| Author |
Topic  |
|
|
Columnist
Ervaren Forumlid (serieus betrokken)

Bananen Republiek Nederland
1782 Posts |
Posted - 12 Sep 2009 : 11:55:27
|
Anja's Duivelse Dilemma

MARK D`AVIANO - 11 SEPTEMBER 2009
Anja Meulenbelt is woedend op haar kameraad Femke Halsema. Femke houdt niet meer van hoofddoekjes en is van het lichtend pad afgedwaald. Maar ook Anja komt voor een duivels dilemma.
Anja had het vrijdagavond 11 september maar druk met meulenbelten op haar blog. Ze had een kwaad artikel over die dekselse Femke geplaatst. Ze meldde ook:
En ik zeg het nog maar even, dat scheelt weer voor niks reacties insturen: ik stel geen prijs op reacties van mensen die nog steeds denken dat hoofddoeken per definitie tegen de emancipatie zijn, of per definitie onvrijwillig. Ik vind het niet meer interessant en kennelijk is de moeite om nog eens uit te leggen dat dat volledige klets is niet aan jullie besteed. Dus doe geen moeite.
Toch kwamen er weer een hoop kritische reacties. Die werden dan binnen enkele minuten verwijderd; soms zelfs binnen 15 seconden. Dit is goed na te lezen bij de weerslag die op GeenStijl belandde. Ik wilde zelf geen moeite doen om een reactie te schrijven die meteen weggehaald zou worden, maar wel wilde ik Anja een hersenkraker geven. Rond 8 uur schreef ik op haar site:
De Imam Sheik Fawaz Jneid van de As-Soennah moskee in Den Haag stelt dat het dragen van een hoofddoek voorkomt dat vrouwen worden verkracht. Er is vandaag veel kritiek op die uitspraak, maar welbeschouwd heeft hij gelijk. Geen man wordt opgewonden van een vrouw met een hoofddoek, zeker niet wanneer er ook vrouwen met bloot haar in de buurt zijn. Vrouwen moeten dus zelf kunnen kiezen dat ze een hoofddoek dragen, als ze het risico op verkrachting zo klein mogelijk willen maken. Gewoon een kwestie van veiligheid. Maar daar hoor je Femke niet over.
Eigenlijk meende ik dit nog ook, dus ik was niet eens echt aan het trollen. Ik had voor Anja wel een aanwijzing verstopt dat hier iets heel engs staat, waar ze eens goed over na zou moeten denken: "zeker niet wanneer er ook vrouwen met bloot haar in de buurt zijn". Mijn niet uitgeschreven suggestie is dat die vrouwen een soort bliksemafleider worden; zij ontvangen ook nog eens de "normale" portie verkrachtingen die van de gehoofddoekte vrouwen "afglijdt". Het duurde bijna een half uur voordat Anja begreep dat mijn reactie toch niet strookte met haar islamitisch-feministische ideologie. Om half 9 was mijn reactie verwijderd; toch wel een soort duurrecord.
Ik had overigens niet mijn volledige mening gegeven. Overal waar de Islam aanwezig is, is het als vrouw veiliger om een hoofddoek te dragen. Dat gebeurt al in Parijse voorsteden. Als ze in deze omstandigheden per sé veiligheid wil, moet ze dus een hoofddoek op. Maar veel vrouwen willen èn geen hoofddoekje dragen, èn ook geen verhoogd gevaar op verkrachting lopen. Ze willen over straat kunnen lopen zoals het vroeger kon. Ik vind dat die vrouwen recht moeten hebben op veiligheid zonder hoofddoekje, maar op dit moment kunnen ze dat recht niet halen.
Er is volgens mij maar één manier om ervoor te zorgen dat ongelovige vrouwen zonder hoofddoekje net zo veilig over straat kunnen als islamitische, en dat is door de hoofddoekjes overal in het openbaar keihard te verbieden. Het is eigenlijk kiezen tussen recht op dragen van een hoofddoekje, en recht op het veilig niet-dragen van een hoofddoekje. Dan kies ik voor het tweede, omdat dat recht vroeger tot tevredenheid gold. Bovendien wordt het eerste recht opgeeist door een aggressieve, wezensvreemde ideologie; er is alle reden om daar niet aan toe te geven.
Voor mij is de keus makkelijk; voor Anja wordt het denk ik een duivels dilemma. Ik bedoel allemaal het echt vrouwvriendelijk, maar Anja zal me wel een racistische vrouwenhater vinden. Tot nu toe lijkt ze vrij strak in de leer.
Er gloort een lichtpuntje. Anja schrijft dat ze het steeds vaker van anderen hoort: “er is geen één linkse partij nog te vertrouwen. Geen één”. en ze vervolgt: "ik kan ze helaas niet van harte ongelijk geven". Voortschrijdend inzicht, zullen we maar zeggen.
Laten we allemaal het beste hopen en bidden voor Anja.
Zet hem op, Anja, je kan het wel!
PS Ik zag dat onze collega's van het andere Vrije Volk ook iets leuks over Anja hebben geschreven.

