| Author |
Topic  |
|
Duhbyl@hotmail.com
Ridder in de Orde van Fortuyn

31095 Posts |
Posted - 13 Nov 2011 : 06:44:28
|
Messy bowkoep. Hij was niet helemaal, die ik bedoelde, maar met enig snorren, kwam; pappy er toch. Jammer, dat pappy hem nooit 'live' heeft gezien. Maar, dit is een goede 2e. He, volgens pappy is; het Cannabis-project, tot een goed einde gebracht. De mini-oven leek wel voor het proces gemaakt. Met die onlangs verkregen tips, zou pappy zo goed als zelfvoorzienend, door het leven kunnen gaan. Volgende oogst gaat eerder in de grond en als plantenbak, gaat pappy een metsel-specie kuip nemen. Bij nader inzien een logisch gevolg, van de grotere ruimte die de wortels krijgen voor ontwikkeling. Pappy had echter geen vermoeden, dat de omvang kluit gerelateerd was, aan de hoeveelheid ruimte die de wortels krijgen. Overigens, heeft het constant bijknippen van de bladeren, volgens pappy het THC-vormingsproces, geen kwaad gedaan. Pappy was officieus Botanicus, maar bij deze officieel: Botanykus. Dient pappy straks zijn afdeling te verwisselen, gaat hij even wat ervaringen uitwisselen, maar de oven-truc is uit het boekje, ookal; stond het er niet in. Duhdroom heeft een treintje gehad, dat de hele tijd valse kerstliedjes produceert. Pappy is blij met ze coupe du Pim, anders had hij de haren uit ze kop getrokken(no i won`t even go there, if that`s; what you`re thinking). Mensen hier, zijn voor minder; van de afdeling gesprongen. Gelukkig; is het gros van de blaadjes, al van de bomen. "Niet aan het gordijn zitten!"(pappy`s invloed; is te verwaarlozen. Okee, plan B;"Moet Mama boos worden?!", dat zal hem leren). |
"Al die geloven zijn het zelfde, je mag niks en als het wel mag; is het verplicht"; zei me stiefvader. |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 13 Nov 2011 : 07:06:49
|
Jonguh, pappy heeft misschien wel een gave, om in de toekomst te kijken, want hij voorziet een ernstig treinongeluk. Geen doden, of gewonden hoor, alleen geluid voortbrengen zal de locomotief; niet meer, anders; wordt dit een lange memorabele kerst. Sappurduhflap(vr nr Pp), de kosten voor, die luier die net verschoont heeft, doen de Griekse-kredietcrisis, toekomen; als een schijntje. Als die jongen enig fatsoen had, dan heeft het nu; zijn lichaam verlaten. Nu maar hopen, dat die jongen een goed noodfonds heeft, waar mensen niet eens tegen durven te speculeren, anders is het; einde oefening.
|
"Al die geloven zijn het zelfde, je mag niks en als het wel mag; is het verplicht"; zei me stiefvader. |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 13 Nov 2011 : 07:20:02
|
Jonguh, Duhdroom gooit, die trein; nog even aan&^**%)#!. Zag ie de blik in pappy`s ogen, zette hij hem toch; maar weer uit. Dat noemt pappy nou; lezen en schrijven. Ziet ie me bitterkoekjes, zegt ie;"Pappaah, wadt tis tadt?". Kort maar krachtig, in mijn retoriek geweest;"BAH!!!". |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 13 Nov 2011 : 09:55:01
|
Jonguh, wegens een verschil van mening, op pedagogischgebied(Duhdroom, maakt lawaai, maar het stoort pappy niet, die zet de tv harder; opgelost). Sms`t Monchool me;"Ik ga van je af". Dat zijn mijn woorden!. |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 13 Nov 2011 : 10:59:04
|
Jonguh, pappy gaat zichzelf in het sop gooien. Dan gaat ie Hrry kijken en tevens een vergelijkend waren onderzoek houden, om te zien, of de geestes toestand van gisteren; zinsbegocheling was(Monchool is toch de deur uit). Met een beetje massul, ontwijkt pappy een vooraf afgekondigd familie bezoek(ligt er een beetje aan, of Monchool, haar hakken in het zand (lees; pappy`s scrotum)zet. |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 13 Nov 2011 : 11:20:35
|
Jonguh, "Je hoeft alleen mee als je dat wilt". Pappy heeft nog nooit, zo`n; nietszeggende frase horen bezigen. "Wadt?, moed`tik nau mej; ov nyt?". "Dat moet je zelf weten"(letwel; mijn naam is Haas). Nou, ik u wel vertellen, dat die frase, zelfs; onheilspellend klonk. Nou, met pappy`s geestesversterker achter de kiezen, zal het graan, de orkaan; doorstaan(vr nr Vndl). |
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16777 Posts |
Posted - 14 Nov 2011 : 07:05:24
|
ZWART
„Wie is daar?” „De Hoofdpiet, Sinterklaas. Zo graag wil ik u spreken, dat ik het bijna zou smeken.”
„Doe me een lol, Piet: niet in dichtvorm ditmaal. Ik ken je nu dik 1700 jaar, zo langzamerhand kunnen we dus ook wel zonder rijmelarijen met elkaar communiceren. Wat heb je op je lever?”
„Eeehh... het is een nogal delicate kwestie, sint.”
„Kom op, voor de dag ermee! Is er een tekort aan chocoladeletters? Heb je plotseling last van zeeziekte? Kom je uit de kast? Zeg het maar.”
„We hebben zojuist een plenaire Pietenvergadering in de kantine van het pakjeshuis achter de rug, waarop unaniem besloten is u te verzoeken om ermee akkoord te gaan dat wij onszelf voortaan groen, blauw, geel of rood schminken, alle kleuren eigenlijk, behalve zwart.” „Wat!?” „We kunnen het niet langer aan, sint. Twee dagen zijn we pas in Nederland en nu al is het ons te veel.”
„Mijn god wat klinkt dit goor, ik weet niet wat ik hoor. O sorry, ga ik toch weer dichten. Dat heb ik wel vaker als ik emotioneel word. Wat is er gebeurd?”
„We schamen ons, Sinterklaas.” „Waarom?” „We schamen ons voor de mensen die steeds maar weer de racismekaart spelen als we naar Nederland komen. Die elk jaar weer luidkeels beginnen te gillen dat het niet meer van deze tijd is dat wij als Pieterknechten zwart zijn, terwijl u, als onze baas, blank bent. Dat het discriminatie is. Dat het...”
„Hoho, wacht even, Piet. Jullie vinden dat zelf toch ook grote onzin?”
„Dat blijven we vinden, Sinterklaas. We blijven vinden dat we gewoon een eenvoudig kinderfeest vieren, met eeuwenoude tradities die helemaal niets met discriminatie te maken hebben. Maar heeft u er wel eens op gelet wat voor een mensen dat zijn, die deze protestacties houden, zoals bijvoorbeeld bij onze aankomst in Dordrecht? Ik bedoel: waar hun roots liggen?” „Nee, maar nu je ’t zegt...” „Daar willen we dus niet langer mee vereenzelvigd worden. Die mensen zijn niet alleen zwart, Sinterklaas, maar ook dom, vreselijk dom. En nu kunnen ze veel van ons zeggen, maar niet dat we dom zijn. Maar we zijn wél heel bang dat velen dat dank zij het gedrag van die actievoerders juist gaan denken. Er gaat een stigmatiserende werking van hun gedrag uit en daarom willen we voortaan als groene, gele, blauwe of rode Pieten door het leven. Nooit meer zwart!” „Verzoek afgewezen, Piet.” „Wat zegt u?” „Verzoek afgewezen. Dat zeg ik niet als je blanke baas, maar als je jarenlange vriend. Voor domheid wordt niet gezwicht, zie dat maar als je plicht, voeg ik daaraan toe. En help me nu maar eens aan een woord dat rijmt op herfst.”
