| Author |
Topic  |
|
|
Admin
Forum Administrator

2212 Posts |
Posted - 27 Sep 2009 : 01:35:32
|
Poll Question:
PVV 2e kamerlid Hero Brinkman moet opstappen als gevolg van zijn misdragingen afgelopen week in Nieuwspoort.
Deze poll is identiek aan de poll http://www.pim-fortuyn.nl/pfforum/topic.asp?TOPIC_ID=64420 met dat verschil dat deze poll alleen voor leden/ geregistreerde gebruikers toegankelijk is. Daarmee wordt de drempel hoger, en dus het aantal deelnemers (veel) lager, echter de kans op vuil spel is nihil.
Dus .... Brinkman moet de eer aan zichzelf houden:
|
| Results: |
| Ja |
[36%] |
23 votes |
| Nee |
[64%] |
41 votes |
|
Poll Status:
Open »» |
Total Votes: 64 counted »» |
Last Vote:
27 May 2012 19:19:48 |
|
|
|
Klacht indienen
|
|
|
|
|
Encina
Lid Fortuynistische familie

Afghanistan
296 Posts |
Posted - 27 Sep 2009 : 19:12:19
|
| De kwestie is niet belangrijk genoeg om opstappen te rechtvaardigen. Voor andere in vergelijkbare posities was het dat in het verleden ook niet, dus nu evenmin. |
Klacht indienen  |
|
|
Smokie
Tokkie

USA
1589 Posts |
Posted - 27 Sep 2009 : 19:25:37
|
Uiteraard weer Nee, voor mijn beweegredenen zie het topic in de andere poll voor niet leden.
|
Klacht indienen  |
|
|
tobie1
Gerenommeerd lid

Netherlands
4605 Posts |
Posted - 27 Sep 2009 : 19:43:13
|
| Nee, behalve áls hij iemand geslagen ZOU hebben, dan moet ik mijn mening helaas herzien, want ik vind Hero Brinkman een goed PVV-fractielid voor zover ik het kan beoordelen. |
Klacht indienen  |
|
|
Wilhelmina
Gerenommeerd lid

Open Inrichting Nederland
3541 Posts |
Posted - 27 Sep 2009 : 20:33:24
|
Nee. Het leed voor de PVV is toch al geleden ook al zou hij vertrekken. Beter een blijvende Brinkman die openlijk zijn alcoholprobleem aanpakt dan een vervanger zoeken en vinden. |
Don't breed them if you can't feed them |
Klacht indienen  |
|
|
Marjan Duijsens
we prutsen maar wat aan

Netherlands
15348 Posts |
Posted - 27 Sep 2009 : 20:57:13
|
Als je je mond vol hebt over de fouten van een ander dan mag jezelf helemaal geen fouten maken. Maak je ze wel dan is het exit. |
Hitch: "Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away!"
|
Klacht indienen  |
|
|
Arnold
Forumclown

32952 Posts |
Posted - 27 Sep 2009 : 20:58:19
|
quote: Originally posted by tobie1
Nee, behalve áls hij iemand geslagen ZOU hebben, dan moet ik mijn mening helaas herzien, want ik vind Hero Brinkman een goed PVV-fractielid voor zover ik het kan beoordelen.
OK, grappig ik het andersom ingevuld. Ja, tenzij hij niet geslagen heeft. Vooralsnog heb ik reden om te twijfelen aan zijn woorden (hij is de enige versus diverse andere bronnen die beweren dat hij de barman in zijn gezicht heeft geslagen). |
Onderweg en toch bijblijven? Abonneer op https://twitter.com/Pim_Fortuyn_nl of https://www.facebook.com/pimfortuyn.nl?fref=ts
|
Klacht indienen  |
|
|
Smokie
Tokkie