Reageren kan bij markdaviano (a) yahoo.co en hier op het forum.
http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=9194
|
 |
|
Klacht indienen
|
|
|
|
|
Mark d Aviano
Aspirant Forumlid (ballotage periode)
36 Posts |
Posted - 12 Sep 2009 : 13:09:20
|
Update: Carel Brendel laat me weten dat die kwestie bij het AD anders ligt:
de medewerking van Anja Meulenbelt aan het AD-Lezersforum onder de naam Corrie Schultheis uit Wijster is een hardnekkige mystificatie, veroorzaakt door een klassieke fout op de redactie. In een soort proefopzet van het Lezersforum zijn 'smoeltjes' van politici bij enkele forumleden geplakt, waarvan het AD op dat moment de foto's nog niet binnen had. Zo kon men al vast zien hoe de pagina eruit zou zien. Door een fout zijn ze blijven staan bij de eerste keer, dat het lezersforum daadwerkelijk in de krant stond. Die Corrie Schultheis bestaat echt, ik heb haar wel eens aan de telefoon gehad. |
Klacht indienen  |
|
|
Mark d Aviano
36 Posts |
Posted - 12 Sep 2009 : 13:10:38
|
Update: Anja noemt me een hopeloos geval waar geen discussie mee te voeren is. Bovendien heeft ze haar censuurprocedure technisch goed op orde:
"Verder nog een technische mededeling voor de mensen die er een spelletje van maken om te kijken hoe lang hun bijdrage blijft staan voordat ik hem wis: niet een seconde. Je reactie komt namelijk in de wachtstand, en is alleen voor mij en voor de inzender zelf te lezen voordat ik er toe kom te beslissen of het er op komt of niet." http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2009/09/12/over-dit-weblog-3/ |
Klacht indienen  |
|
|
Tom Poes
Forumlid én ondersteuner