Rob Hoogland
|
Kijk ook op: Het Vrije Volk, het Pim Fortuyn forum of of de oorzaak van islamisering en vervolgens over de nazi's van deze tijd en praat erover op Cor Stoker, bij wie anders? of een ander forum.
|
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16777 Posts |
Posted - 15 Nov 2011 : 07:40:43
|
ONHANDIG
Nee, erg handig opereert ze niet, Marlies Veldhuijzen van Zanten.
Voorbeeld: toen de staatssecretaris twee weken terug Pauline Smeets, voorzitter van de Kamercommissie VWS, tijdens een meningsverschil letterlijk de hand op de mond legde, waarover nogal wat commotie ontstond, had ze natuurlijk meteen ook dier neus hard moeten dichtknijpen.
Kijk, dat doet Marlies dan weer niet.
Terwijl het gewoon had gemogen, want die Smeets is van de PvdA.
Maar tussen u en mij: ik mag Marlies wel. Onhandig opererende politici, ik heb er nu eenmaal een zwak voor. Het hoeft van mij allemaal niet zo gladjes, behalve wanneer het, zoals in het geval van de geachte afgevaardigde de heer Wilders van de Partij voor de Villabelasting, met voorbedachten rade geschiedt, oftewel uit doorzichtige electorale overwegingen. Bovendien neem ik mijn pet voor haar af vanwege haar aanpak van de reorganisatie van het persoonsgebonden budget.
Nog steeds wordt daar, soms niet geheel ten onrechte, oppositioneel heel wat over afgekrijst. Maar ook hier moeten de goeien helaas onder de kwaaien lijden. Het liep de spuigaten uit met dat pgb. Er was sprake van massale fraude. Zo was het in Turks polderland bepaald geen uitzondering om er met een valse medische verklaring op zak, namelijk schizofreen verklaard door corrupte psychiaters, buitensporig misbruik van te maken. Soms werd de boel zelfs voor € 50.000 p.p. getild.
Wat ik ook zo in Veldhuijzen van Zanten waardeer: haar opmerking, een week geleden, dat de jeugd te veel wordt geproblematiseerd. De etikettering van kinderen is doorgeschoten, meent ze. En weer heeft ze daarmee gelijk: steeds meer koters worden met psychiatrische syndromen opgezadeld, waarvan zij zelfs na genezing last blijven houden. Niet meer los te weken namelijk, zo’n label. En dus blijven ze zo te boek staan.
En dan al die overbodige medicijnen!
Ik trek wel eens op met Nico, die op zijn beurt reeds enkele jaren van Drees trekt, na een werkzaam leven waarbij hij de handen zeven dagen per week uit de mouwen stak. Nico deed het goed, hij werd er financieel onafhankelijk van.
„Als kind was ik onhandelbaar”, vertelde Nico mij eens. „Dat wil zeggen: ik was druk. Mijn vader werd er soms gek van en gaf me dan op mijn lazer, waarna ik me weer een tijdje koest hield. Laatst zei mijn huisarts: als je nu jong was geweest, hadden ze adhd bij je gediagnosticeerd. Met andere woorden: dan hadden ze me met Ritalin volgestopt. Ik ben blij dat ik in de jaren vijftig jong was. En niet nu.”
De Volkskrant publiceerde vorige week een lijstje van dergelijke moderne ziekten: adhd, Asperger, add, dyslexie, dyscalculie, dcd, pddnos en nld.
Daar hangt in veel gevallen een geur van onnodig medicaliseren omheen.
Ik verzoek de staatssecretaris daarom mijn neus óók eens heel hard dicht te knijpen.
Rob Hoogland
|
Kijk ook op: Het Vrije Volk, het Pim Fortuyn forum of of de oorzaak van islamisering en vervolgens over de nazi's van deze tijd en praat erover op Cor Stoker, bij wie anders? of een ander forum.
|
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16777 Posts |
Posted - 16 Nov 2011 : 07:44:55
|
OUDERS
Kijk, daar gaat Mo. Mo is zojuist vrijgelaten. Hij had een bejaarde vrouw van haar handtasje beroofd, maar werd op heterdaad betrapt. Mo is een oude bekende van de politie. Er werd proces-verbaal opgemaakt en toen lieten ze hem weer gaan, terwijl iedereen weet dat Mo binnen de kortste keren opnieuw zal toeslaan: Mo is een draaideurcrimineel. Kijk, daar is Rob. Rob is adjunct-directeur van het Anna van Rijn College De Linie in Nieuwegein en greep in toen een leerling zich weer eens misdroeg. Toen de jongen voor de zoveelste maal weigerde zijn klaslokaal te verlaten, vatte Rob hem in zijn kraag en zette hem op de gang. En wat geschiedde? De stiefvader van de jongen deed aangifte tegen hem wegens mishandeling. Rob werd door de politie van school gehaald en voor drie uur in de cel gegooid. En nu zit hij thuis, zich wanhopig afvragend wat hij dan had moeten doen.
Welkom in Nederland, het land waar dit allemaal mogelijk is.
„Ik heb een tijd in een cel gezeten”, vertelde de aangeslagen leraar gisteren in het AD. „Geen verhoorkamer, maar een echte cel met zo’n ijzeren plee. Mijn riem moest af en mijn veters moesten uit mijn schoenen.”
Zo’n uitspraak maakt het nog verleidelijker om met een beschuldigende vinger naar de politie te wijzen. Waarom laten ze een jeugdige gangster als Mo dag in, dag uit zijn gang gaan, terwijl de oude, ervaren onderwijskracht Rob Wesselingh, een idealist die het allemaal goed bedoelde, als een crimineel wordt behandeld?
Maar daar wil ik het ditmaal niet over hebben. Vandaag wijst mijn beschuldigende vinger even naar de ouders van nu. Niet iedereen hoeft zich aangesproken te voelen, maar het is een feit dat een groeiend aantal ouders in opvoedkundig opzicht faalt.
Laatst werd bij mij een pallet boeken afgeleverd door een voorbeeldig geïntegreerde Marokkaanse Nederlander, die reeds 25 jaar bij dezelfde baas werkt. Hij vertelde dat hij in Amsterdam-Osdorp woont en veel werk verricht voor een wijkvereniging: „Ik breng jongeren vaak alsnog op het rechte pad.”
„Maar daar hebben die kinderen toch hun vader en moeder voor?” vroeg ik.
„Hun ouders? Allemaal egoïsten, meneer”, antwoordde hij.