USA
1589 Posts |
Posted - 27 Sep 2009 : 21:14:15
|
quote: Als je je mond vol hebt over de fouten van een ander dan mag jezelf helemaal geen fouten maken. Maak je ze wel dan is het exit.
Mag ik hier de conclusie uittrekken dat de werkloosheid eigenlijk dus heeeeeeeeeel laag is omdat wat jij schets gelukkig totaal geen norm blijkt te zijn? Zal me wat worden als iets dergelijks DE norm wordt! Ik trek mij daarom ook niets aan van loze kreten als voorbeeld functie en moeten we het dus een ieder aanrekenen mochten ze in een akkefietje ala Brinkman betrokken raken, dus ook de doorsnee timmerman etc., tenslotte weten we dat al die brave Nederlanders graag naar de anderen wijzen zonder vaak zelf een haar beter te zijn en dat vrijwel een ieder wel eens met een dergelijk akkefietje te maken heeft gehad en/of te maken zal krijgen, we zijn immers gelukkig nog altijd mensen met menselijke tekortkomingen op zijn tijd. |
Edited by - Smokie on 27 Sep 2009 21:16:41 |
Klacht indienen  |
|
|
Bretelrebel

Netherlands
2052 Posts |
Posted - 28 Sep 2009 : 09:17:06
|
Bedankt voor deze formulering Marjan; helemaal mee eens
Als je je mond vol hebt over de fouten van een ander dan mag jezelf helemaal geen fouten maken. Maak je ze wel dan is het exit. |
Klacht indienen  |
|
|
Arnold
Forumclown

32952 Posts |
|
|
E.J. Bron
Betrokken forumlid

649 Posts |
Posted - 28 Sep 2009 : 10:10:40
|
| Zo langzamerhand begint het erop te lijken dat onze "kwaliteitsmedia" deze zaak misbruiken als de volgende stok om de hond (PVV) te slaan. Het zou mij niets verbazen als de zaak iets genuanceerder blijkt te zijn dan men wil doen voorkomen. Het is zo gemakkelijk om iemand ervan te beschuldigen te hebben geslagen. Eline v.d. Broek laat een ander geluid horen. Wat betreft het drankgebruik: als we dat als norm zouden hanteren, bleven er waarschijnlijk maar zeer weinig kamerleden over! Hero moet z.s.m. wat aan zijn, volgens eigen zeggen, drankprobleem gaan doen en zich weer voor de volle 100 % inzetten voor de doelen van de PVV! In de Tweede Kamer is hij goed in wat hij doet!! Recht voor z'n raap. Daar hebben we veel en veel te weinig politici van in Nederland. Zowel op lokaal, provinciaal als landelijk niveau!!! |
"Wie gratis vrijheid wil, heeft al voor onvrijheid gekozen!"
|
Klacht indienen  |
|
|
Joop Klepzeiker
Ridder in de Orde van Fortuyn

18935 Posts |
Posted - 28 Sep 2009 : 15:31:10
|
@ Arnold
Voor mij ook zoals ik al eerder hebt gemeld.
Het begint er op te lijken dat hier een smerig spelletje is gespeeld .
Dus gezien de veranderde "feiten"zou ik NU NEE stemmen. |

Aangeboden door de vondelpark filosoof vanuit zijn hypotheek vrije bitumineerde kartonnen doos.
|
Klacht indienen  |
|
|
Bretelrebel

Netherlands
2052 Posts |
Posted - 28 Sep 2009 : 17:14:35
|
| Ook al zou er niet geslagen zijn, een PVV Kamerlid met een door hem zelf erkend drankprobleem is, zolang hij daarvan niet verlost is, een risico voor de PVV. |
Klacht indienen  |
|
|
mereclar

Netherlands
212 Posts |
|
|
E.J. Bron
Betrokken forumlid

649 Posts |
Posted - 28 Sep 2009 : 20:15:01
|
@mereclar
Dan ben jij er zeker ook een fervent voorstander van om MINISTER (!!) Guusje ter H(D)orst met onmiddellijke ingang te ontslaan??!! Nogmaals: de media hebben weer een stok gevonden om de hond te slaan!! Er gebeurde destijds ook niets met Pronk en Vredeling bijvoorbeeld. Twee notoire zuipschuiten! |
|
Klacht indienen  |
|
|
E.J. Bron
Betrokken forumlid

649 Posts |
Posted - 28 Sep 2009 : 20:16:05
|
@mereclar
En trouwens I.J.: gezegd schrijf je met een D!!! |
|
Klacht indienen  |
|
|
Jan mdk A