10013 Posts |
Posted - 12 Sep 2009 : 13:31:01
|
Die censuurprocedure is hier overigens voor wat betreft anonieme reageerders exact hetzelfde. Leden krijgen pas achteraf, indien nodig, met moderatie te maken. Onze intentie verschilt echter wezenlijk met die van Vrouwtje Vuilnisbelt. Wij modereren juist niet op mening, om discussie op gang te brengen. Hoofdlapje Meulenbelt spreekt zichzelf danig tegen als zij zegt dat bij Trouw niet gediscussieerd wordt en bij haar wel. Het mag dan zo zijn, dat in dit geval vele meningen bij Trouw overeenkomen, maar dat is geen noodzakelijkheid. Bij haar juist wel. Eigenlijk heef het geen enkele zin haar site te bezoeken, anders dan uit nieuwsgierigheid hoe zij nu weer de bocht uit vliegt en hoe groot het aantal dat mee vliegt. Want het zal altijd naar linksch zijn als de bocht naar rechts gaat. Gewoon een natuurwet. Daar is niets tegen te doen! |
 Het treffendste bewijs, dat iemand ergens niet onvoorwaardelijk achter staat, is dat ie alsmaar argumenten verlangt.
|
Klacht indienen  |
|
|
Mark d Aviano
36 Posts |
Posted - 12 Sep 2009 : 13:39:57
|
Nou Tom Poes, er begint nu toch een kleine bitch fight in de reacties bij Anja. Ik houd mijn hart vast:
Uit solidariteit met mijn gehoofddoekte zusters wil ik best een dag een doek om mijn hoofd doen. Geen enkel probleem. Maar alleen als zij bereid zijn om ook voor mij, uit solidariteit voor de niet-gehoofddoekte vrouw, een dag hun doek uit te doen. Fair play toch?
Reactie door Senay Ozdemir — zaterdag 12 september 2009 @ 12.07
Leuk gezegd, Senay, maar hoezo? Dat je gehoofddoekte zusters, die voortdurend voor ongeemancipeerd worden uitgemaakt en nog zo het een en ander wel een beetje solidariteit kunnen gebruiken dat snappen we alletwee. Maar jij? Waar heb jij solidariteit voor nodig?
Reactie door Anja — zaterdag 12 september 2009 @ 12.31 |
Edited by - Mark d Aviano on 12 Sep 2009 13:42:33 |
Klacht indienen  |
|
|
Arnold
Forumclown

Open Inrichting Nederland
25480 Posts |
Posted - 12 Sep 2009 : 13:48:34
|
"De Imam Sheik Fawaz Jneid van de As-Soennah moskee in Den Haag stelt dat het dragen van een hoofddoek voorkomt dat vrouwen worden verkracht. Er is vandaag veel kritiek op die uitspraak, maar welbeschouwd heeft hij gelijk. Geen man wordt opgewonden van een vrouw met een hoofddoek, zeker niet wanneer er ook vrouwen met bloot haar in de buurt zijn. Vrouwen moeten dus zelf kunnen kiezen dat ze een hoofddoek dragen, als ze het risico op verkrachting zo klein mogelijk willen maken. Gewoon een kwestie van veiligheid. Maar daar hoor je Femke niet over."
Het feit dat Meulenbelt dit weggooit en dus ontkent of niet wil kennen vind ik eigenlijk genoeg om haar, al dan niet via de SP, aan te pakken. Want het is toch ongelooflijk dat niet iedere vrouw deze onmenselijke vorm van onderdrukking krachtig afwijst?
Meulenbelt was al een collaborateur van de islam maar begint inmiddels op te schuiven naar het niveau van islam-official. |
Langs deze weg vraag ik alle VVD sympathisanten Rutte op te roepen de islam als ideologie te beschouwen ... |
Klacht indienen  |
|
|
Arnold
Forumclown

25480 Posts |
Posted - 12 Sep 2009 : 13:51:08
|
quote: Originally posted by Mark d Aviano Leuk gezegd, Senay, maar hoezo? Dat je gehoofddoekte zusters, die voortdurend voor ongeemancipeerd worden uitgemaakt en nog zo het een en ander wel een beetje solidariteit kunnen gebruiken dat snappen we alletwee. Maar jij? Waar heb jij solidariteit voor nodig?
Reactie door Anja — zaterdag 12 september 2009 @ 12.31
Ach veel illustratiever voor de blindheid van Meulenbelt kan het niet.
WAAROM niet-gesluierden solidariteit nodig hebben?? Pardon? |
Langs deze weg vraag ik alle VVD sympathisanten Rutte op te roepen de islam als ideologie te beschouwen ... |
Klacht indienen  |
|
|
Tom Poes
Forumlid én ondersteuner