En dat zijn dus de vader en moeder van Mo en van de jongen die zich op het Anna van Rijn College De Linie in Nieuwegein, waar hij dit jaar reeds vier keer geschorst was, zo misdroeg. Om nog maar te zwijgen over de vader van dat voetballertje van de E4-pupillen van Rood Wit uit Sint Willebrord. Die man deinsde er niet voor terug de 12-jarige scheidsrechter bij een wedstrijd van zijn zoontje te belagen. Kijk, daar zit ik. Zachtjes snikkend, in het besef dat dergelijke ouders in deze totaal opgefokte maatschappij helaas geen uitzonderingen meer zijn.
Rob Hoogland
|
|
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16777 Posts |
Posted - 17 Nov 2011 : 06:29:17
|
ELITAIR
Dat zal me een gezellige boel worden als de hartenwens van Gerdi Verbeet in vervulling gaat. Het parlement is te elitair, vindt zij. Er zijn te veel hoogopgeleide volksvertegenwoordigers. De Tweede Kamer dient veel meer een afspiegeling te worden van de samenleving.
Nu kun je van mening verschillen over wat elitair is en wat niet. Zo vraag ik me af of je tot een elite behoort wanneer je er, zoals de geachte afgevaardigde de heer Graus van de Partij voor de Villabelasting, als lid van een commissie die ons financieel stelsel moet onderzoeken blijk van geeft te menen dat één plus één drie is. Je bent apart, dat staat vast. Maar of je ook elitair bent? Hoe dan ook, Hare Majesteit Verbeet wil aan het hoofd van een afspiegeling van de samenleving staan, dus als je het mij vraagt moet het Tokkiegehalte op het Binnenhof flink omhoog. Een hele klus, want met de geachte afgevaardigde de heer Graus van de Partij voor de Villabelasting alléén ben je er niet. Dat wil ik er maar mee zeggen.
Niet één Hadjememaar, maar een stuk of vijftig. Laagopgeleide volksvertegenwoordigers in plaats van hoogopgeleide. Veel minder kouwe kak in ’s lands voornaamste vergaderzaal, veel méér straattaal. Het zal even wennen zijn, al zijn er ongetwijfeld nu reeds parlementariërs die een voorbeeldfunctie bekleden. Wederom zou ik de geachte afgevaardigde de heer Graus van de Partij voor de Villabelasting kunnen noemen, maar laat ik niet flauw wezen.
Noteren, lezer: ik bedoel níet de geachte afgevaardigde de heer Graus van de Partij voor de Villabelasting!
Het is me toch wat bij die PvdA. Nu wil Gerdi Verbeet weer meer vmbo’ers in de Kamer, terwijl kandidaatvoorzitter Hans Spekman het PvdA-partijkantoor aan de poepchique Amsterdamse Herengracht naar een volkswijk wenst te verhuizen. Nog even en Job Cohen verschijnt in pitbullsmoking en met een blikje bier in zijn hand om al boerend te roepen dat die pollietiesie zakkenvullers zijn.
De arrebeiers moeten blijkbaar van de SP worden teruggepakt.
Zijn het de laatste stuiptrekkingen?
Wie het weet mag het zeggen, ondertussen word ik dankzij uitspraken als die van Gerdi Verbeet en Hans Spekman, wanneer mijn stemming schalks is, gekieteld door de gedachte dat Plato het helemaal niet zo verkeerd zag, toen hij de Politeia schreef.
Oké, het was niet echt democratisch wat die oude aristocraat voor ogen had. Een driestandenmaatschappij met wijze en rechtvaardige bestuurders, een dappere krijgersklasse en een stemrechtloze massa die zich oefent in matigheid en ondergeschiktheid: ik vermoed enige oproer als we dat er hier doorheen zouden drukken.
Maar alles beter dan de domheid bevorderende pseudodemocratie van Gerdi Verbeet en Hans Spekman.
„Ik ontneem u nu het woord.”
„Waarom, mevrouw de voorzitter? Ik heb hier voor doorgeleerd!”
„Dat is het ’m juist. U bent te hoog opgeleid.”
Rob hoogland
|
|
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 17 Nov 2011 : 10:01:26
|
Jonguh, op 1 of andere manier, kan pappy het ouwe jaar al ruiken. Zonder, dat de buren oliebollen bakken, zegmaar. Zegt pappy bij, dat de kraampjes wel al uit de grond schieten. Pappy mag wel gaan werken, aan een beetje weerstand, want anders komt Bachus, onbeslagen ten ijs. Zegt pappy bij, dat er zich komende tijd wel enkele gelegenheden zich aandienen, om; in te drinken. Misschien viert pappy de dagen wel, in een huiselijke aangelegenheid, ipv. een Bachus establissement. Doet me denken aan een plaatje van Paul Young(leeft ie nog?);'Where ever i lay my hat, that`s my home'. Scheelt een hoop boekings en reserveringskosten. Kan iemand hem plempen?. Toch een zooitje strakke platen gemaakt, in ze leven. Gaat pappy zo ze omie even lastig vallen, althans; hij stuurt een secondant, om haar lastig te vallen. Zo maakt ze alles: 2x mee. Ze is trouwens nog net zo streng en rechtvaardig als weleer. Alleen schreeuwt ze nu wat harder(en terecht!)ookal is pappy tevens medegedeeld, dat; het ook aan haar tanende gehoor, zou; kunnen liggen(daar gelooft pappy niks van). Verders is pappy zeer in zijn n(t)opjes met zijn Canabis-project, dat zegmaar; tot een goed einde is gebracht. Volgend seizoen, gaat het hele gebeuren rapper van start en zijn de kinderziektes achter de rug. Zegt pappy bij, dat met deze hoeveelheid en mijn rook-ratio, pappy met nieuwjaar gewoon van eigenbodem rookt met her en der een avontuurtje erbij. Pappy is er vroeg bij, dit jaar, dus; wil ik even van de gelegenheid gebruik maken, om Duhdroom het allerbeste te wensen(wat ie met Monchool eigenlijk al heeft, maar toch)samen met Monchool en een hoop goeie dingen en meer van dat, voor pappy. Verders, iedereen die me mag, wil ik alle goeds wensen, veel lachen in goede gezondheid en mensen, die me minder mogen; minder goeds, naar ratio, zegmaar. En; mocht je denken;"Laat Duhbyl de Hubusduhkulubus krijgen";"Right back at ya!". |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 17 Nov 2011 : 10:08:59
|
Poeh, de Verlosser zal niet blij zijn, omdat hij niet terug kan keren. Eigenschuld, dikke bult, gelukkig; hebben we een nieuwe verloskundige aangesteld, die de Godenzonen ter Aarde zal brengen. Jammer voor Johan ze zoon, die nu niet binnen afzienbare tijd de jeugdopleiding onder zijn hoede zal nemen, maar voor de rest denkt pappy, dat de hele ratsmoedee wel perspectief biedt. Want Davits en Blint, zijn toch ook al eerder onder Loewies tot bloei gekomen. Misschien kakt het aandeel wel in, wat pappy misschien wel een instap moment, zou kunnen; verschaffen. |
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16777 Posts |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16777 Posts |
Posted - 18 Nov 2011 : 07:11:56
|
ACHTERBAKS
Hier volgt een levensles voor al die Nederlanders, wier gemoed dusdanig van naïviteit is doorspekt, dat zij de mening zijn toegedaan dat Johan Cruijff en Louis van Gaal elkaar de hand kunnen reiken.
