| Author |
Topic  |
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16779 Posts |
|
|
Duhbyl@hotmail.com
Ridder in de Orde van Fortuyn

31095 Posts |
Posted - 03 Nov 2011 : 10:42:52
|
Jonguh, er zijn jungle gebieden,waar pappy makkelijker doorheen komt. Pappy heeft net na een halfuurtje wachten met engelengeduld(ik dacht dat ik was gaan hemelen), Arnold een mailtje gestuurd. Tussen twee postings door kan pappy zich zegmaar scheren, omdat het nodig is. Het is een crime, waar slechts capital punishment een geschikte sanctie voor is. Krijgt pappy ook nog is de neiging, om allemaal lethale frase te gaan bezigen, nou dan is het einde zoek, net als het begin van een posting, zegmaar. Het is nu 9.30 uur. |
"Al die geloven zijn het zelfde, je mag niks en als het wel mag; is het verplicht"; zei me stiefvader. |
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16779 Posts |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 03 Nov 2011 : 11:39:53
|
Messy bowkoep!. Was deze digibeet bij Geensteil, stond er iets over up-daten, ofzo. Heeft pappy met trillende vingers gedaan wat ze zeiden, nu is alles weer; als een pinda van Duifis. Zwichtendurch bedreigde Monchool me nog, door te stellen, dat als pappy, haar pc zou slopen, dat een Fallus-sanctie mijn lot zou zijn, dus heeft pappy zijn hele hebben en houwen,min-geestelijk welzijn(zie me naam), op het spel gezet, blijkt alles het; gewoon weer te doen. Zegt pappy bij, dat ie nu nog niet weet wat ie gedaan heeft, maar gewerkt heeft het wel. Als een tierelier, zegmaar. Waar het werkelijk aan lag, weet ik nog niet, want pappy zegt erbij, dat hij ook nog de pc vroeg;"Denk jij gebaat te zijn bij een geringe hoeveelheid Ochtendwater?". Waarna hij het weer deed, om nog maar eens; de werking te onderstrepen(of; is het onderdruppelen?). Ijnt goet, al goet. |
"Al die geloven zijn het zelfde, je mag niks en als het wel mag; is het verplicht"; zei me stiefvader. |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 03 Nov 2011 : 11:41:06
|
Poeh, het lek is boven. Nog krap anderhalf uur en pappy is uitgedruppeld.
|
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16779 Posts |
Posted - 04 Nov 2011 : 08:21:47
|
WHISKY
Ook een ongelovige hond kan veel, maar niet alles hebben. Dat bleek gisteren maar weer eens aan het eind van een uitputtende werkdag, toen ik plots het bericht kreeg voorgeschoteld dat de eerste alcoholvrije whisky was gelanceerd. Druppel, emmer. „Is er dan helemaal niets meer heilig!?!?” gilde ik totaal overstuur.
Manhaftig had ik mij overal doorheen geslagen. Dat nieuws over Marlies Veldmuijzen van Wanten, onze om zich heen meppende staatssecretaresse: ik had het verteerd. Dat het de eerste Mauroloze dag was sinds de Hoekse en Kabeljauwse twisten: het bezorgde me heftige afkickverschijnselen, maar ik redde het. Dat inmiddels niet alleen Diederik Stapel, maar de hele sociale psychologie kon worden afgeschreven: ik nam het weliswaar instemmend, maar vanwege de vele verspilde miljoenen toch ook krampachtig in me op. Dat de Griekse mislukkeling George Papandreou, voordat hij eindelijk overstag ging, Europa wéér een etmaal lang voor joker kon zetten: ik verwerkte het met de grootst mogelijke moeite, net als de gedachte dat Europa dat allemaal nog over zich heen liet gaan óók.
Uitgewoond viel ik in mijn luie stoel.
„Whisky!” riep ik tegen mijn vrouw. „Huishoudelijk ingeschonken! Nu! En niet zomaar eentje, maar die tien jaar oude Ardbeg, Big Bottle!”
„Waarom probeer je niet eerst een halalwhisky?” sprak zij treiterig, terwijl zij dat kleine berichtje onder mijn neus schoof.
Geloof me, het stond er echt: „Met de komende feestdagen in aantocht, had de lancering van ’Halal Whisky’ niet op een beter tijdstip kunnen plaatsvinden.” Arkay heette-ie, en rondom het logo stond een cirkel van die gezellige Arabische symbolen.
Tot in het diepst van mijn ongelovige ziel voelde ik mij gekwetst.
„Houdt het dan nooit op?” krijste ik. „Van de Arabische Lente maken ze een gure Arabische Winter, zowel in Tunesië als Egypte en Libië wordt de sharia ingevoerd. Als er een aanslag plaatsvindt op een Frans satirisch magazine omdat het een onschuldig grapje over de profeet heeft gepubliceerd, suggereert een belangrijke moslimvoorman in Parijs dat het blad het daar dan ook wel naar heeft gemaakt. Steeds vaker dringen ze mijn wereld binnen, nu zelfs dus ook met een alcoholvrije whisky. Whisky zonder alcohol! Dat is Barcelona zonder Messi, liefje. Een vioolconcert zonder violen. Georgina Verbaan zonder haar twee Harry’s. Cohabiteren zonder orgasme. De islam zonder Mohammed. Of gaat dat ook alweer te ver? O, de hypocrisie in die kringen. Weet je nog dat ik je vertelde dat ik dat feestje in het strengislamitische Karachi bezocht? Nog nooit zag ik kerels zoveel whisky zuipen. Echte Schotse whisky, wel te verstaan. Naarmate de avond vorderde, begonnen ze elkaar ook steeds meer te zoenen en te knuffelen, maar dat is weer een ander verhaal.”
„Wil je eigenlijk ijs bij je Ardbeg?” vroeg mijn vrouw.
En toen ontplofte ik helemaal.
