Pim Fortuyn Forum
Pim Fortuyn Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | WebSearch | Active Polls | Members | Private Messages | Store | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 HET VRIJE VOLK
 HVV.PIM-FORTUYN.NL
 Handen af van Sint!
 Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Columnist
Ervaren Forumlid (serieus betrokken)

Bananen Republiek Nederland
1805 Posts

Posted - 19 Nov 2009 :  00:14:05  Show Profile Send Columnist a Private Message
Handen af van Sint!

CYNICUS - 18 NOVEMBER 2009

Religieuze uitingen: pleiten tegen het kruis van Sint maar vóór de islamitische hoofddoek kan niet.

Hoewel ik als overtuigd atheïst in principe niets te maken wil hebben met zogenaamde heiligen, door de gelovigen saint/sint genoemd, maak ik voor één Sint een uitzondering: Sinterklaas, of ouderwets Sint Nicolaas. Het lijkt wel of deze Sint bedacht is om kinderen proefondervindelijk kennis te laten maken met een gemanipuleerde religieuze werkelijkheid. De optie dat de Sint werkelijk reclame maakt voor het christendom kunnen we uitsluiten, hij lijkt meer de religie te persifleren. Zo ontgaat Sint niets wat er over hem gezegd wordt en heeft hij een boek waarin alles over de kinderen staat opgetekend. En, het aller- allerbelangrijkste, uiteindelijk krijgen de kinderen te horen dat het allemaal verzonnen is.

Het is dus eigenlijk raar dat juist Christenen zich druk maken over het verdwijnen van het kruis op zijn mijter, wat toch een mooie kans voor hen zou moeten zijn om stilletjes de band tussen christendom en het voorliegen van kinderen in de vergetelheid te laten verdwijnen. En juist als hard-Atheïst vind ik dat het kruis op zijn mijter niet groot genoeg kan zijn. Vraag is natuurlijk wie er verantwoordelijk is voor het verdwijnen van het kruis op de mijter van de Amsterdamse Sint. De eerste gedachte gaat uit naar de moslims, die in hun thuislanden immers ook niet uitblinken door verdraagzaamheid jegens (uitingen van) het christendom of andere religies.

Hoewel hier en daar door de PvdA moslims op leuke plaatsen zijn gedropt in het Amsterdamse bestuur is het na een oppervlakkige blik al duidelijk dat we hier niet te maken hebben met echte politieke invloed van moslimzijde, het niveau is eenvoudig te laag (zie bijvoorbeeld de site van de PvdA-Amsterdam, en dan vooral de eerste reactie). Het is bij weldenkend politiek-correct multicultureel Nederland niet ongebruikelijk om voor de moslims te denken, en naar alle waarschijnlijkheid is het dus een 'paarse tuinbroek' die bedacht heeft dat onbeschoft gedrag van allochtone kindertjes tegen de Sint wellicht zou voortvloeien uit een religieuze afkeer van de nep-Heilige.

In dit geval sta ik geheel aan de kant van de aanbidders van de verliezer aan het kruis. Want waarom moet één kruis op een hoofddeksel verdwijnen, terwijl men zich het vuur uit de sloffen rent om op te komen voor de belangen van tienduizenden andere religieuze hoofdbedekkers? Er wordt gemeten met twee maten. Het hele jaar door worden wij, of we het willen of niet, geconfronteerd met de religieuze kleding van moslims. Als Atheïst ben ik niet blij met hun overtuiging (dat ik een pijnlijke straf verdien omdat ik de verzinsels over Mohammed, een engeltje en een onstoffelijke tovenaar niet kan geloven), wie de koran er op na slaat kan zien hoe de haat tegen ongelovigen er als het ware 'ingeramd' wordt (zie de site van Ex-Moslim). Natuurlijk kan een moslim deze teksten zien als verhalend, en ze niet als letterlijke voorschriften van hun onzichtbare meester beschouwen. Maar de praktijk leert dat dit voor de islam een zeldzame combinatie is, de meesten die de teksten niet letterlijk nemen zijn ex-moslim, of ze weten zich bijzonder goed te verschuilen.

Juist de hoofddoek is voor mij het teken dat de draagster geen gematigde moslim is. Integendeel, het is hetzelfde fanatisme als dat van een marxist in een Mao-pak, een kraker in extreme punk-outfit, of een christen met een opzichtig groot formaat gouden kruis om zijn nek. Een hoofddoek is per definitie niet gematigd, en wordt door veruit de meeste Nederlanders dan ook ervaren als een teken van onbuigzaamheid.

Onder druk van de multikulturalisten moet de geschiedenis worden aangepast, en worden we voorgelogen over criminaliteitscijfers, we zijn het ondertussen allemaal gewend. Sint, als uiting van de Nederlandse cultuur, is hen altijd al een doorn in het oog geweest. Zo presteerde de NOS het vorig jaar nog om ongevraagd de Zwarte Pieten van kleur te laten veranderen, en zijn nu de chocoletters weer onderwerp van menig links TV-programma en reclamespotje. De aanval op het kruis van de Sint is voor hen niet religieus, maar vloeit voort uit de multikulturele haat voor de Nederlandse cultuur, en niet uit de drang naar meer secularisme.

Pleiten tegen het kruis op de mijter van onze Sint, maar vóór het recht op het dragen van een hoofddoek is hypocriet, nog hypocrieter is het als de klager zelf of zijn partner een hoofddoek draagt. Blijven alleen de Atheïsten over die met recht tegen het kruis zouden kunnen protesteren, maar zoals eerder uitgelegd, dat zouden zij niet moeten willen. Het kruis moet dus blijven!

http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=9809

Klacht indienen
  Previous Topic Topic Next Topic  
 Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Pim Fortuyn Forum © 2002 - 2009 MIA Go To Top Of Page
Deze pagina werd u toegeworpen in 0.56 seconden Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.03