog even, bij mijn omie verpozen, dat doet pappy, voor bewezen diensten(uiteraard is pappy genoodzaakt dit echter wel bij Duhdroom in rekening te brengen, maar pappy weet zeker, dat het elke cent waard is). De beurzen maakten een sprongetje omhoog, he?. Hoe anders is dat in pappy`s beurs, die door Bartje en Monchool werd gewezen, op het feit, dat; uitgaven en inkomsten, niet helemaal in de pas liepen met de(mijn) nieuwe economische situatie. Een hard gelach(zonder schater, zegmaar). Malaise alom; want Rabo is ook zijn supersterrenstatus kwijt, kopt de Populusheraut. Jonguh, daar waar die Groeneheuvel te pas en te onpas tegen Geert loopt te tieren en het 'ware' geloof slagpennen toebedeeld, waar de zon niet schijnt, heeft hij nu in navolging van de levenswandel van de Pedofeet, Martijn nu ook een hart onder de riem gestoken(lees; een tong in de Endeldarm). Heel slim, gebruikt hij als taqiyya in zijn laatste regel de pogrom. |
Edited by - Duhbyl@hotmail.com on 01 Dec 2011 08:01:00 |
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16551 Posts |
Posted - 01 Dec 2011 : 07:57:41
|
MOORDENAAR
Ach, wat zielig, Morgan in die hangmat. Werd die arme, hulpeloze orka zomaar uit het water van het Dolfinarium getild en naar het verre Tenerife overgevlogen. Maar ze bleef de hele reis rustig en had geen stress, zeiden de verzorgers tijdens die tienduizenden euro’s kostende reis. Aangrijpend hè? Het leek wel alsof Morgan wist dat er speciaal voor haar een Orka Coalitie was opgericht. Ja, een Orka Coalitie. Nee, ik ben serieus. Europa stort in en wij richten een Orka Coalitie op. Zo rolt Nederland. Als dat geen verdringing is, weet ik het ook niet meer. En die Orka Coalitie, die Morgan het ruime sop wilde laten kiezen, kreeg het voor elkaar dat er over haar toekomst in de Tweede Kamer werd gedebatteerd. Neem dat goed in u op, s.v.p.: in een periode dat de staatsschuld met honderd miljoen per dag groeit, discussieerde onze volksvertegenwoordiging over het lot van een vis.
Jahaa, ik weet ’t: de orka is een zoogdier. Maar ook een vis. Net als die gemarineerde tilapia op uw bord.
Toen de overplaatsing van Morgan naar het Loro Parque niet langer kon worden tegengehouden, werden er heel wat traantjes geplengd. Wat was de mens toch een wreed wezen. Wéér lapten we de dierenrechten aan onze laars. We hadden het dan wel steeds over Mauro, maar ondertussen werd Morgan glashard gedeporteerd.
En dat was het dus niet, hè, qua traantjes plengen. Daar hield het nog lang niet mee op. De sluizen gingen helemáál open toen Morgan dinsdag naar Tenerife werd overgevlogen. Want je hecht je toch aan zo’n dier. Je gaat toch van zo’n beest houden. Van zo’n vrolijk, lief, vertederend, snoezig, aandoenlijk beest, dat zich van geen kwaad bewust is.
Een geluk bij een ongeluk dat de EO diezelfde avond ’Frozen Planet’ uitzond, een fascinerende documentaire over de Noord- en Zuidpool. Daarin was een rol voor Morgans soortgenoten weggelegd. Een hoofdrol, zelfs. Dat verzachtte het leed gelukkig, met name toen de makers lieten zien hoe orka’s zeehondjes vangen.
Unieke beelden, zo verzekerde de commentator ons. Dat begreep ik direct. Maar tussen u en mij: het waren best ook wel angstaanjagende beelden. Want hoe vangen die vrolijke, lieve, vertederende, snoezige, aandoenlijke beesten, die zich van geen kwaad bewust zijn, zeehondjes?
In gezamenlijkheid. Met z’n allen. Eensgezind. En met een lynchpartij waarvoor de overmeesteraars van Kaddafi zouden zijn teruggedeinsd. Hoe ze het afspreken weet ik niet, ik ben de orkataal niet machtig, maar toen ze een schattig zeehondje op een ijsschots in de Zuidpool hadden ontdekt, sloegen ze eerst die ijsschots in stukken en veroorzaakten ze daarna zeer bewust zulke grote golven met hun staarten, dat de zeehond in het water gleed.
En huppekee: daar werd het schattige zeehondje aan stukken gereten! Dag schattig zeehondje! Zou het al tot een breuk tussen de zeehondencrèche in Pieterburen en de Orka Coalitie zijn gekomen?
Blij dat-ie opgehoepeld is, die moordenaar.
Rob Hoogland
|
|
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16551 Posts |
Posted - 01 Dec 2011 : 08:01:29
|
Beun de VARA
Kom dat zien: de VARA is verworden tot marskramer met stuntaanbiedingen! De roeptoeter van ’t proletariaat en linkse wereldverbeteraars uit de grachtengordel in de rol van sluwe ondernemer…
’Alleen bij ons een dvd-box van Najib Amhali ter waarde van €24,99, NU voor ’t weggeefprijsje van €8,50. Of een te gekke badkamerradio, €19,95 in de winkel, bij ons voor slechts €8,50. Bovendien maakt u bij aankoop kans op een splinternieuwe scooter!’
Uiteraard kruipt er wel een akelig addertje onder ’t gras: wie toehapt, is meteen VARA-lid. Wilt u €16,49 korting op de schijfjes van uw lievelingscabaretier, dan treedt u onherroepelijk toe tot ’t omroepclubje van die rode haan. Opdat de VARA nog meer belastingpoen (dus uw geld) plus zendtijd krijgt.
En derhalve met haar zuivere zuilenideologie nog meer Kassa-uitzendingen kan vullen. Om daarin ’t chronisch belerende vingertje te heffen naar sluwe ondernemers, die ’t proletariaat in hun netten verstrikken via stuntaanbiedingen met ’n dubbele bodem.
Bert Dijkstra |
|
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