Rob Hoogland
   |
Kijk ook op: Het Vrije Volk, het Pim Fortuyn forum of of de oorzaak van islamisering en vervolgens over de nazi's van deze tijd en praat erover op Cor Stoker, bij wie anders? of een ander forum.
|
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16779 Posts |
Posted - 05 Nov 2011 : 08:28:31
|
LYING
Aha, alweer eentje voor het plakboek: Diederik Stapel, de sociaal psycholoog die er jarenlang op los blijkt te hebben gefraudeerd, wordt door de Washington Post de Lying Dutchman genoemd.
„Mooie vondst”, twitterde ik, waarna volger @MaralungaC mij de volgende reactie stuurde: „Mijn oude kookleraar gaf workshops in het buitenland en noemde zichzelf de Frying Dutchman.”
En dat hebben we dus allemaal aan de duivelse boot uit die eeuwenoude sage te danken, net als voormalig toptennisser Tom Okker in de jaren zestig en zeventig. Snel en lichtvoetig drong hij de top tien binnen, waarna hij door de Amerikaanse pers tot The Flying Dutchman werd omgedoopt, letterlijk vernoemd naar het beroemde spookschip dat voor eeuwig over de woelige baren suist.
Ik zou natuurlijk nog een tijdje zo kunnen doorgaan.
Voorbeeld: nu hij als Lying Dutchman is ontmaskerd, is Diederik Stapel, gezien de aard van zijn commentaar, vooral een Crying Dutchman geworden. Maar daar heb ik geen zin in. Momenteel heeft hij misschien zelfs meer weg van een Dying Dutchman. Hij ligt al op de grond en daarom voel ik er weinig voor om nog eens op hem in te trappen.
Zijn vakgebied, daarentegen, is her en der op deze aardkloot aan de beurt. En terecht. Weet je wat? Ik klop mezelf eens op de borst. Niemand anders die het doet, ik voel me volkomen miskend, want het is een feit dat ik een kwart eeuw terug nog maar net met deze rubriek was begonnen, toen ik al mijn vraagtekens zette bij veel enquêtes en onderzoeken aangaande ons gedrag, waarmee we destijds reeds door allerlei (pseudo)wetenschappers werden bestookt.
Al werden we er nog niet zo mee doodgegooid als tegenwoordig.
Grotendeels gemanipuleerd, het is maar net hoe je je vragen stelt en aan wie. Daar kwam mijn kritiek op neer. Kwestie van nuchter nadenken plus een beetje sociale intelligentie, me dunkt. Vooringenomenheid speelde een veel te grote rol, vond ik, van onafhankelijkheid was nauwelijks sprake, bij veel onderzoeken was de wens de vader van de conclusie.
Maar niemand die luisterde, hetgeen over het algemeen een verstandig besluit is wanneer ik aan het woord ben. Maar in dit geval zou het toch aanbeveling hebben verdiend. Want nu, vele jaren later, sinds de ontmaskering van Diederik Stapel met zijn bizarre onderzoeken waaruit bijvoorbeeld bleek dat vleeseters hufteriger gedrag vertonen dan vegetariërs, wordt steeds meer duidelijk dat veel enquêtes het predicaat ’wetenschappelijk’ niet verdienen.
Eén zin van onderzoeker Illya Jongeneel in een even onthullend als vernietigend Volkskrant-stuk: „Het is alsof je naar de Spaanse costa’s gaat en daar Nederlanders vraagt of ze wel eens in het buitenland op vakantie gaan.”
O, zeker: ik heb voor deze rubriek ook jarenlang gebruikgemaakt van dergelijke enquêtes.
Niks gemakkelijker, voor een columnist.
Maar dat ík een Lying Dutchman ben, was allang bekend.
Rob Hoogland
|
Kijk ook op: Het Vrije Volk, het Pim Fortuyn forum of of de oorzaak van islamisering en vervolgens over de nazi's van deze tijd en praat erover op Cor Stoker, bij wie anders? of een ander forum.
|
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 06 Nov 2011 : 07:22:26
|
Jonguh, om de werking van het Ochtendwater te illustreren; gewoon een bidon twee dagen in de nabijheid van computer hebben staan, heeft dat apparaat zienderogen doen opknappen. Pappy heeft hem nog nooit zo soepel als vanochtend aangeslingerd. Zat pappy te denken(voor zover mogelijk), dat een persoonlijk gesigneerde bidon mensen hun draagkracht misschien te boven gaat, waardoor pappy bedacht, dat het misschien was een gebumiteerde flacon in de markt te zetten, dat sluit goed aan, bij mensen die zich slechts zo`n habitat kunnen/wensen te veroorloven. Tussen de bedrijven door, toch de benenwagen weer aangeslingerd, want je moet toch wat, wanneer; je zonder te webbelen; een beetje ontregelt raakt met de hele tijd Sponsbop, op de achtergrond. Pappy dacht, dat de machinerie een beetje roestig zou zijn, maar dat viel alle zins mee, nu waakte pappy er voor boven zijn toerental te komen, hoor(nergens voor nodig), maar het begin; is er weer. Het was lekker weer ook, udus pappy dacht;"De heuvels op en de paden in". Pappy zal zo eens kijken, of zijn pensionering is ingetreden, want; daar is ie toch wel, aan toe. |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 06 Nov 2011 : 07:52:40
|
Nau, da`s prettig, iemand gaf pappy`s pey-cey zonet het laatste zetje, de goeie(andere)kant op, want pappy stond(lees; zat), op het punt, om hem, over de richel de afgrond, in te storten. Als dank; looft pappy een bulkkorting uit, voor de eerste 10 fust-bestellers. Want; voor wat. He, in ene is Sponsbob, ook weer leuk blijkt uit een kletterende(bulderen doet ie nog niet)lach van Duhdroom. IJndt goet; al goet. |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 06 Nov 2011 : 09:12:49