372 Posts |
Posted - 28 Sep 2009 : 20:55:47
|
deze regering maakt honderd fouten, en blijft zitten, brinkman maakt een fout, en moet gaan? over dubbele maten gesproken.
Het is een menselijke fout. Een uit de hand gelopen zuippartijtje in privesfeer in een besloten club. Hij heeft sorry gezegd, en zoekt hulp voor zijn drankprobleem. Drankproblemen, hebben meer mensen.
er zijn ook mensen in de 2ekamer, die een drankprobleem hebben, en daar niet voor uitkomen, laat staan, daar hulp voor inschakelen.
laten we het in perspectief zien. Aangeschoten, barman zegt 'jij hebt genoeg!', brinkman zegt 'lalala, pak ik het zelf wel' springt over de counter, en houd met een arm de barman opzij, terwijl ie met een andere een biertje pakt.
THATS IT. nou, eerlijk. Ik ken politici, die meer op hun kerfstok hebben. EN GEWOON BLEVEN ZITTEN.
hij is NERGENS voor veroordeeld. DUS onschuldig. Geef de man een kans. Wie zelf zonder zonde is, stemt hem weg. Wie weet wat menselijk is, houd deze held aan boord.
er is gewoon gezocht naar een stok, om de pvv mee te slaan. Waarom zouden eerdere zuippartijen niet 'gelekt' zijn? dit is onder de gordel slaan. Uit wraak. uit rancune. om de pvv kapot te maken. Spijkers op laag water zoeken. Net zolang inzoomen, tot er een vlekje gevonden is, en daar dan met zijn allen naar wijzen.
Deze regering flikkert 1000 euro per seconde over de balk. Laten we dat eerst aanpakken. |
Klacht indienen  |
|
|
E.J. Bron
Betrokken forumlid

649 Posts |
Posted - 28 Sep 2009 : 21:22:32
|
@Jan mdk Achternaam
SPIJKER - KOP!!!!  |
|
Klacht indienen  |
|
|
Wouter
tijdelijk forum-ongesteld

Koninkrijk der Haagsche Apen
6854 Posts |
Posted - 28 Sep 2009 : 22:47:52
|
bovendien heeft deze regering geen mandaat meer met nog maar 49 zetels (en zakkende....). ze kunnen zelfs niet meer pretenderen het volk te vertegenwoordigen, laat staan te regeren. ze hebben nergens meer rechten toe. oprotten en wegwezen. NIEUWE VERKIEZINGEN !!! NU ! |
Nederland, importeur van analfabeten, clitorisslagers,zelfmoordterroristen, extremisten, jihadisten en rifsissers. typisch voorbeeld van integratie: een marokkanslose die op Nederlanders spuugt vanaf de 7e etage,wonende galerijflat Zijldonk 135 te Leiden en genaamd: Ghazal Bezzai. Erdogan:"islam is islam, gematigde islam bestat niet" en "Democratie is net een taxi: je maakt er gebruik van totdat je je bestemming bereikt hebt en dan stap je uit". |
Klacht indienen  |
|
|
Dolph

1552 Posts |
Posted - 28 Sep 2009 : 23:13:49
|
| Vind dit veel minder erg dan volksverlakkerij zoals bijvoorbeeld een enquete zoals beloofd dwarsbomen of burgers niet goed voorlichten over kosten van het pardon om maar wat te noemen. |
Klacht indienen  |
|
|
Bollie
Lid van Verdienste

9636 Posts |
Posted - 28 Sep 2009 : 23:19:13
|
Nee, niet opstappen.
Ten eerste omdat nog niet helder is wat er nu precies is voorgevallen. Ten tweede omdat Brinkman een van de velen in Nederland is met al dan niet een zelfbenoemd drankprobleem, en hij hiermee Nederland 2 diensten kan bewijzen: 1) door in de TK voor de PVV door te gaan, 2) boegbeeld te worden van een moderne blauwe knoop beweging.
waarmee ik niet wil zeggen dat ik fan ben van de pvv.
|
Do not consult the gods to discover the directing soul, consult an anatomist. Galenus |
Klacht indienen  |
|
|
Bretelrebel