30982 Posts |
Posted - 01 Dec 2011 : 08:13:58
|
Poeh, scherpe natuurwetenschappelijke beschouwing van Rop. Inderdadiedad, wanneer je de levenswandel vaneen Orka van dichtbij aanschouwd, dan kom je tot de conclusie, dat het niet zulke amicale zoogdieren zijn. Wat dat betreft hebben ze wel het 1 en ander gemeen met de Homo-sapiens, die bij wijze van bloedig-experiment theocratisch-geindoctrineerde-Sapiens, op het gros van die andere Sapiens heeft los gelaten. Ook een intressant natuurkundig project; als je er niet tussen woont. Kennelijk zijn we de lessen van Darwin vergeten, wanneer je bedenkt, dat elementen zoals Femke(hoor en zie ik haar nu steeds, op tv met de vraag, of er Ochtendwater uit het raam kan worden gegooid?)met het importeren ons vijandiggezinde humanoiden, ons proberen uit te roeien. |
Edited by - Duhbyl@hotmail.com on 01 Dec 2011 08:23:14 |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

30982 Posts |
Posted - 01 Dec 2011 : 09:48:14
|
Hej, kan deze of gene Santana, bij Woodstock plempen?. 'Soul-sacrafice'. Die toetsenist, weet pas echt; wat spee-suh is(zegt pappy bij, dat ie niet weet, of de toetsenist zelf veel van het gebeuren meegekregen heeft."Mork calling Orson, Mark calling Orson; come in Orson"). |
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16551 Posts |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