|
Jonguh, Beilow, bei Efa. (s)linkse blinde rat (Pardun mai frens). Hij snapt er helemaal niks van. Het is duidelijke, dat de visuele-context, over de PVV-politiek hem ontbreekt. Het zou pappy niet verbazen, wanneer hij binnenkort verkondigt het licht(Huh?!)te hebben gezien en een 'ware' gelovige te zijn geworden. |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 06 Nov 2011 : 09:56:29
|
Jonguh, vergeet pappy haast te vertellen, dat het de-hydrateringsproces voorspoedig verloopt. De grootste aromatische-overlast is weg. Zegt pappy bij, dat het woord: aromatische-overlast, voor; interpetatie vatbaar is. Ondergetekende kan zich namelijk voorstellen, dat sommige lieden best wel eens in pappy`s schuur, een groene neus wensen te halen. Of je een bidon onkurkt, zegmaar. Pappy denkt, dat hij zo bij de reclame van Hary, maar een J-tjuh in de tuin gaat doen, ter vermaak. He, gast aan tafel(Lees; over vloer). |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 07 Nov 2011 : 06:16:27
|
Jonguh, verhaalde Monchool, over een koppel, dat onze leeftijd had(niet geestelijk)en al tijden geen sex meer had(wat ze al niet bespreken, zonder hun eega`s). Ik kan u wel vertellen, dat pappy van het hele verhaal; de slaap niet meer kon vatten, tot ergernis van Monchool, die me toch, tot vanochtend liet wachten. Maar, we hebben toch nog; potentie. He, nu bleek, dat drogen in de micro-wave geen optie was, of wel een optie, maar geen goede; heeft pappy besloten een mini-grill apparaatje aan te schaffen. Pappy heeft zo`n donkerbruin vermoeden, dat, dat; de truc gaat doen(onze hetelucht oven, is daarvoor geen optie, of wel een optie, maar eentje, die pappy; beter uit zijn hoofd kan laten). Jonguh, begin van de week, kan pappy meteen naar zijn stiefvader en heeft ie niet eens tijd, om te webbelen, want daarna kan ie de mijn in. Nouja, naar de Auwuh fietsen voorkomt, op termijn wel; over-overgewicht. |
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16779 Posts |
Posted - 07 Nov 2011 : 07:09:32
|
WOB
Er moet meer gewobd worden, dames & heren, veel meer gewobd. We wobben nog lang niet genoeg en het bewijs daarvoor werd geleverd door RTL Nieuws, dat via een wob-procedure – een beroep op de Wet Openbaarheid Bestuur – de hand wist te leggen op het declaratiegedrag van het bestuur van De Nederlandsche Bank (DNB).
Altijd aardig om te lezen hoe onze hotemetoten de crisis die zij dienen te bestrijden zelf proberen te overleven. Zo’n Griekse affaire kan kennelijk slechts inzichtelijk worden gemaakt onder het genot van een wildzwijnfilet op een bedje van romige zuurkool, begeleid door een Serego Aligiere Masi 2006, een Toscaan die je niet snel in de schappen van de C1000 zult aantreffen.
Niet dat ik daar zwaar aan til.
Ik ken mezelf, ik zou precies hetzelfde doen, als ik Klaas Knots voorganger Nout Wellink was geweest zou ik de belastingbetaler ook hebben opgezadeld met de rekening van Huize Lola, verantwoordelijk voor de levering van het bedienend personeel bij dat diner, schaars geklede dames die het begrip All in One hoog in het vaandel hebben staan.
Zelfs over de 14.418,82 euro die Wellink voor een eerste klas-retourtje Amsterdam-Kyoto neertelde, zal je mij niet horen. IMF-baas DSK logeerde ook voor 3.000 dollar per nacht toen hij in New York weer eens wat al te hardnekkig achter die dertig centimeter van ’m aanliep. Zo gaat dat nu eenmaal op dat niveau, terwijl wij in deze barre tijden voor het C1000-huismerk hagelslag kiezen omdat het 8 cent goedkoper is dan Venz.
Er is één post waar ik wél zwaar aan til: de opleidingskosten van directielid Joanne Kellerman. In 2008 kostten de cursussen die zij volgde 20.682 euro, het jaar later 15.232 euro. En als ze haar daar nu hadden geleerd hoe je bankiers die zichzelf zelfs nu nog torenhoge bonussen blijven toekennen in toom kunt houden, of hoe je frauderende Grieken eerder kunt herkennen, dan had ik gezegd: nou ja, oké. Maar mevrouw Kellerman was op zoek naar de wijsheid en liefde die zij in haar kringen zo mist. Serieus! Op onze kosten nam Joanne Kellerman bijvoorbeeld deel, via instituut De Baak uiteraard, aan een vijfdaagse workshop in het paradijselijke Italiaanse dorpje Collabassa, aan de Collabassa Quest om precies te zijn, een zoektocht naar een visie of visioen, een ritueel dat tijdens de traditionele overgang van adolescentie naar volwassenheid is ontstaan. Wie ben je? Wat doe je? Dat leer je tijdens de Callabassa Quest op een plek in de natuur, waar je 24 uur op jezelf bent aangewezen, met alleen een pen en een notitieboekje, totdat je in de fase van integratie belandt en de betekenis ziet van alles wat je ooit meemaakte, voelde, dacht, fantaseerde en droomde. Illusies vervagen zonder desillusies te worden, ze maken ruimte voor je eigen waarheid.
„Je kunt jezelf recht in de ogen kijken”, zegt de brochure ten slotte.
Wat Joanne Kellerman toen zag kan helaas niet worden gewobd.