Dat zijn er onrustbarend veel: dik 21.000 Telegraafvolgers werkten gisteren aan een online enquête van deze krant mee, liefst 62 procent van hen gaf daarbij te kennen dat een dergelijke verzoening moest worden nagestreefd.
Welnu, dames en heren, hier volgt dan die levensles.
Wij dienen te accepteren dat er onmogelijkheden zijn. Duidelijk?! „Als Pasen en Pinksteren op een dag vallen”, antwoordde mijn goede vader altijd wanneer ik als jong jochie iets van hem verlangde dat hij, om welke reden dan ook, als onuitvoerbaar beschouwde.
Ik vertel dat omdat het vaststaat dat Pasen en Pinksteren nimmer op een dag zullen vallen, zoals het ook nooit mogelijk zal zijn dat wij tijdens de vogeltrek ter hoogte van de Hondsbossche Zeewering een vlucht giraffen langs de hemel zullen zien gaan (ofschoon ik met die bewering misschien wel moet uitkijken, want in het Servische stadje Odzaci regende het in juni 2005 kikkers, hetgeen trouwens ook al in Paul Thomas Andersons meesterwerk Magnolia uit 1999 geschiedde, maar dat was slechts een film).
Zal de Vliegende Hollander ooit ergens aanmeren? Ligt er een Reguliersdwarsstraat in de Sahara? Komt er een dag dat Nederland een nijlpaard als staatshoofd heeft? Nee, nee en nog eens nee. Het zijn allemaal onmogelijkheden en het zullen altijd onmogelijkheden blijven, uit dezelfde categorie als een ontmoeting tussen Johan Cruijff en Louis van Gaal waarbij die twee de vredespijp roken. Zelfs de mogelijkheid dat de geachte afgevaardigde de heer Graus van de Partij voor de Villabelasting zichzelf niet langer compleet belachelijk maakt is groter. Het idee alleen al! Dat was natuurlijk ook het uitgangspunt van de vier Ajax-commissarissen die Johan Cruijff dat kunstje flikten, onder wie Edgar Davids, die als speler heel wat harde overtredingen pleegde, maar nog nooit iemand zo verpletterend beentje heeft gelicht als afgelopen woensdagmiddag. Ook gij, Edgar? Ja, JC, ook hij. Andermaal. Hoe krijgen we hem weg? Dat was de enige vraag die nog telde en waarop uiteindelijk ook het enige antwoord werd gevonden door Louis van Gaal achter Cruijffs rug om tot technisch directeur te benoemen, een ontwikkeling waaraan Van Gaal blijkbaar enthousiast meewerkte, wellicht geleid door motieven waarvan de zuiverheidgraad onder andere omstandigheden niet aan zijn eigen strenge eisen zou voldoen.
Niemand is heilig voor mij, zelfs De Verlosser niet, ik weiger me ook aan de conclusie te wagen dat Ajax beter af zou zijn geweest als alle eisen van Johan Cruijff waren ingewilligd, ik weet er gewoon te weinig van.
Maar iets minder achterbaks had het voor mij wel gemogen. Of ben ik nu ook naïef?
Rob Hoogland
|
|
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16777 Posts |
Posted - 19 Nov 2011 : 08:50:06
|
ZUIVERHEID
Vandaag ga ik maar eens naar een wedstrijd van mijn achterneefje kijken. Hij heeft de naam van een hobbit en het talent van Ruud Gullit. Althans: het eerste staat vast, het tweede wordt door zijn opa gesuggereerd. Zelf acht ik dat pas onomstotelijk bewezen wanneer het voor mijn eigen ogen is bevestigd.
Vorige week won hij met 24-6, een week eerder met 18-5.
Aan dat soort voetbal ben ik hard toe. Ik wil de oervorm zien, met zeven- en achtjarige jochies op de helft van een seniorenveld, op een kluitje achter het lederen monster aan huppelend, als een zwerm vliegen achter een zwevende paardenvijg.
Ongecompliceerdheid, daar verlang ik naar. Zuiverheid, vrolijkheid, onbevangenheid. Verder smeek ik de vaders langs de lijn zich er niet luidkeels mee te bemoeien, want daar begint het meestal mee. Geniet ervan, lach erom, in de rust nemen we dampende erwtensoep met worst, na afloop pakken we een pils in de kantine, het eerste rondje is van mij.
Waarom ik er hard aan toe ben? Het Ajax-gedoe. Het nieuws van dit kaliber, bijvoorbeeld: „De komst van Louis van Gaal naar Ajax werd goed ontvangen door beleggers. De koers van het aandeel van de beursgenoteerde Amsterdamse voetbalclub steeg in de eerste handelsminuten met 3,9 procent tot 6,65 euro. Het handelsvolume lag kort na opening ongeveer vier keer zo hoog als gemiddeld.” Getverderrie. Het gaat hier wel om voetbal, ja?
Ik heb genoeg van dergelijke berichten.
Toegegeven, ik heb óók genoeg van nieuws over Jan en Liza Smit, volgens mij hebben zelfs Jan en Liza Smit genoeg van nieuws over Jan en Liza Smit, en met al die zielige hondjesverhaaltjes waarvoor ik zelf nota bene grotendeels verantwoordelijk ben geweest, moet het na dit weekeinde ook maar eens afgelopen zijn.
Maar ik erger me toch vooral aan de Ajax-soap, die alle aandacht wegtrekt van waar het in die sport in werkelijkheid om gaat. En dan heb ik het niet alleen over de zakelijke of financiële berichtgeving, zoals hierboven geciteerd. Ik heb het ook over de botsing der superego’s, waardoor ik met de dag meer afkeer krijg van Cruijff en Van Gaal en Ten Have en Römer en Davids en de hele reutemeteut bij elkaar.
Wat interesseert het mij nou dat die jeugdtrainer voor Cruijff kiest en die jeugdtrainer voor Van Gaal en weer een andere trainer voor Cruijff én Van Gaal. Morgen is het toch weer anders. Ik weet allang dat de mens een onbetrouwbaar, achterbaks en egoïstisch wezen is, dat wil zeggen: de volwassen mens. En daarom geef ik vandaag toe aan mijn steeds maar groeiende behoefte om naar een ongedwongen wedstrijd tussen F-pupillen te kijken waaraan de Ruud Gullit van 2025 naar hartenlust meedoet.