10013 Posts |
Posted - 12 Sep 2009 : 15:24:59
|
quote: Originally posted by Mark d Aviano
Nou Tom Poes, er begint nu toch een kleine bitch fight in de reacties bij Anja.
Ja kunst, iemand met de naam Senay Ozdemir is bij voorbaat heilig verklaard door Anja. Dat moet Truusje Visser niet proberen. Wordt trouwens meteen weer met een tegenvraag de grond in geboord.
Heb jij het al eens geprobeerd met een uitheemse naam daar? Moet je wel vanaf een andere computer proberen, want ik denk, dat jouw IP-adres wel eens het eerste obstakel zou kunnen zijn. |
 Het treffendste bewijs, dat iemand ergens niet onvoorwaardelijk achter staat, is dat ie alsmaar argumenten verlangt.
|
Klacht indienen  |
|
|
Arnold
Forumclown

25480 Posts |
Posted - 12 Sep 2009 : 15:35:00
|
| Interessante test Tom; als de boodschap hetzelfde is (moet je natuurlijk wel iets doen aan je stijl, anders val je alsnog door de mand) en het wordt toch geplaatst dan is duidelijk dat Meulenbelt behalve een leugenaar, een collaborateur ook nog een racist is. |
Klacht indienen  |
|
|
Tom Poes
Forumlid én ondersteuner

10013 Posts |
Posted - 12 Sep 2009 : 17:49:27
|
| Zit je nog met je e-mail adres natuurlijk... |
|
Klacht indienen  |
|
|
Arnold
Forumclown

25480 Posts |
Posted - 12 Sep 2009 : 17:58:10
|
| Pffff, een emailadres opvragen bij Yahoo of Google is 1 minuutje werk. Daarom accepteren wij die hier niet meer :-) |
Klacht indienen  |
|
|
HermanX
Voorheen bekend als .....

Cayman Islands
12395 Posts |
Posted - 12 Sep 2009 : 19:19:52
|
"De Imam Sheik Fawaz Jneid van de As-Soennah moskee in Den Haag stelt dat het dragen van een hoofddoek voorkomt dat vrouwen worden verkracht."
Hiermee stelt de imam dat het normaal is dat vrouwen worden verkracht, en ook dat hij dat heel gewoon vindt.
|
Klacht indienen  |
|
|
SilentNoise
Beginnend Forumlid (serieus geïnteresseerd)

113 Posts |
Posted - 12 Sep 2009 : 22:03:34
|
Ik denk dat Anja Meulenbelt niet blind is, maar dat ze haar officiële mening al heeft verkocht. Als ze die beslissing al heeft genomen dan zou het zichzelf nutteloos moeilijk maken als ze aan het nadenken en misschien twijfelen zou gaan. Dan zou ze heel haar beruchte linkse identiteit moeten weggooien, en dat alleen voor wat waarheidsmomenten? Ze is niet stom. Meedogenloos en cynisch, maar niet dom. |
Wilders roept niet op tot discriminatie: hij wil gewoon, dat ook de GELOVIGEN zich aan de wet houden! (anonieme poster op weblog) |
Klacht indienen  |
|
|
Mark d Aviano
36 Posts |
Posted - 13 Sep 2009 : 02:21:25
|
| @SilentNoise: mee eens. I.h.a. is links niet naief, maar kwaadaardig. Alleen een deel van het stemvee is naief |
Klacht indienen  |
|
|
Tom Poes
Forumlid én ondersteuner