Rob Hoogland
|
|
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 08 Nov 2011 : 06:40:33
|
Jonguh, de grote maker kan niet anders dan blij verrast zijn met de mate waarmee pappy laat blijken gecharmeerd te zijn van Monchool. Dat horrorverhaal van enige dagen terug, heeft pappy doen besluiten, dat mochten wij ook in zo`n fase belanden; we dan iedergeval iets hebben, om op terug te kijken. Kijken jah, want communiceren is niet mijn sterkste punt. Het is doen, of laten, maar niet, over praten(vr nr Vndl), zegmaar. He, die Fransen ook doodziek, dat ze tot hun 62ste moeten doorwerken, he?. Wat zijn wij toch eigenlijk een makke schapen, he?;"Wat is nou 2 jaartjes langer door werken, om op termijn zo`n 50duizend gepardonneerden, in de hangmat te laten te vertoeven?". Vergat die wakkere vragensteller bij Extern-perk zondag Bosje helemaal te vragen, hoe het percentage opgelopen zorgkosten zich verhield met het pardon en welk percentage(lees; promillage)van zijn maandelijkse salaris naar de zorgverzekering ging. Jonguh, gaat Monchool naar haar mijn, zegt ze;"Kan dit wel?". Zei pappy;"Schat, je verdient een compliment voor je kledingkeuze, je krijgt het niet, maar je verdient het wel". "Ooooh!!!"(Huh?!). "Je krijgt hem wel, maar; voor andere verdiensten". "We moeten wel; het walletje, bij het schuurtje laten"; zegt iemand achter pappy. Alsof pappy voor de`r kleding met er is getrouwd, dan had ik wel een paspop aangeschaft; minder tegenspraak ook"(pappy had in lijn met de triade traditie`s strenger moeten optreden, tegen haar; eigen mening_. |
Edited by - Duhbyl@hotmail.com on 08 Nov 2011 06:46:55 |
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16779 Posts |
Posted - 08 Nov 2011 : 07:03:59
|
Rechten
Wie op de klassieke wijze van Haarlem naar Amsterdam rijdt, via Halfweg, komt langs het grote advocatenkantoor Kennedy Van der Laan aan de Haarlemmerweg. Ik deed dat gisteren ook en dacht toen wat ik zo vaak denk: ’Hier had je je centen toch heel wat simpeler kunnen verdienen, Ebie’.
Een van de oprichters van Kennedy Van der Laan is de huidige burgemeester van Amsterdam, Eberhard van der Laan. Uiteraard moest hij alle verbintenissen met het kantoor verbreken toen hij Job Cohen opvolgde. Daarmee koos hij niet voor de gemakkelijkste weg. Voor het geld en zijn gemoedsrust had hij beter vennoot kunnen blijven, maar blijkbaar gaf hij zijn idealisme de voorkeur.
Of zou het zijn eergevoel zijn geweest?
Wat ik óók dacht, toen ik dat grote vierkante gebouw schuin tegenover de Westergasfabriek passeerde: zou de advocaat Eberhard van der Laan ooit hebben gedacht dat hij als burgemeester Eberhard van der Laan in staat zou zijn tot een uitspraak waaruit blijkt dat criminelen zijns inziens te veel rechten hebben? Dat citaat stond gisterochtend in deze krant, onder de alleszeggende kop ’Regels helpen misdadigers’.
Als burgemeester, zo blijkt uit een rapport dat de hoofdstedelijke CDA-fractie in handen kreeg, ziet Eberhard van der Laan zich in zijn criminaliteitsbestrijding met buitengewoon povere oplossingspercentages geconfronteerd: van de hoofdstedelijke vermogensdelicten werd vorig jaar veertien procent opgehelderd, van alle misdrijven bij elkaar 26 procent, waarbij dan ook nog aangetekend dient te worden dat bij de opgehelderde zaken lang niet alle verdachten door de rechter werden veroordeeld.
In dik driekwart van de gevallen gaan criminelen dus vrijuit!
Misdaad loont, zoveel is wel duidelijk.
Als advocaat zou Eberhard van der Laan daar wellicht zijn schouders bij hebben opgehaald: niet zijn probleem. Maar nu heeft hij de pet van korpsbeheerder op en deinst hij er gelukkig niet voor terug de vinger op de zere plek te leggen: door de toenemende bureaucratie ten gevolge van het feit dat verdachten mede dankzij verstikkende Europese regelgeving zo in de watten moeten worden gelegd, heeft de politie steeds minder tijd om andere zaken op te lossen. En voor die ontwikkeling is de advocatuur nota bene grotendeels verantwoordelijk.
„De politie moet aan steeds strengere eisen voldoen”, aldus de burgemeester.
Nu was Eberhard van der Laan als advocaat gespecialiseerd in het aansprakelijkheidsrecht. De criminelen die Amsterdam de meeste overlast bezorgen, zal hij dus niet vaak in dat kantoor aan de Haarlemmerweg hebben ontvangen. Maar nadat ik via De Telegraaf over zijn pleidooi voor een vereenvoudiging van de regelgeving was ingelicht, werd ik wel overvallen door de gedachte dat ook strafadvocaten misschien eens een paar jaar ordehandhaving zouden moeten doen.
Hang Bram Moszkowicz een tijdje de ketting van Rotterdam om, laat Gerard Spong die mallerd van Utrecht vervangen.
Baat het niet, schaadt het niet.
Met Theo Hiddema heb ik zelfs grootse plannen.
Al heeft-ie die zelf vast ook al.
Rob Hoogland |
|
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 08 Nov 2011 : 07:11:29
|
Jonguh, jongeren plegen steeds meer overvallen. Onduidelijk is, of het over; jongeren, of 'jongeren' gaat. |
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16779 Posts |
Posted - 08 Nov 2011 : 07:11:59
|
Demócrates
Bijna de helft van de Grieken is tegen de nieuwe regering van nationale eenheid. In ’t Grieks betekent éénheid dus twéédeling.
Dat wordt uiteraard weer massaal staken. Zeggen wij, vermaledijde hunebedbouwers, daar wat van, dan wordt ons vanuit Athene toegeroepen: ’Kop dicht, óns land is de bakermat van de democratie!’
Toen wij elkaar hier nog met knotsen de hersens insloegen, lieten ze daar ’t volk al kiezen met scherven als stembriefjes. Scherven zijn er in Griekenland meer dan ooit, dus de democratie bloeit als nooit tevoren. Dat wil zeggen: de meeste stemmen gelden, maar staat de uitslag de Grieken niet aan, dan gooien ze de boel plat, dan wel in duigen.
Spreken zij democratisch af dat iedereen belasting moet betalen, dan gaan ze woedend van alles kapotgooien als de poen ook daadwerkelijk wordt geïnd. Blijven die klassieke democraten de boel belazeren, zegt oppersuikertante Merkel namens ons tegen de scheidende Papandreou: ’Bedankt voor de goede samenwerking’. Soms is democratie prehistorisch knotsgek.