30982 Posts |
Posted - 01 Dec 2011 : 11:07:59
|
Messy bowkoep, die ene rare Chinees, heeft wel een echte: Planet of the Apes coupe. Verschrikkelijke drummer. Carlos laat zich ook niet onbetuigd. Jonguh, tig x bekeken en elke x weer kippevel. He, blijkt Monchool pappy`s project te hebben verduistermaand. Heel subtiel, terwijl; pappy sliep. Dit, omdat hij alleen in het weekend er van; zou snoepen. Nu kan pappy morgen pas vragen, waar; de ratsmoedee is gebleven. In en in, intens; gemeen. Nouja, Soulsacrafice is goed, voor een natural-high. 3 minuut dertig me gappie op ze Hammond. |
Edited by - Duhbyl@hotmail.com on 01 Dec 2011 11:14:08 |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

30982 Posts |
Posted - 01 Dec 2011 : 11:46:23
|
Poeh, jammer, dat pappy niet kan zeggen;"Ik stond(k), daar ook". Maarjah, op herhaling gaat pappy niet, al is het een kleine moeite, om; een maandje, op het beursplein te bivakkeren. Pappy reed laats langs, maar de lieden daar, schenen pappy; niet oksel fris toe. |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

30982 Posts |
Posted - 01 Dec 2011 : 15:11:12
|
Jonguh, pappy reed net langs, maar nog een paar van dit soort dagen en het Beursplein is schoongespoeld. Met dit soort weersomstandigheden, dunt het rapalje; snel uit. |
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16551 Posts |
Posted - 02 Dec 2011 : 07:24:45
|
GEKRIJS
Is het misschien kopieergedrag, die grote muil van sommige kinderen in de klas?
Bij geluid dat een waarde van 140dB overschrijdt, vuren ook de pijnzenuwen in het oor pulsen af. Dat verklaart wellicht waarom de echo’s van het gekrijs van ontelbare mama’s van polderlandse schoolkinderen nog altijd voelbaar op mijn trommelvliezen inbeuken. Mijn hemel, wat gilden veel dames erop los. En dat het terwijl het gros van hen zich helemaal niet door Marja van Bijsterveldt aangesproken hoefde te voelen.
Was het soms gekrijs uit schuldgevoel?
Die vraag moet Jeffrey Wijnberg maar eens beantwoorden.
Opvallend genoeg gesteund door PvdA-Kamerlid Diederik Samsom („Als gezinsbezoeker zie ik schrikbarend veel ouders die niet betrokken zijn bij school”), had de minister van Onderwijs het gewaagd tot meer ouderparticipatie op te roepen. Het enige foutje dat zij daarbij maakte, was dat zij in het midden liet tot welke groep ouders zij zich richtte.
Marja van Bijsterveldt doelde niet op echtparen als Phaedra Werkhoven en haar man (Werkhoven is de hoofdredactrice van het blad Mama die woensdagavond bij Pauw & Witteman mocht schuimbekken). Zij sprak evenmin Femke Halsema aan, die ouderwets te keer ging, en dier partner. En zij verwees ook niet naar al die andere als door een wesp gestoken reagerende, vaak hoger opgeleide moeders met een druk bestaan, die er in samenwerking met hun wederhelft toch in slagen hun schoolgaande kroost te begeleiden.
Iedere leerkracht zal het beamen: de drukste ouders geven de minste problemen, en dat zijn ook vaak de meest elitaire ouders, in witte wijken als Amsterdam-Centrum en Rotterdam-Hillegersberg.
„Helaas is de werkelijkheid in Rotterdam-Zuid anders”, zei CDA-Kamerlid Mirjam Sterk. En zo is het. In Rotterdam-Zuid, in Amsterdam-West en -Oost en nog veel meer Nederlandse wijken wemelt het van de ouders, vaak alleenstaand en/of van allochtone komaf, die zich niet of nauwelijks met de schoolopleiding van hun nageslacht bemoeien, en die vooral om de verkeerde redenen blij zijn dat hun kinderen van half negen tot vier uur bij hun school onder de pannen zijn.
Daar ligt meer dan eens een gebrek aan opleiding bij de ouders zelf aan ten grondslag, net als het verschijnsel dat het aantal Tokkie-gezinnen hier te lande schrikbarend groeit. Maar vergeet ook niet de zienswijze, vanuit de zieligenindustrie opgedrongen, dat de overheid in een verzorgingsstaat als de onze overal verantwoordelijk voor is.
Daar plaatste Marja van Bijsterveldt een kanttekening bij, waarna zij overspoeld werd door af en toe zelfs diabolische kritiek vanuit de verkeerde hoek.
Weer een andere hoofdredactrice van een of ander blad hoorde ik gistermiddag op Radio 1 roepen dat onderzoek had uitgewezen dat zeventig procent van de ouders graag meer betrokkenheid zou betonen. Zeventig procent! Daar gooi ik, zo vlak voor ‘t heerlijk avondje, een minigedichtje tegenaan.
Tussen denken en doen / staat een muur van fatsoen.
Rob Hoogland
|
|
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