Rob Hoogland |
|
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 21 Nov 2011 : 07:42:34
|
Jonguh, staat pappy op het punt, om een Joduhkoek te eten, komt er in ene iemand heel wijsneuzerig doen;"Pappaah, wadt tis tadt?". "Pappaah heeft pijn jongen, als ie dit eet gaat het weg". "Pappaah, Duhdroom heeft ook pijn". Kijk, daar trappen we dus niet in; alleen onthouding van wat pappy lekker vindt zal die jongen herstel kunnen brengen. He, de 21 ste van de elfde, twee getallen waar pappy sterke binding mee heeft. Het gekkengetal en; 3x 7. Nee, dit is bij uitstek een dag, voor pappy, om zijn scrotum, op het spel te zetten, om vanavond eens flink te slepen, of meer. De datum moet wel meezitten, want pappy kon Bachus niet tevreden stellen, dus bij flink wat wateromzet, kan pappy, die schade weer inhalen. Nou, het ontkruit is van een dusdanige kwaliteit, dat pappy amper meer tijd heeft, om te webbelen, omdat hij apathisch, op de bank ligt. Had pappy vol kunnen houden, tot Sint Juttemis en langer, maar Monchool was niet content met de situatie, waarna pappy slechts nog van vrijdag tot en met zondag, in de wolken mocht zijn. Waardeloos; het is haar plant, die pappy consumeert. Nou, voor volgend seizoen heeft pappy iedergeval de blauwdruk klaar. Misschien koopt pappy er wel een plantje bij, om te enten; gewoon voor de grap en, om een uitzonderlijke Nederweed te creeren. Zit pappy nog te denken, of het commercieel in de markt zetten geen optie is, door de D, door een G te vervangen, maar voorlopig heeft dat weinig zin, omdat pappy de enigste verbruiker is, wel een gelukkige verbruiker, maar toch. |
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16777 Posts |
Posted - 21 Nov 2011 : 07:44:10
|
ACTIEVOEREN
Het staat nu definitief vast: Nederlanders kunnen niet actievoeren.
Hoe ze het ook doen, waartegen ze ook protesteren: telkens weer borrelt bij mij een niet weg te slikken plaatsvervangende schaamte op, als een golf maagzuur na het nuttigen van een kop erwtensoep waarvan de houdbaarheidsdatum minstens een maand is overschreden. Het moet namelijk altijd leuk in Nederland. Het moet altijd ludiek. Maar het probleem is: het is nooit leuk of ludiek.
Geüniformeerde politieagenten die met een fluitje in hun mond in carnavaleske polonaise door een tv-studio gaan om het grote onrecht aan de kaak te stellen dat hun beroepsgroep salarieel wordt aangedaan.
Dat werk. Kijk, ik zou nu de Occupybeweging kunnen beschrijven, zoals ik haar vorige week ‘s avonds laat tijdens een wandeling over het Amsterdamse Beursplein van nabij mocht aanschouwen. Maar ten eerste trof ik daar hoofdzakelijk buitenlanders met een stuitend gebrek aan deodorant aan, ten tweede waren vrijwel alle tenten angstaanjagend leeg, ten derde hoorde ik er een flard van een gesprek waarin het ene jongmens tegen het andere zei: „Mijn ouders hebben een boot en een tweede huis in Frankrijk. Dan heb ik zoiets van: wat móét je daar in vredesnaam mee?”
Hier past dus slechts eerbiedig zwijgen en daarom vertel ik u liever dat ik gisterochtend, andermaal in onze hoofdstad, in alle vroegte richting het Amsterdamse Bos tufte. Een dikke, vochtige deken van mist lag over de verlaten metropool toen ik mijn radio aanzette om met het programma Vroege Vogels te worden geconfronteerd, normaal gesproken voor mij een teken om in de hoop op een relaxerende Chopin Nocturne onmiddellijk naar Classic FM door te schakelen, maar ditmaal niet: er werd een telefonisch interview aangekondigd met een actievoerster wier ware naam in verband met haar illegale activiteiten niet kon worden onthuld. Zij liet zich als Anna aankondigen.
U moet mij niet euvel duiden dat ik niet meer weet waartegen Anna precies actievoerde. Het was hartstikke tegen het huidige kabinetsbeleid, dat staat vast. Vroege Vogels is nu eenmaal van de VARA. Maar hóé zij actievoerde weet ik nog wel: zij plakte bij het plaatsnaambord Aalsmeer stiekem ‘Aal’ af, bij Beverwijk ‘Bever’ en bij Reeuwijk ‘Ree’. Want we beseften het nog lang niet genoeg: de dieren waren weer eens de dupe. Tja. Mmm. Goh. En dat was dan Anna, trots als een aap, wilde ik eerst zeggen, maar ’aap’ zou zij in haar heldhaftige guerrillaoorlog tegen het onmenselijke kabinet Rutte-1 natuurlijk óók onmiddellijk afplakken.
Trots als een pauw dan maar? Nee, nee, nee! En wat zag ik ’s avonds op de kwelbuis?
Dat heul, heul, heul boze GVB- en RET-actievoerders gierend van het lachen een OV-bus hadden doorgezaagd.
Hahaha, wat een treurigheid.
Rob Hoogland
|
|
Klacht indienen  |
|
|
ancarlo
Super Allochtoon

Israel
29763 Posts |
Posted - 21 Nov 2011 : 11:03:34
|
Heel scherp Rob, heel scherp en zo triest als wat!
Als jijzelf jou acties al niet serieus neemt, hoe denk je dan dat de overheid daar over zal denken? Wat een treurigheid!
ancarlo |
keep this old American-Indian saying in mind: you can not wake a person up who pretends to be asleep.
Shalom |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 21 Nov 2011 : 15:57:03
|
Jonguh, wat een zooitje op de Toekomsdt. JC gepikkeert, omdat van Chaal de scepter daar gaat zwaaien. Had Cruiv zelf de handschoen, maar op moeten pakken, toen van Praag afscheid nam, maar toen was Johan; niet aanwezig(nu was hij ook niet expliciet beschikbaar, maar slechts aanwezig, om te vertellen, waar het fout ging). Nee, volgens pappy is Loewies; de juiste man, op de juiste plaats. Zegt pappy bij, dat het nu ietwat moeilijker voor Kruif wordt, om zijn zoon in de hoofdjeugdtrainerpositie te manouvreren, ter voorbereiding, op; het hoofdtrainerschap. Zal Johan zeggen, dat het hem daar niet, om ging(Maar stel uzelf eens, deze vraag;"Is gras groen?"). Edoch, pappy zou niet verbaast zijn, wanneer zulks zou geschieden en zijn achterneef het gras zou maaienen en zijn nichtje, die toevallig in wasserette heeft, bij uitstek allergeschiktst zou zijn, om de tenue`s van de selectie te wassen, want; pappy en Johan weten samen, wat een halfmontuur doet. Nee, pappy heeft best wel vertrouwen in Loewies. Zegt pappy bij, dat de hele ratsmoede, niet tot bokkesprongen in de beurskoers heeft geleid. Zouden Joewies en Johan echter een monsterverbond sluiten, dan zou dat zeker goed zijn, voor; de koers. Zegt pappy bij; dat mocht zulks in de maak zijn Johan niet te beroerd zijn, om zijn familie van te vooren in te lichten, over de; op handen zijnde nominale stijging van de beurskoers(zie montuurprijs). Nou, voor het hele zwikkie erbij dan; Namjoregentjo!!!!(maar; met alleen die tien goed, kan ik ook leven). |
Edited by - Duhbyl@hotmail.com on 21 Nov 2011 16:24:03 |
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16777 Posts |
Posted - 22 Nov 2011 : 07:49:28
|
ATHEÏST
Toe maar, dat kan er ook nog wel bij: de atheïst is een onbetrouwbaar wezen.
Dat staat althans in een deftig wetenschappelijk tijdschrift genaamd Journal of Personality and Social Psychology.
Zo werd het gisteren in Trouw gemeld: „Atheïsten worden over het algemeen gezien als onbetrouwbare mensen. Ze scoren net zo laag op de schaal van betrouwbaarheid als criminelen en verkrachters. Religieuzen, feministen en homoseksuelen genieten fors meer aanzien.”