Netherlands
2052 Posts |
Posted - 29 Sep 2009 : 09:41:44
|
Verbaas me oprecht over het verwijzen naar risicovol / ongewenst gedrag van andere politici om daarmee het drankprobleem van Brinkman met de mantel der liefde te bedekken. Waar ik overigens bij aanteken dat ik het graag eens ben met het feit dat er politici zijn die zich aan veel ergere dingen schuldig maken.
Maar stel nu eens, dat: - de PVV een politieke vereniging zou zijn, - de leden zich mogen uitspreken over een kandidatenlijst voor de volgende Tweede Kamer Verkiezingen, - er op die lijst een inhoudelijk prima kandidaat staat, met de aantekening dat hij een drankprobleem heeft
Zou die persoon dan op de definitieve lijst komen? |
Klacht indienen  |
|
|
mereclar

Netherlands
212 Posts |
Posted - 29 Sep 2009 : 09:51:07
|
Niet opstappen maar wel hard aan zijn probleem werken.
Ten eerste er is geen hard bewijs, waar blijven de feiten?(geen aangifte van de barman enz..) Ten tweede er zijn inderdaad meer mensen met een zelfbenoemt drankprobleem, die hoeven niet in de politiek te zitten en hebben geen voorbeeldfuncite zoals Brinkman. Ik laat de keuze bij Brinkman liggen, als hij denkt dat hij zijn probleem onder controle kan krijgen, succes! Maar er zijn meer mensen met drank/drugs problemen die dat zeggen dus eerst zien dan geloven.
En nu heb ik ook wel weer genoeg van dit onderwerp dus ik zet er een dikke punt achter. |
http://www.youtube.com/watch?v=lWo9Wmo9AYU |
Klacht indienen  |
|
|
Bretelrebel

Netherlands
2052 Posts |
Posted - 29 Sep 2009 : 09:52:34
|
| Voortschrijdend inzicht bij Mereclar dus. |
Klacht indienen  |
|
|
Bollie
Lid van Verdienste

9636 Posts |
Posted - 29 Sep 2009 : 10:08:27
|
Bretelrebel, ik voel me enigszins aangesproken door de zin "met de mantel der liefde bedekken". Zolang er geen strafbare feiten aangetoond kunnen worden, ben je in NL nog onschuldig. Het enige strafbare feit is neergelegd door wat journalisten. Hoe betrouwbaar is dat, en moet je daarop iemand -die ik tot op dit onfortuinlijke feit netjes met bijv de kwestie Antillen heb zien manoeuvreren- de laan uitsturen?
Kortom: iedereen die hier tegen Brinkman is ivm voorval in de Haagse kroeg, spreek m.i. voor zijn beurt.
|
Do not consult the gods to discover the directing soul, consult an anatomist. Galenus |
Edited by - Bollie on 29 Sep 2009 10:29:07 |
Klacht indienen  |
|
|
mereclar

Netherlands
212 Posts |
|
|
Bretelrebel

Netherlands
2052 Posts |
Posted - 29 Sep 2009 : 12:14:07
|
Beste Bollie,
Ik heb nergens gesteld dat Brinkman zich schuldig heeft gemaakt aan een strafbaar feit (is ook niet zo als hij niet geslagen heeft) en heb ook geen uitspraak gedaan over de betrouwbaarheid van het journaille.
Ik wil me in deze discussie over Brinkman echter niet verschuilen achter het gedrag van andere politicie en zeker ook niet achter de moraliteit van journalisten. Natuurlijk wordt dit door hen uitvergroot omdat het een PVVér betreft; niets nieuws onder de zon, dat is ook hun taak en daar heb je als politicus gewoon rekening mee te houden.
Het gaat hier over een Kamerlid van de PVV met een drankprobleem en ik vraag me af waarom zo velen hier andere politici nodig hebben om dat probleem van Brinkman goed te praten, toe te dekken met de mantel der liefde. |
Klacht indienen  |
|
|
Bollie
Lid van Verdienste

9636 Posts |
Posted - 29 Sep 2009 : 12:16:34
|
Sja, hierin kan ik je toch wel vinden.
|
Klacht indienen  |
|
|
Marjan Duijsens
we prutsen maar wat aan