30982 Posts |
Posted - 02 Dec 2011 : 07:46:17
|
Jonguh, ongetwijfeld, is Monchool`s verschijning er debet aan, dat; pappy altijd te vroeg ejaculeert, maar vanochtend weigerde pappy;veels te snel aan zijn gerief tekomen, geheel in lijn met zijn recalcitrante inborst. Maarjah, op een geven moment; moet de natuur toch ze loop hebben, waarna pappy alle hoop, heeft laten; varen, of, is het; een hoop zaad, laten varen(voor interpetatie vatbaar). Nouja, zaad, om sporen; pappy functioneert naar behoren(vr nr Vndl). Het is leuk, dat Duhdroom teken van leven geeft, want dat betekent, dat gisteren niet alles is misgegaan, maar waarom; moet dat zo vroeg?. Kunnen ze dat zaadje niet, op een briefje meegeven, dat zulks de affectie vermindert?. Nee, die jongen moet nog een hoop leren, maar; daar heeft ie zijn moeder voor, die overigens de uitwisseling van lichaamssappen heeft misbruikt, om extra nachtrust te genereren. He, met een beetje massul heeft pappy trouwens een extra-extra baantje gevonden, om de crisis te bezweren. Er was trouwens gisteren, nog een programma, over de crisis, op de buis, was wel grappig. Was met: denk aan Henk, die gosurt van de Miljonearfair en een soapy in de thuiszorg, wel vermakkelijk. Nou voorlopig is het bij pappy ook nog crisis, maar dat kan morgen anders zijn. Of morgen?, bedenkt pappy zich in ene, dat ie nog een Lukkie dejtjuh heeft, dus het zou zomaar crisas(verledentijd van crisis, toch?) kunnen zijn. Jonguh, hebben ze in de mijn, tevens een Sint-partijtje georganiseerd, voor morgen. Ze hoeven niet af te dalen hoor, maar pappy geeft geen acte de presence, wegens werkzaamheden elders, want, zolang die Lukkie-dejtjus niet zijn nagekeken, moet de schoorsteen toch; roken(en pappy ook, ookal; heeft iemand zijn voorraad verduistermaand). Deed pappy gisteren een poging, om zijn bezit weder te verkrijgen, werd hem verteld, dat hij tot het weekeind moest wachten. Vraagt pappy zich af, of deze casus misschien voor de VN dient te worden gebracht, want pappy proeft een schending van de mensen rechten, da`s niet zo bitter als.....(jah, daar dient u even een pm voor te sturen), maar suiker; smaakt toch anders. |
Edited by - Duhbyl@hotmail.com on 02 Dec 2011 07:49:00 |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