Omdat ik weiger te geloven dat iemand water in wijn kan veranderen, over water kan lopen of als woestijnkrijgsheer door een uit de hemel afgedaalde aartsengel levensopdrachten van een opperwezen krijgt ingefluisterd, heb ik hetzelfde imago als Willem Holleeder en de serieverkrachter van Utrecht.
Het zal je maar gezegd worden!
De Canadese psycholoog Will Gervais had er een heus onderzoek op losgelaten, waarbij hij zijn proefpersonen onder andere een situatie voorschotelde waarin een leraar met zijn auto tegen een geparkeerd busje botst en er vervolgens met geld vandoor gaat dat hij op straat vindt.
Was de man alleen docent, of ook christen, moslim, verkrachter of atheïst?
Dat was de vraag die Will Gervais aan de geënquêteerden stelde. De ongelovige honden onder u zullen om die reden wellicht begrijpen dat ik toch even heb gecheckt of onze bloedeigen nepprofessor Diederik Stapel zich inmiddels onder die naam in Canada had gevestigd. Dit leek me echt een enquête uit de categorie ’Vleeseters zijn hufters’. Maar nee, Gervais bestaat echt en concludeerde uit de antwoorden dat de meerderheid ervan uitging dat deze leraar atheïst was.
Zoiets doen christenen en moslims niet, vond men.
En verkrachters al helemáál niet.
Zij die deze rubriek regelmatig consumeren weten dat ik in de loop der jaren een gemoedelijk mens ben geworden, mild, goedertieren en inschikkelijk. Maar toen ik dit vernam, voelde ik toch weer een ouderwetse woedeaanval in mij opborrelen.
Maar ja, vloeken mag niet, want dan beledig ik miljarden mensen tot in het diepst van hun ziel. Ik pas me dus maar weer aan en zeg het zo: potverdriedubbeltjes luitjes, weten jullie eigenlijk nog wel hoe er in de afgelopen eeuwen tot op de dag van vandaag in de naam van de Heer op los is gemoord en verkracht? Miljoenen mensen werden – en worden – door religieuzen uitgeroeid, maar jullie gaan er blijkbaar van uit dat iemand die niet voetstoots aanneemt dat slangen kunnen spreken een nóg slechter mens is.
Ben je de enige die rondbazuint dat iemand vijfduizend hongerigen met vijf broden en twee vissen kan voeden, dan ga je subiet onder het spanlaken.
Is een hele bevolkingsgroep ervan overtuigd, dan vormen ze een religie waarmee andersdenkenden zelfs in de grootste democratieën ter wereld worden onderdrukt.
Weest gerust, beminde gelovigen: het wordt slechts beweerd door een ongelovig, dus onbetrouwbaar, wezen.
Rob Hoogland
|
|
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 22 Nov 2011 : 10:42:03
|
Jonguh, pappy is in de wieg gelegd, om te rentenieren. Helaas, ze zijn de pecunnia er vergeten; naast te leggen. Nou, daar heeft pappy wat opgevonden; hij heeft net een optie op negen ton genomen. Minstens, he!. Dit weekend heeft Bachus mijn onthouding vergolden. Geen van pappy`s ballen had geproduceerd. Bijnier stagnatie, zegmaar. |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 22 Nov 2011 : 18:25:13
|
Jonguh, de Moslimbroederschap krijgt zomaar promotijd, bij Laroes`s voormalige roeptoeter. Nouja; 1 voordeel, na die machtsovername zal het tourisme daar instorten wat voorkomt, dat pakken met Eurie; richting Dar islam zullen vloeien. |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 22 Nov 2011 : 18:32:03
|
Poeh, het fasciliseren gaat door. We krijgen weer een stortvloed aan zielige kopkleedjes, op ons netvlies getoverd. Bij pappy wekt het slechts; aversie op. Het woord cultuur valt regelmatig, maar het woord rigidemono-theo valt niet, slim. Geloof pappy maar, dat dit een opmaat moet worden, om een sloot Ochtendwater naar kopkleed fasciliserende orga`s te zenden. Laat ze lekker Nederland`s leren, ipv. in Turks Arabisch en weet ik veel wat; de zooi te vertalen. |
Edited by - Duhbyl@hotmail.com on 22 Nov 2011 18:47:43 |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 23 Nov 2011 : 06:49:45
|
Jonguh, pappy dacht, dat hij acuut Frigide was geworden. Dat bleek niet het geval te zijn, maar toch; de gedachte was beangstigend. Werd pappy vroeger wel eens geplaagd, over zijn Fallus omvang, zag hij zonet een serie blote Chinezen, was pappy toch blij, dat hij een rare Chinees is. Overigens veranderde de plagerijtjes later in ontzag, wat ook wel eens leuk was. Een sootemet een stukje erkenning. He, heeft pappy even aan zijn neus gevoeld, maar had toch nog even gebruik gemaakt van die spaarloon regeling, maar tot op heden niks gehoord, terwijl alles is ingevuld. Nouja, wie maalt daar nog om, als vanavond die tien ploffen?. Wrijft pappy over die zelfde neus en bedenkt zich, dat hij dan misschien Bram moet consulteren, om de ratsmoedeee alsnog rond te krijgen. 2 meier, is toch bijna 500 florijnen, daar kun je leuke dingen mee doen, of nare dingen; mee latendoen. |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 23 Nov 2011 : 07:02:33
|
Jonguh, iemand zoekt problemen. "Pappaah, jei bendt chrappuch". "Wadt!, wil juh naah bedt?". "Neeh, pappaah". |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 23 Nov 2011 : 07:39:41
|
Poeh, zo meteen negen tonnetjes halen en pappy`s dag, kan niet meer stuk. Een mooie dag, om links en rechts te slepen. Pappy heeft al tijden een goed gevoel bij het getal 23, zou het?. |
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16777 Posts |
Posted - 23 Nov 2011 : 07:55:05
|
LEO
„Allez, Leo!” grijnsde een Antwerpse journalist een kwart eeuw terug tegen mij. Later, aan een pint op de Groenmarkt, legde hij mij uit wat hij bedoelde. Van oorsprong was Leo een militaire term. Het was de afkorting van lomp en onbehouwen, dus het zou ook voor Hollander kunnen staan.
Die kon ik in mijn zak steken. Ik was een diknek, een kathedraalpisser. Daarom noemde hij mij Leo. Omdat ik tot het volk behoorde waarvan een aanzienlijk aantal vertegenwoordigers elke zaterdagnacht het uitgaansleven achter de Keyserlei onveilig maakte, middels gedrag waarvoor de omschrijving lomp en onbehouwen inderdaad als adequaat kon worden gekenmerkt.
Ik dacht eraan terug toen ik de laatste publiciteitsactie van het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid, toch ook de bedenkers van de bobcampagne, voor m’n snufferd kreeg: „Ken jij een gevaarlijke chauffeur? Wil je actief bijdragen om te vermijden dat hij/zij vroeg of laat tegen een boom knalt? Wel, dan is deze nieuwe Facebook-applicatie iets voor jou!”
Over lomp en onbehouwen gesproken...