Bert Dijkstra
  |
|
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 08 Nov 2011 : 07:13:59
|
Jonguh, hij blijft lekker die Purl;"Zo meneertje, u denkt; ik heb een lekkere dikke bak, ik trap hem even op zijn staart". |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 08 Nov 2011 : 07:16:23
|
Poeh, pappy bedenkt zich in ene een horoscoop van 4 jaar terug. Vandaag is bij uitstek een dag, om me pensioen binnen te slepen. "Kijk, zulke raad, moet je niet in de windslaan, nu maar hopen, dat het geen windeieren legt";zegt iemand achter pappy. |
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16779 Posts |
Posted - 10 Nov 2011 : 06:48:47
|
GEWELD
Let maar op de komende weken: de drie zetels die de SP in de laatste peilingen van de PVV afsnoepte, maken een vice-versaatje. Dat staat wel vast nu SP’er Ronald van Raak het indirect voor criminelen opneemt.
Wat is dat toch met die partijen die zich, ondanks het feit dat dat soort mensen in Nederland helemaal niet meer bestaat, het lot der slaafgeborenen blijven aantrekken? Want dit is in de 21e eeuw tot nu toe een constante gebleken: zodra de progressieve clubs onder ons zich dankzij handig gemanipuleer via de talloze bevriende media enige populariteit onder het kiezersvolk hebben weten te verwerven, struikelen ze verblind door het succes over de eerste de beste horde.
Kijk, dat Ahmed Marcouch met Van Raak meehuilt, dat is normaal. Ahmed is van de PvdA, nadere uitleg overbodig. Hoe fris en fruitig hij de Tweede Kamer ook betrad, net als alle anderen blijkt hij domweg aan bederving onderhevig. Maar hoe kan zo’n Van Raak in vredesnaam een link leggen tussen het feit dat vier medewerkers van het Frans Ottenstadion een inbreker in coma slaan en de uitspraken van de bewindslieden Opstelten en Teeven dat iedereen het recht heeft zich te verdedigen?
Citaat: „Ik kan me voorstellen dat dit een gevolg is van een minister die zegt dat je geweld tegen inbrekers mag gebruiken. Je moet als minister niet te stoer doen. Zo breng je mensen op het idee.” Lees effe mee, Rakemans. Voordat de aftuigpartij plaatsvond, was er niet één keer in het Frans Ottenstadion ingebroken, niet twee keer en ook geen drie keer, maar VIJFTIEN keer. Nu weet ik ook wel dat dit soort diefstal in SP-kringen liever proletarisch winkelen wordt genoemd, maar zeg nou ’s eerlijk, Ronnieboy: vijftien keer is een beetje veel. Daar word je als slachtoffer niet vrolijk van. En daar wil je je dan, in het besef dat je van de officiële ordehandhavers in dit land nu eenmaal niets meer hoeft te verwachten, tegen teweerstellen.
Buitenproportioneel inderdaad, iemand met vier man in coma slaan. Dat is geen zelfverdediging meer, maar eigenrichting. Kan niet, had niet mogen gebeuren, daar wil ik wel op wijzen. Maar sta mij toe er eveneens op te wijzen dat het óók niet gebeurd was als die inbreker ervoor gekozen had om z’n brood op een eerlijke manier te verdienen. Als-ie dus uit het Frans Ottenstadion was weggebleven en de volgende ochtend gewoon, zoals honderdduizenden anderen, met een bakje boterhammen onder z’n snelbinders naar z’n werk was gefietst.
Dat wordt nog wel eens vergeten in dergelijke discussies.
Zeg mij, Ronald van Raak, waar en wanneer Ivo Opstelten en Fred Teeven hebben gezegd dat inbrekers finaal mogen worden afgetuigd.
Lukt je dat, dan stem ik mijn hele verdere leven SP .
Rob Hoogland
|
|
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 10 Nov 2011 : 08:12:01
|
Jonguh, zou er toevallig een reden zijn, dat Rop, omzichtig langs Marcouch heen fietst? hem afficherende met de quote;"'Fris en fruitig', toen hij de 2e kamer betrad". De term bedompt en muf is beter op zijn plaats wanneer je, je bedenkt, dat Jop een Moslimbroederschapsymphatisant in de kamer heeft gepiloteerd als zijn rechterhand. Nog net niet met arm schuinomhoog(denk Hamas-foto), maar pappy weet niet, of deze hand, andere spandiensten verricht. "Toeval bestaat niet"; zegt iemand achter pappy;"Rop is wel goed, maar niet gek". Soms zit er wel wat in, want die Auwuh Neelt wel vaker, dat Rop vanaf hogerhand wordt gesommeerd, om tegen Geert en de zijnen aan te schoppen, Markske een veer toe te bedienen(daar waar zonlicht afwezig is)en het 'ware'geloof, ook ter eigen veiligheid te ontzien. Zie pappy weer;"Het lijkt wel een bidon, want; er zit wat in". |
Edited by - Duhbyl@hotmail.com on 10 Nov 2011 08:16:50 |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 10 Nov 2011 : 08:49:07
|
Jonguh, vanavond trekt ie(Nee, niet pappy, ookal heeft ie alle recht, omdat; ie verstoken bleef van de verplichte figuren, Monchool was niet lekker, maar dat is naamsgerelateerd, terwijl; ze er gewoon lekker uitzag, toen ze wegging, maar; pappy`s focus bedriegt hem wel vaker); de staats. Een uitgesteld legaat min tegeltjes, zegmaar. Pappy is er klaar voor, en zoniet; dan toch. |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 10 Nov 2011 : 10:44:11
|