Netherlands
15348 Posts |
Posted - 29 Sep 2009 : 14:28:35
|
Dat bedoel ik dus Bretelrebel. Het maakt niet uit wat Hero nu wel of niet gedaan heeft hij is aangeschoten wild en DAAROM een risicofactor voor de PVV. Wat andere mensen doen is daarin niet van belang. Arnold is jouw vraag daarmee ook beantwoordt? |
Hitch: "Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away!"
|
Klacht indienen  |
|
|
Arnold
Forumclown

32952 Posts |
|
|
Bretelrebel

Netherlands
2052 Posts |
Posted - 29 Sep 2009 : 19:21:40
|
| Zojuist in het RTL nieuws gehoord dat Wilders Brinkman blijft steunen; hij staat er vierkant achter. Jammer, maar je hoeft het niet altijd met elkaar eens zijn nietwaar? |
Edited by - Bretelrebel on 29 Sep 2009 19:31:19 |
Klacht indienen  |
|
|
Arnold
Forumclown

32952 Posts |
Posted - 29 Sep 2009 : 20:09:32
|
quote: Originally posted by Bretelrebel
Zojuist in het RTL nieuws gehoord dat Wilders Brinkman blijft steunen; hij staat er vierkant achter.
Nu er totaal geen bewijs is van het slaan/ geweld, alhoewel dit in het RTL nieuws wederom genoemd werd, denk ik dat Wilders geen andere keus heeft.
Ja tenzij Brinkman de eer aan zichzelf had gehouden.
quote:
Jammer, maar je hoeft het niet altijd met elkaar eens zijn nietwaar?
Eens
|
Onderweg en toch bijblijven? Abonneer op https://twitter.com/Pim_Fortuyn_nl of https://www.facebook.com/pimfortuyn.nl?fref=ts
|
Klacht indienen  |
|
|
Bretelrebel

Netherlands
2052 Posts |
Posted - 29 Sep 2009 : 20:16:19
|
Wilders verklaart Nieuwspoort vanaf nu taboe voor PVVérs; ook niet zo'n sterke reactie.
Hebben jullie de voorzitter van Nieuwspoort (en NRC journalist)zojuist ook gehoord bij DWDD. Hij heeft 2 x een uur met Brinkman gesproken deze week en heeft verklaard dat de barman fysiek lastig is gevallen; Brinkman kan zich dat niet meer herinneren. |
Edited by - Bretelrebel on 29 Sep 2009 21:46:52 |
Klacht indienen  |
|
|
hansie
Erelid

16100 Posts |
Posted - 29 Sep 2009 : 21:19:09
|
di 29 sep 2009, 20:33
Barman doet geen aangifte tegen Brinkman
DEN HAAG - De barman die klappen kreeg van PVV'er Hero Brinkman in de bar Nieuwspoort, doet geen aangifte tegen de politicus. Dat zei Max van Weezel, voorzitter van het bestuur van Nieuwspoort, dinsdag in het tv-programma De Wereld Draait Door.
De barman aanvaardt de excuses van Brinkman en laat het daar bij. Ook Wilders neemt genoegen met de verklaring van Brinkman. „Dit had niet mogen gebeuren. Daarover is de fractie glashelder”, zei Wilders. Hij houdt desondanks alle vertrouwen in Brinkman en vindt dat hij zijn werk nog steeds geloofwaardig kan doen.
Knokken
„Hij drinkt niets meer. We gaan knokken voor een beter Nederland met de PVV, inclusief Brinkman.” Omdat Brinkman geen agressie heeft gebruikt, kan hij volgens Wilders gewoon blijven pleiten voor een harde aanpak van geweld.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4953956/__Geen_aangifte_tegen_Brinkman__.html |
Gr Hansie
Geert Wilders,ik laat de PVVkiezer niet uitmaken voor racist, een gevaar voor de rechtsstaat of rechts-extremist. Dat laat ik me niet gebeuren. Iedereen die dat vanaf nu zegt, krijgt keihard de wind van voren. Ze kunnen de PVV niet aan, daarom schieten ze onder de gordel.”
|
Klacht indienen  |
|
|
Arnold
Forumclown

32952 Posts |
|
|
Marjan Duijsens
we prutsen maar wat aan

Netherlands
15348 Posts |
Posted - 30 Sep 2009 : 07:50:29
|
| Exit PVV |
|
Klacht indienen  |
|
Topic  |
|