Want dit was de volgende alinea: „De applicatie genereert bijgevolg automatisch een levensecht krantenartikel van het dodelijk autoongeluk van jouw vriend(in). Nadien wordt het artikel naar hem/haar via e-mail gestuurd. Beeld je het schrikeffect in! Het doel is natuurlijk om hem/haar te laten bezinnen over zijn/haar risicogedrag in de wagen. Hopelijk kan je zo vermijden dat hij/zij niet in de echte rubriek ’Varia’ terechtkomt in de krant van maandagmorgen.”
Akkoord, niet best opgeschreven, in het land van Willem Elsschot, Hugo Claus en Dimitri Verhulst moeten er betere copywriters te vinden zijn, maar dat doet er nu even niet toe.
Zouden wij, als erkende Leo’s, zo’n campagne aandurven?
Ik weet wel zeker van niet, vooral ook nu bij onze zuiderburen reeds verscheidene malen verwarring is ontstaan nadat iemand een dergelijk automatisch gegenereerd krantenbericht, waarbij het dodelijk ongeval van een van zijn vrienden werd gemeld, naar de betrokkene had getransfereerd.
Ja, ze kunnen er inmiddels wat van, bij het BIVV. Misschien dat de verantwoordelijken tegenwoordig ook elke zaterdagnacht achter de Keyserlei kunnen worden aangetroffen. Dat zou je bijna gaan denken als je tevens de campagne in aanmerking neemt die hiervóór al zoveel stof deed opwaaien.
Durf het maar eens, een kind zwevend door de lucht in beeld brengen met daaronder de tekst: „Kijk, mama, zonder gordel!”
Dan maar geen campagne, zeg ik, bijvoorbeeld zoals bij ons, waar de voorlichtingscampagne ’Je bent een rund als je met vuurwerk stunt’ dit jaar tot afgrijzen van het Nederlands Oogheelkundig Genootschap in het kader van de bezuinigingen is geschrapt.
Voor komende zaterdag maak ik maar weer eens een afspraak met die oude Antwerpse collega. Tegenwoordig heet hij Leo.
Rob Hoogland
|
|
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16777 Posts |
Posted - 24 Nov 2011 : 07:42:48
|
UITLEG
Van alle redenen om de wenkbrauwen te fronsen was dit gisteren de meest bijzondere: de uitspraak van advocaat Bart van Tuinen, in alwéér een kort geding tegen de makers van de film De Heineken Ontvoering, dat zijn cliënten Frans Meijer en Jan Boellaard vrezen dat zij hun familie „tot in lengte van dagen moeten uitleggen dat het niet zo is gegaan”.
En het was toch al zo’n chaotisch etmaal.
De AEX zakte naar een peil dat mij deed vermoeden dat mijn pensioengerechtigde leeftijd naar 70 zal worden opgeschoven. De PVV liet weten wel een relatie met Turkije te willen, maar geen feest: hoewel wellicht onbedoeld, de typering van het gemiddelde huwelijk. En daar kwam dan de spookburger nog bij, de onvindbare landgenoot die nergens staat ingeschreven, maar wel een uitkering geniet. En dat allemaal op één dag. Het zijn verwarrende tijden, vrienden, dat bleek gisteren zelfs in tal van gevallen, maar met uw welnemen beperk ik mij voor alle duidelijkheid tot het geding dat de heren Meijer en Boellaard dinsdag in navolging van hun kompaan Willem Holleeder, die zijn zaak uiteindelijk verloor, wegens reputatieschade (...) tegen IDTV aanspanden.
Een mens kan namelijk veel hebben, maar niet alles, hetgeen niet alleen voor Freddy Heineken en Ab Doderer in 1983 gold, maar ook voor mij in 2011.
Drie scènes zitten de twee ontvoerders dwars, zo las ik: „Ten eerste die waarin Heineken met een vuurwapen wordt gedwongen om in een auto te gaan zitten, ten tweede die waarin gericht wordt geschoten op een taxichauffeur, ten derde die waarin Frans Meijer zijn vriendin slaat. Die stroken niet met de werkelijkheid en IDTV weigert in de film aan te geven dat het verzinsels zijn, aldus Van Tuinen.”
Hoe dit aan de familie uit te leggen?
Dat vinden zij het grote probleem. Ja, echt! Al het andere was blijkbaar wel uit te leggen. De ontvoering op zich bijvoorbeeld, verricht met grof en levensbedreigend geweld. Het drie weken lang ketenen van Freddy Heineken en Ab Doderer in een smerige loods. Het eisen en verkrijgen van 35 miljoen gulden losgeld, onder bedreiging van het vermoorden van het ontvoerde duo. Plus alle andere zwaar criminele feiten die nog volgden.
Als ik dat allemaal zou hebben geflikt, had mijn familie mij nooit meer willen zien. Wie zoveel laag-bij-de-grondse, mensonterende smerigheid uithaalt, wordt bij de Hooglandjes voor eeuwig verbannen. Maar de families van Frans Meijer en Jan Boellaard accepteerden het blijkbaar, nadat de twee opheldering hadden verschaft. Terwijl men het juist volkomen onacceptabel zou vinden als iedereen dankzij die film gaat denken dat Meijer zijn vriendin een tik heeft verkocht.
Zegt dat misschien iets over de manier waarop in die kringen nog steeds over de ontvoering wordt gedacht? Ik vrees van wel.
Rob Hoogland
|
|
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 24 Nov 2011 : 09:27:28
|
Poeh, "Duhdroom, wil juh un banaan?". "Nee pappaah". "Wil uh een peer?". "Nee pappaah; mach`k banaan?". Freemdt!. |
Edited by - Duhbyl@hotmail.com on 24 Nov 2011 10:01:48 |
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16777 Posts |
Posted - 25 Nov 2011 : 06:55:18
|
Chaos
Tjonge jonge, dat is hard nieuws: fietsenchaos in Amsterdam. Onder die kop werd het gisteren naar buiten gebracht. Maar ik heb óók hard nieuws: onder die kop had het vijf jaar geleden al naar buiten kunnen worden gebracht.
Reeds jaren is er sprake van een verbijsterende fietsenchaos in Amsterdam. Honderdduizenden tweewielers worden dagelijks overal neer geflikkerd. De stoepen staan en liggen er vol mee. Zeker sinds de introductie van de bakfiets is een normale wandeling nauwelijks nog mogelijk. En de eigenaars komen ermee weg. Zo harteloos als de automobilist door de gemeente wordt aangepakt, zo pamperend wordt met de fietser opgesprongen. Straffeloos mag hij zijn rijwiel op elke denkbare plek achterlaten.
Van alle asociale wezens die de hoofdstad bevolken, is de wielrijder de meest prominente. In de anarchistische stad die Amsterdam heet, is hij de grootste anarchist. Voor hem geldt god noch gebod. De verkeersregels lapt hij aan zijn laars. Onbeschoftheid is zijn belangrijkste kenmerk. Wie wil weten in hoeverre de maatschappij verhuftert, moet gewoon eens een uurtje op een plek gaan staan waar veel fietsers langs sjezen.
Wel verdient het daarbij aanbeveling de levensverzekering eerst even flink te verhogen. Ook het trottoir beschouwen zij immers als hun domein. Bel mij bovendien wanneer zich onder hen een type bevindt dat zomaar stilhoudt zodra een wandelaar via een zebrapad oversteekt. Die fietser wil ik namelijk laten opzetten, als de laatste Amsterdamse wielrijder die weet hoe hij zich dient te gedragen.