Jonguh, me stiefvader wenst enige verhuisdozen van ons mee te nemen. "Wat denkt u, dat het kost?"; zei pappy. "Ow"; zegt pappy;"Dat komt mooi uit, de vervangingswaarde staat, op de doos". "Mach ick fv vanguh" (vr nr Rk). |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 11 Nov 2011 : 06:35:08
|
Jonguh, vindt pappy in ene twintig eurie in ze tas. Da`s toch bijna twee gelen. Zo doodziek als wanneer je ze kwijtraakt, zo dubbel blij ben je als je ze vindt. Had pappy weinig in de Lukkie dej, hoor, maar genoeg, om; een paar nieuwe aan te schaffen. Trouwens, nog niet me staatslot bekeken. Dus in potentie(waarom moet ik nu aan Monchool denken?), nog steeds miljonair(sowieso met die 2). Nou, pappy kan niet wachten, tot die geldpers van de ECBej aangaat. He, de`r zit een onverlaat aan de pc. "Wil jij naar bed?!"; vroeg pappy dreigend. "Neeh, pappaaah". Jonguh, pappy kan niet eens; rustig wakker worden |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 11 Nov 2011 : 06:43:19
|
Jonguh, Monchool is niet helemaal lekker(niet; naamsgerelateerd). Pappy heeft maar 1 medicijn; eens kijken, of ze daar voor te porren is. He, Duhdroom begint zijn waarde al te tonen, hij heeft besloten voortaan Matty binnen en buiten te laten. Vooralsnog verdient hij er nog niks mee terug, zie het maar; als een stage. Maar, mocht ie zo doorgaan, dan zou hij in de toekomst weleens van iedere verdiende eurie een half-dubbeltje voor zich zelf mogen houden, waarvan de helft dan verplicht op ze spaarrekening gaat. Want uit eindelijk; kost een montuur ook; 2x de helft. |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 11 Nov 2011 : 06:50:12
|
Jonguh, gooit pappy bij wijze van sanctie een deken, naar Duhdroom. Wat denken jullie?. Gooit die rakker gewoon, die deken terug. Nou, ik kan u wel vertellen, dat gaat, in de papieren lopen. Voorzover mogelijk(zie me naam), gaat pappy zich bezinnen, maar het zou mij niet verbazen, wanneer hij; ongewenst, in een Wrestle-mania event terecht komt. |
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16779 Posts |
Posted - 11 Nov 2011 : 07:20:45
|
HERDENKING
Grove schande inderdaad, dat het Centraal Joods Overleg, de voortdurende onenigheid zat, woensdagavond zijn eigen Kristallnachtherdenking in de Portugese Synagoge in Amsterdam organiseerde.
Het is volstrekt niet meer van deze tijd dat tijdens die bijeenkomst alleen bij de pogrom van 9 november 1938 wordt stilgestaan. Wat gebeurde daar nu helemaal? Slechts enkele honderden synagogen werden op last van de heer Goebbels door de nazi’s in de fik gestoken, slechts enkele duizenden Joodse winkels werden vernield, niet meer dan 92 Joden werden vermoord (al volgden er in de jaren daarop nog 5.999.908 middels vergassing, maar daar hebben we het nu niet over).
Erg overdreven om dat 73 jaar later nog steeds te herdenken, terwijl zoveel andere volkeren in diezelfde driekwart eeuw hetzelfde lot beschoren was.
Nee, dan die andere herdenking van de avond, die bij het Joods verzetsmonument, de enige echte, georganiseerd door ware vredestichters als Mohammed Rabbae en René Danen, vorig jaar namens Nederland Bekent Kleur, nu namens Platform Stop Racisme & Uitsluiting (benieuwd onder welke naam de subsidiepot in 2012 zal worden geplunderd).
Die snappen het tenminste. Die vinden het lot van de Joden van toen en de moslims van nu zeer vergelijkbaar, bijvoorbeeld in Palestina. Die menen ook dat het heel kies is dat zij de Kristallnachtherdenking voor hun rekening nemen, terwijl zij toch veel Hamas-aanhangers in hun gelederen weten, u weet wel: de fundamentalistisch-islamitische organisatie die de staat wil vernietigen waar veel Joodse overlevenden van WOII naartoe zijn gevlucht. En die maakten daarom eerder al een anti-Fortuyn- en een anti-Wilders-demo van de herdenking.
We moeten dat soort plechtigheden zo lang na de Tweede Wereldoorlog nu eenmaal in een breder verband zien. Anders schiet het niet op. Het doet mij daarom deugd u te kunnen mededelen dat ook tijdens de Nakbaherdenking, die elk jaar op 15 mei overal ter wereld en dus ook in Amsterdam wordt gehouden, niet uitsluitend meer zal worden herinnerd aan het lot van de Palestijnen die in 1948 werden verdreven.
‘t Is alweer 63 jaar geleden dat de Israëlische Onafhankelijkheidsoorlog werd uitgevochten. Dat is veel te lang, meent het Palestina Komitee dat de Amsterdamse bijeenkomst jaarlijks organiseert. Ook de Nakba-herdenking wordt daarom in een breder verband geplaatst.
Zo mooi dat de etnische zuiveringen in Darfur nu ook aandacht zullen krijgen. Zo prachtig dat naar de honderdduizenden Somaliërs zal worden verwezen, eveneens op de vlucht voor islamitisch geweld. En wat helemáál fantastisch is: het lot van de Joden in landen als Jemen, Tunesië en Marokko zal net als dat van de Kopten in Egypte óók centraal komen te staan.
Bovendien heeft het Palestina Komitee rabbijn Evers verzocht de organisatorische kant van de zaak op zich te nemen.
Jazeker, ik heb uw raad opgevolgd: ik probeerde het eerst de kat wijs te maken.
Maar zelfs dat beest tuinde er niet in.