30982 Posts |
Posted - 02 Dec 2011 : 07:52:59
|
Jongh, zit pappy toch te denken, om bij Ditzo of Seckur zijn verzekering af te gaan sluiten. Scheelt toch een halfmeiertje in de Monat. Pappy is weinig lichamelijk-onwel en aan me geestelijke gebrek kan weinig meer gealterreerd worden. He, heeft deze of gene, of iemand anders ervqring met overstappen. Zegt pappy bij; dat er weinig lieden, die na een overstap zijn verscheiden zullen reageren, dat; dan weer niet. |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

30982 Posts |
Posted - 02 Dec 2011 : 08:36:03
|
Jonguh, ongelovelijk, dat die ranzige-neus dagelijks ruimte krijgt, om Geert en co te rammelen, op de voorpagina van de Populus-heraut. Echt, pappy vraagt zich wel eens af, of deze rakker ooit wel, door de woestijn is getrokken. Hij kan zich namelijk voorstellen, dat hij gewoon aan het hof bleef; gulzig zijn ejaculatie doorslikkend. "Pappaah, mach`dt godein opuh". Of ik niet beter; niks kan doen. He, pappy gaat ze loten is nakijken, misschien kan hij wel werkelijk niks gaan doen. Dat zou me zeer emotioneren. |
Edited by - Duhbyl@hotmail.com on 02 Dec 2011 08:37:29 |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

30982 Posts |
Posted - 02 Dec 2011 : 16:22:16
|
Jonguh, Monchool leent me handschoenen en raakt ze kwijt. Drama. Koopt ze een paar nieuwe en zegt;"Hier en nou moet je niet eer zeuren". Is pappy heelvriendelijk gebleven, maar was toch even genoodzaakt; haar mede te delen, dat ze buiten de emotionele waarde had gerekent en dat ze wat pappy betreft; voor eeuwig, in de schuld staat. Heeft pappy als voorschot, maar een spreukje van Monchool gepikt, om Duhdroom te dirigeren;"Horen met de oren"(vr nr Vndl). He, zo lost ze nog niks af;"Schoenen uit, of wil je naar bed?!". (Huh?!). |
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16551 Posts |
Posted - 03 Dec 2011 : 06:52:47
|
GAAR
Geer & Goor hadden we al. Maar hoe moeten we Tatjana Simic nu noemen? Guur gaat me te ver, Gier eveneens. Gaar dan maar?
Ja, Gaar. Daarmee dekt de vlag de lading wel. Bovendien rijmt die naam gemakkelijk. Komt altijd goed uit met de vijfde december in aantocht: Geer & Gaar / Deden raar.
Vergeef me de populistische en wellicht ook ietwat revanchistische toonzetting, zoals in deze eerste twee alinea’s van dit stukje vervat. Neem van mij aan dat zij vooral door wanhoop werd gevoed. Als de dag van gisteren herinner ik mij welke verpletterende indruk de eerste Playboy-foto’s van Tatjana op mij maakten. Het was 1815, Napoleon had net de Slag bij Waterloo verloren en ik was blij dat ik mijn bioscoopbroek aanhad.
Te veel smart wordt derhalve aan mijn dichterlijk gemoed ontlokt. Losgeslagen en op drift geraakt maak ik zwaar slagzij op de woelige baren van het bestaan, nu ik midscheeps ben getroffen door het nieuws dat Geer & Gaar het met elkaar hebben gedaan. Ik ben verdoofd, verblind en verlamd en dientengevolge nauwelijks nog in staat nieuws van een ander kaliber tot mij te nemen. Europa? Weg ermee! Geer & Gaar: dáár gaat ‘t om!
Ieders bevattingsvermogen heeft zijn grenzen, zelfs het mijne.
Ik kan me voorstellen dat een dwergschnauzer een ezel dekt (u moest eens weten hoe hoog dwergschnauzers uit stand kunnen springen). Ja, zelfs heb ik nog beeld bij een bunga-bunga’tje van Silvio Berlusconi met een Erinaceus europaeus, al zal dat voor oom Silvio’s doen wel héél voorzichtig moeten gebeuren: thuis noemen we dat beest een egel.
Maar Geer tussen de lakens met Gaar? Nee, nee, nee! Ja, oké, natuurlijk, dat is waar: Tatjana werd in Flodder Kees genoemd. En Gerard Joling die met een Kees keest: daar kijkt niemand van op. Maar Tatjana is Kees ontgroeid. Ze is weliswaar 12.897 pin-upkalenders verder, maar Tatjana is gewoon weer Tatjana. En ik kan niet accepteren dat Geer daar... Nee, nee, nee! De homorechtenbeweging is overbodig geworden, meldde Gay Krant-hoofdredacteur Henk Krol donderdag. Dat werd bij Pauw & Witteman onmiddellijk weersproken door COC-voorzitter Vera Bergkamp. Ik moet haar helaas gelijk geven. Zolang Geer er prat op gaat dat hij Gaar heeft gedingest, zal er voor de homorechtenbeweging nog veel werk aan de winkel zijn.
Die nichten pikken dus ook nog eens onze vrouwen af.
Kom maar eens van dat imago af, Henkieboy.
Makkelijk zat, de hetero’s waren op, hoorde ik iemand in de achterkamer roepen die de kwestie zomaar eens vanuit het oogpunt van Tatjana bekeek. Maar die schandelijke insinuatie werp ik verre van mij. Bovendien speelde de affaire twintig jaar geleden, toen nog heel veel hetero’s in rotten van vier voor huize Simic stonden opgesteld. Is daar hoop uit te putten? Nee, nee, nee!
Rob Hoogland
|
|
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