Wat het nog erger maakt is dat hij zijn wangedrag, dat vaak tot levensgevaarlijke situaties leidt, zelf doorgaans niet eens in de smiezen heeft. Tientallen jaren van lokaal beleid waarin de fietser door de roodgroene bestuurders heilig werd verklaard, hebben hem tot de overtuiging gebracht dat hij onfeilbaar is, onkreukbaar en dientengevolge onaantastbaar en onschendbaar. Wie nooit vermaand wordt en altijd op handen gedragen, gaat vrijwel onvermijdelijk in zijn eigen goddelijkheid geloven. Vandaar ook de blikken van totale verbazing als je hem een keer terechtwijst.
Van dit Telegraafbericht kreeg ik vorige week bijkans de slappe lach: „Amsterdam krijgt steeds vaker fietsfiles. Automatiseerder IBM ziet via honderden camerabeelden in de stad hoe grote groepen fietsers bij stoplichten de boel blokkeren. Als het verkeerslicht op groen schiet, halen fietsers achter in de wachtrij het niet meer om voor rood over te steken”, merkt IBM-onderzoeker Eric-Mark Huitema. „Moeten ze nog eens op groen wachten.” Fietsfiles... Hou toch op, zeg. Dat geldt hooguit voor een paar drukke kruispunten. De fietsers die dat geduld kunnen opbrengen, behoren tot een kleine minderheid. Verreweg de meesten wachten zelfs de eerste keer niet eens op groen. Sterker nog: ze wachten niet op rood, ze wachten niet op oranje en ze wachten ook niet op geel, blauw of paars. Ze fietsen gewoon door en slalommen glashard door het autoverkeer heen, in de geruststellende wetenschap dat zij boven de wet staan. Het is een plaag.
Rob Hoogland
|
|
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 25 Nov 2011 : 07:21:24
|
Jonguh, volgens pappy heeft Rop een keer geprobeerd pappy te achtervolgen, ofzo. Zijn bloemlezing is een blauwdruk van pappy`s fietsgedrag. Nee, het is een lust, om door Mokum te sjeezen, op de tweewieler; god, noch gebod kennende. Jonguh, de tijd vliegt, op de vroege morgen, dan is pappy wel genoodzaakt, om; enige verkeersregels te overtreden, om op tijd in de mijn te arriveren. Nouja, brand is erger. |
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16777 Posts |
Posted - 26 Nov 2011 : 08:19:13
|
VERHOGING
Schrijf je als totaal gefrustreerde stadswandelaar een stukkie over het totale gebrek aan fatsoen bij de totaal mesjoggene Amsterdamse fietsers, wordt uitgerekend op de dag van publicatie bekend dat Ivo Opstelten de verkeersboetes voor 2012 spectaculair gaat verhogen.
Voetgangers op zebrapad niet voor laten gaan: 340 euro.
Dat is de meest opvallende verhoging, wat mij betreft. In een vervolg op mijn rubriek van gisteren smeek ik de heer Opstelten derhalve om zo spoedig mogelijk een extra ministeriële notitie naar de korpschefs te laten uitgaan, waaruit zonneklaar blijkt dat deze bekeuring niet exclusief voor het gemotoriseerde verkeer is bedoeld, maar tevens aan wielrijders kan worden uitgeschreven.
Sta mij toe erop te wijzen dat ook in artikel 49.2 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens, waarin de voorrangsregels bij een Voetgangers Oversteek Plaats, ofte wel een zebrapad, zijn vastgelegd, met de omschrijving bestuurders wordt bedoeld: alle weggebruikers, behalve voetgangers.
Hoe je het ook wendt of keert, en hoe opzichtig hij, met levensgevaarlijke situaties als resultaat, in de roodgroene vrijstaat Amsterdam ook wordt bevoordeeld, bijvoorbeeld op openbare wegen waar voor andere verkeersdeelnemers de éénrichtingsregel geldt: daar hoort de fietser bij. Dat kan kassa betekenen, zo verzeker ik de heer Opstelten.
Ik geef toe dat zich aangaande dit onderwerp enige preoccupatie van mij meester heeft gemaakt, een voortvloeisel uit het feit dat ik mezelf als een roepende in de woestijn beschouw. Niemand schreeuwt mee en daarom ga ik alsmaar harder schreeuwen. Vergeef me daarom wanneer ik er, hoewel ik de kans klein acht, een ietsiepietsie naast zit nu ik hier, op deze plek, beweer dat in onze geliefde hoofdstad dagelijks zo’n 10.000 keer geen voorrang aan voetgangers op een zebrapad wordt verleend, waarvan een te verwaarlozen aantal door automobilisten.
10.000 x 340 euro = 3.400.000 euro.
365 x 3.400.000 euro = 1.241.000.000 euro.
Dik 1,2 miljard per jaar, oom Ivo! Alleen in Amsterdam! Ik maakte dat rekensommetje omdat uit dat lijstje boeteverhogingen vooral duidelijk wordt dat bij de vaststelling ervan niet de verkeersveiligheid centraal stond, maar het spekken der staatskas, en omdat ik het dientengevolge een buitengewoon verkwikkende gedachte vind dat ook de fietser eindelijk eens onbarmhartig kan worden geplukt. Maar of dat zal gebeuren? Vergeet het maar. Neem de andere boeteverhogingen maar eens door. Onnodig claxonneren: 350 euro. Rijden met lekke uitlaat: 240 euro. Parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats: 340 euro (reken het op z’n Wilders’ om naar guldens en u beseft nóg meer dat het gezien de aard van de overtredingen geen normale bedragen meer zijn, een mening die gelukkig door de Nederlandse Politiebond wordt gedeeld). Zit er een claxon op een fiets? Een lekke uitlaat? Worden er naast automobielen ook wel eens tweewielers op een gehandicaptenparkeerplaats geparkeerd?
Ik word helemáál gek als ik besef waar de afkorting ANWB voor staat.
Rob Hoogland
|
|
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 27 Nov 2011 : 11:56:06
|
Jonguh, Boekustijn, komt hakken op Geert bij, Harry, over ontwikkelingshulp. Die gaan bij elkaar, in; hun gaatje kruipen. Misschien nog een 'spontaan' ingestudeerd 1,2tje. Goed voor Geert. Er is zeker ruimte voor een rechtsere talkshow. |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 27 Nov 2011 : 12:03:02
|
Poeh, Rop was zeker vergeten, dat pappy hem kwam groeten, na even(om die reden)te hebben spookgereden, door de Utrechtsestraat. Zijn relaas en ergernis lezende bedenkt pappy, dat onze wegen, elkander wel vaker; gekruist kunnen hebben. Deze vogelvrije-fietser denkt in termen van: A naar B. Duhbyl, maar; effectief en spannend. |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 27 Nov 2011 : 12:11:07
|
Poeh, slinks Harrie drijft het niet op de spits met Arund, over ontwikkelingshulp. Geeft te denken(Huh!?) Slim, nog een promotje voor WNEL, zegt pappy bij; dan moet je het wel; willen zien. |
Klacht indienen  |
|
Topic  |
|
|
|