Rob Hoogland
|
|
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 11 Nov 2011 : 07:35:20
|
Poeh, pappy dacht, ik ben geen chagrijn, ik heb voor Monchool; het juiste medicijn(vr nr Vndl). Blijkt de remedie tevens een gunstig uitwerking, op pappy`s gestel te hebben, dat weer overal tegenaan kan. Nou, als dat geen win-win is, stuur een pm, dan is die zelfde frase, in de kering van toepassing. |
Edited by - Duhbyl@hotmail.com on 11 Nov 2011 07:40:58 |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 11 Nov 2011 : 14:13:16
|
Poeh, de sfeer in huis is om te snijden. "Hou je mond, ik ben ziek en kijk Opra". Dan, ben je uitgeNeeld, voor je wat gezegd hebt. He, een show over transsekuelen, ze zou toch niet.... Of, want dan; slaapt pappy komende tijd met 1 oog open en een kuisheidsgordel. Better safe, dan; een hoog stemmetje. |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 11 Nov 2011 : 14:40:42
|
Jonguh, elf, 11, elf. Zeg pappy maar, dat 3x het gekken getal verkeert is, om retraitre te gaan. Komt mooi uit, want pappy heeft 7 lukkie dejtus gekocht, er hoeft er maar 1 goed te zijn, of twee, want; pappy is niet kleinzerig |
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16779 Posts |
Posted - 12 Nov 2011 : 08:06:54
|
Verschil
Voor alle duidelijkheid: ik wil die gulden helemaal niet terug. Dan zie ik namelijk op de prijskaartjes wat ik nu, ook tien jaar na de invoering van de euro, alleen maar denk. Dat is een levensgroot verschil. Voor mij maakt het heel veel uit of ik denk dat een liter loodvrij fl. 3,55 kost, of dat ik het zie.
Dat denken van mij: een normaal mens wordt er mesjogge van. U moest eens weten wat ik allemaal denk. Zo denk ik wel eens dat ik sjans heb. Maar dan zie ik mezelf in de spiegel. Of ik denk dat ik een leuk verhaal heb geschreven. Dan leg ik het naast ’Stof’ van James Salter en zie de waarheid.
Door de jaren heen heb ik dus geleerd dat ik er verstandig aan doe om niet alles wat ik denk serieus te nemen. Dat heeft z’n voordelen. Gisterochtend rekende ik bij de warme bakker een halfje volkoren af, gesneden. Ik moest € 1,60 betalen en dacht: pfff, dat is fl. 3,50. Maar ja, ik dacht het alleen maar. Ik moet er niet aan denken dat ik het ook had gezien. Want wat je ziet, daar kan je niet meer onderuit. Het staat er, punt uit. Dan kun je je blik wel even afwenden en daarna nog een keer kijken, maar let maar op: dan zie je het weer.
Slecht idee dus, van ons Geert, om te onderzoeken of terugkeer naar de gulden de moeite waard is. Het is klassiek populistisch en het heeft ook iets zieligs, dat terugverlangen. Geert vergeet dat de gulden aan de mark was gekoppeld. Wat hij wil, is andermaal meelopen aan het handje van de Duitsers. Als je uit Venlo komt, zoals hij, ben je dat misschien gewend. Maar ik kom niet uit Venlo. Ich bin ein Alkmaarder.
Weet je waar ík naar terugverlang? Naar een beetje fatsoen. Naar fatsoenlijke politici en fatsoenlijke bankiers, bijvoorbeeld. Maar ook naar een fatsoenlijk onderwijssysteem, waarin géén plaats is voor vertoningen als afgelopen woensdag in het Anna van Rijn College in Nieuwegein, waar een adjunct-directeur door de politie werd opgepakt en meegevoerd omdat hij het had gewaagd een dertienjarige jongen enigszins hardhandig uit de klas te zetten.
Tien keer (!) had hij hem verzocht de klas te verlaten. Het joch weigerde, waarna hij ’m in zijn lurven greep, nota bene met instemming van de andere leerlingen. Het leverde hem een aanklacht wegens mishandeling op, ingediend door de leerling en diens ouders. Ja echt, papa en mama deden gezellig mee. En de politie daarna dus ook. Nooit hebben ze ergens tijd voor, maar hiervoor wel.
Niemand peinsde er nog over om de gulden door een Europese munt te vervangen toen ik op de lagere school wel eens letterlijk door juffrouw Blom met een liniaal op mijn vingers werd getikt.
„Je zult het er wel naar gemaakt hebben”, sprak mijn moeder slechts.
Ik mis mijn moeder meer dan de gulden.
Heel opvallend: dat denk ik niet alleen, dat zie ik ook.
Rob Hoogland
|
|
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16779 Posts |
Posted - 12 Nov 2011 : 08:11:43
|
De droom die een nachtmerrie werd
Toen in 1945 een einde kwam aan de meest gruwelijke en omvangrijkste oorlog die de mensheid ooit kende, dacht iedere wereldburger hetzelfde, namelijk: ’Dat nooit weer!’ Een groot aantal idealistische politici, filosofen, financiële experts en industriële kopstukken stortte zich op het probleem hoe wereldoorlogen voorgoed waren uit te bannen. Tot dat moment dacht iedereen dat internationale spanningen werden veroorzaakt door onderlinge economische verschillen, controversiële handelsbelangen en botsende politieke overtuigingen.
Dit had al eeuwenlang geleid tot een soort sociaaleconomische hokjesgeest waardoor ieder land zijn eigen rechtsgebied zorgvuldig afbakende met behulp van streng bewaakte grenzen, paspoorten, douaniers, wetten voor immigratie, werkvergunningsbepalingen en last but not least: een eigen munteenheid. Dat alles werd na 1945 gezien als een belemmering voor het vredig samengaan van Europese volken. Vele internationale spanningen zouden kunnen voorkomen worden als de belangrijkste leveranciers van alles wat te maken had met industriële productie dat op vreedzame wijze samen zouden regelen.
EEG
Zo kwam in 1951 de Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal tot stand. Dat was ook wel begrijpelijk, want tot die tijd waren kolen en staal de belangrijkste ingrediënten voor scheepsbouw en oorlogsindustrie. Er deden aanvankelijk slechts zes landen aan mee: België, Nederland, Luxemburg (de zogenaamde Benelux-landen) en verder Duitsland, Frankrijk en Italië. Toen dat alles vreedzaam verliep, werden de gemeenschappelijke economische activiteiten in 1957 uitgebreid tot tien landen, die samen de Europese Economische Gemeenschap (EEG) vormden.
Tot zover was alles goed verlopen. Er waren geen beperkende maatregelen meer op het gebied van reizen en handeldrijven. Er ontstond een samenvoeging van staten binnen Europa. Een statenbond is een confederatie of een vereniging van onafhankelijke staten, opgericht ter behartiging van gemeenschappelijke belangen. Dat kan bijvoorbeeld zijn ter bescherming van grondgebied tegen agressie van landen buiten de Europese gemeenschap. In 1993 werd de EEG omgevormd tot de EU, de Europese Unie, de ultieme droom van alle eurofielen. Daardoor ontstond een vanuit Brussel centralistisch geleide bondsstaat met thans 17 leden.