30982 Posts |
Posted - 04 Dec 2011 : 08:38:07
|
Jonguh, kijkt pappy in de voorraadkast, blijkt ie al het lekkers, al voor dag en dauw 'geconsumeerd' te hebben, onderwijl belovend, dat hij de zorg(toezicht)taken wat Duhdroom betreft, op zich zou nemen. Zodirekt, trouwens zijn derde Sinterklaasfeest, in drie dagen, de vierde in 5 zegmaar. Mag pappy zich zo ook nog even over geven, aan rijmelarij en nog even als de wiedeweerga een presentje voor Monchool gaan aanschaffen, want die vreemde Aziatische-genen zorgen er voor, dat je alles, op het laatste moment doet, of later. Nouja, no stress, pappy gaat ze deadline`s halen, al kost het hem zijn leven. |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

30982 Posts |
Posted - 04 Dec 2011 : 08:47:43
|
Jonguh, voorzienigheid. Nou is pappy niet zo van de morgensterren, al is hij altijd; vroeg uit de veren. Edoch, tijden geleden een zware tafel van straat gehaald, voor de Bulgraren en Roemenen hier rond toerden. Die tafel overgeschilderd, blijkt het toch een aanwinst te zijn, want hij is van sterk hout en een blindpaard, kan er geen schade aan doen. Mooi, want dat kan Duhdroom gewoon, op tafel staan(moest ik ik bij me stiefvader niet flikken), zonder erg, want hij is oersterk, oud, lelijk en onverwoestbaar(lijkt me stiefvader wel). Sootemet; mooi van lelijkheid. |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

30982 Posts |
Posted - 04 Dec 2011 : 09:24:53
|
Poeh, ookal zullen er weinig Evers zijn met minder arbeidsethos als pappy; Duhdroom krijgt me toch altijd zover, om me aan het werk te krijgen. Vanuit een (tegen)natuurlijke oprisping zei pappy;"wil jij een peer?". "Jah, pappaah". Denkt die gosurt, dat ik niks beters(zoals niks)te doen heb?. Noujah, het staat genoteerd, op; de rekening. |
Klacht indienen  |
|
Topic  |
|
|
|