Eigen munt
Dit betekent dat de EU geen statenbond meer is, met onafhankelijke bondsleden, maar dat we thans behoren tot een bondsstaat die min of meer als een centraal bestuurd land optreedt, met een eigen regering (in Brussel en Straatsburg) en een eigen munteenheid, de euro. Die laatste is in 2002 zonder enig democratisch proces ons allen per decreet opgelegd. Daardoor verdween een van onze meest geliefde nationale symbolen: de 700 jaar oude Nederlandse gulden, die internationaal in hoog aanzien stond. Dit ook al door het uitermate praktische systeem gebaseerd op kwarten, zoals het kwartje, de rijksdaalder, het geeltje (25 gulden) of het briefje van 250 gulden. Bovendien is het Nederlandse volk in 2002 door onze overheid voor zeker tien procent tekortgedaan, door een bewust te lage omrekeningskoers van de oude gulden naar de nieuwe euro. Ernstiger is nog dat wij thans als degelijk land moeten bloeden voor het slechte financiële beleid van andere EU-landen zoals bijvoorbeeld Griekenland en Italië. Dat kost ons vele miljarden terwijl er in ons eigen land rigoureus moet worden bezuinigd op alles wat het leven waarde verschaft. Zoals gezondheidsen ouderenzorg, onderwijs en cultuur, om er maar een paar te noemen.
Het is duidelijk dat het centraal monetair geregeerde Europa gedomineerd wordt door een tweetal historische erfvijanden, namelijk het Duitsland van Angela Merkel en het Frankrijk van Nicolas Sarkozy, die zelfs elkaars moedertaal al niet beheersen. Daarom is het ook begrijpelijk dat de meeste Nederlanders geen sympathie kunnen opbrengen zowel voor de EU als voor de euro, waar ze zelf nooit voor gekozen hebben.
Boek
De door velen bejubelde globalisering is zeker niet het paradijs gebleken dat ons altijd is voorgehouden. Het is een bedreigend proces geworden dat zich vooral afspeelt op het gebied van kapitaalmarkten en de banken. De Franse econoom Jacques Sapir, die hoofd is van de Hogeschool voor Sociale en Financiële Wetenschappen te Parijs, is een van de meest vooraanstaande pleitbezorgers voor afschaffing van de euro en voor de terugkeer van het ouderwetse nationaal protectionisme. Dat alles heeft hij gepubliceerd in zijn boek La démondialisation , dat ook bij ons een bestseller zal worden zodra er een Nederlandse vertaling beschikbaar komt.
Maar ook in ons eigen land zijn er gerenommeerde tegenstanders van de huidige europolitiek. Zoals bijvoorbeeld professor Ewald Engelen, hoogleraar financiële geografie aan de Universiteit van Amsterdam. Hij stelde onder meer in het NRC Handelsblad van zaterdag 24 september 2011, dat er geen reden is voor wanhoop als Griekenland uit de euro gezet zou worden. Want, zei hij: „Het zijn vooral de banken die wederom de financiële consequenties van hun eigen onkunde proberen af te smeren aan de jas van de belastingbetaler.”
En prof. dr. Arjo Klamer, hoogleraar in de economie aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam, wijdt in het NRC Handelsblad van 3 november jl. het ontstaan van de euronachtmerrie aan het niet uit te roeien geloof in de ’maakbare samenleving’, de macht van ’alwetende’ politici, hun tomeloze ambitie en het ontbreken van leidende morele waarden. „Wij moeten”, volgens prof. Klamer, „niet langer de euro zien als iets heiligs.” Wij moeten ons ook niet laten intimideren door politici die dreigen met totale economische en financiële ondergang als wij uit de euro stappen. Het angst zaaien om eigen belangen te beschermen.
Daarom is het een rationeel en wellicht visionair voorstel van de PVV van Wilders (De Telegraaf, 11-11-’11) om een gerenommeerd internationaal bureau te laten uitrekenen wat de consequenties zullen zijn van ons afscheid van de euro en de terugkeer naar onze eigen vertrouwde, maar destijds volkomen ten onrechte verguisde gulden.
Prof.Smalhout
|
|
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 12 Nov 2011 : 14:30:14
|
Jonguh, pappy is niet vies van een beetje reggea. Toasting was een toppromotie van die stijl. Om in die trent te blijven, heeft pappy een toastapparaat, voor zijn Cannabis gekocht, eens kijken, of dat; de truc doet. 3 knaken, voor de ratsmoedee, wel hield hij voet bij stuk, die marskramer, want pappy heeft nog geprobeerd, om 6,49 te bieden, maar; no dice. Edoch, hoe er naast kan pappy met zijn inschatting zitten, want na al dat gejengel van pappy, zou je denken, dat Monchool blij was, dat pappy het ei van Christoffer, had verkregen, nou; niks is minder waar. Maar de diabolo is door de moskee. Hoeft pappy alleen nog te wachten, tot Monchol haar hielen licht, want ze wil er niet bij zijn. Dat soort dingen kan je beter niet onder curatele doen, sterker nog; ze mag er niet eens bij zijn. |
Klacht indienen  |
|
|
Duhbyl@hotmail.com

31095 Posts |
Posted - 12 Nov 2011 : 15:45:57
|
Jonguh, alles is koek en ei, tussen pappy en Monchool, maar wat moet hij in hemelsnaam doen, om haar een beetje onderdanig te krijgen. He, misschien; is hypnose een optie. Of; misschien moet pappy toch zijn hand zien te leggen, op wat; Aligatorwine. He, kan iemand Screaming J Hawkins plempen met Aligatorwine?, om haar alvast, in the mood te brengen. Zegt pappy bij, dat hij de ingredienten; niet echt, voor de hand heeft liggen. |
Klacht indienen  |
|
|
hirihiri123
Erelid

Netherlands
16779 Posts |
|
Topic  |
|
|
|