10013 Posts |
Posted - 13 Sep 2009 : 12:02:33
|
Anja niet naïef? Kom, kom, die is dermate naïef, zo niet dom, dat het niet eens meer opvalt. Als je willens en wetens niet open wilt staan voor andere meningen en die dan maar uitsluit om nog langer ter discussie te stellen, betekent dat, dat je geen verweer meer hebt en steeds terug valt op je eigen kleine meninkje. Ze kan andere meningen gewoon niet aan en leeft liever in haar eigen wereldje, dat de islam heilig heeft verklaard. Maar niets in deze wereld is probleemloos. En als je wat verder om je heen wilt kijken, moet je toch kunnen zien, dat zeker de islam daarvan verre van gevrijwaard is. Alleen het feit al, dat een dergelijke, totaal van ons verschillende cultuur, zomaar zou kunnen samenvloeien met de onze, is een pertinente naïeve gedachte. Het is zoiets als menen, dat water en olie makkelijk te vermengen zijn. |
|
Klacht indienen  |
|
|
Tom Poes
Forumlid én ondersteuner

10013 Posts |
Posted - 13 Sep 2009 : 12:24:36
|
| Het is overigens aardig de discussie daar verder te volgen, nu ook Femke zelf geantwoord heeft. Ze schrijft zelfs een zeer redelijk stuk op haar eigen blog hierover, waar ik het behoorlijk mee eens ben. Alleen haar opmerkingen over Geert Wilders blijven - noodgedwongen om zich daartegen af te zetten, lijkt mij - ongenuanceerd en eenzijdig. Daar heeft zij toch nog steeds een blinde vlek. |
|
Klacht indienen  |
|
|
Tom Poes
Forumlid én ondersteuner

10013 Posts |
Posted - 15 Sep 2009 : 00:42:22
|
quote: Originally posted by Mark d Aviano
Update: Anja noemt me een hopeloos geval waar geen discussie mee te voeren is.
Wel Mark, ik ben er al vlot achter gekomen, dat het net andersom is. Anja is een hopeloos geval om mee te discussiëren. Zij durft het niet. Zij gaat het uit de weg. Zij creëert een theekransje om zich heen om zichzelf bevestigd te zien.
Ik heb het geprobeerd, gewoon onder de naam John. Het resultaat is schamel. Maar eerlijk gezegd had ik niet anders verwacht.
Het begon zo:
23 Je mag alles vinden, Marco, en vervolgens mag je ook verwachten dat anderen op hun beurt daar wat van vinden. Dat iedereen atheist wordt ga je niet meemaken. Maar het kan mij (als gelovige) geen biet schelen dat dat is wat je wilt, want ik hoor niet bij een bevolkingsgroep die dagelijks onder vuur ligt.
Reactie door Anja — zondag 13 september 2009 @ 14.57
Dat leek mij een mooi aangrijpingspunt, immers, ook ik kon haar nu voor een dilemma plaatsen. Ik moet namelijk de godsdienst nog zien die niet door de islam veracht wordt.
29 “Maar het kan mij (als gelovige) geen biet schelen dat dat is wat je wilt, want ik hoor niet bij een bevolkingsgroep die dagelijks onder vuur ligt.”
En waar geloof je dan in, Anja?
Reactie door John — maandag 14 september 2009 @ 11.13
30 Zie hier, John. Ik zit regelmatig in de kerk van de Amsterdamse Studenekklesia en liet me daar ook dopen.
Reactie door Anja — maandag 14 september 2009 @ 12.28
Raak! Denk je dan. Maar het is natuurlijk mis, want mijn volgende reactie werd al niet meer geplaatst:
Wel Anja, ik heb je hele geloofsbekentenis gelezen, maar vind die toch wat minder overtuigend dan menig ander in zijn/haar reacties. Maar goed, die geloofservaring hoeft niet bij ieder hetzelfde over te komen. Maar of je nu gelooft in de God van Israël, die de Joden als uitverkoren volk aanwees, maar waarbij iedereen welkom is, bekend gemaakt door hen die het evangelie predikten, is mij nog een raadsel.
"Zonder God is God er ook" klinkt op z'n minst wat mystiek.
Maar waarom ik het eigenlijk vroeg was, omdat je beweerde, dat je niet hoorde tot een bevolkingsgroep die niet dagelijks onder vuur lag. Je gaat naar de kerk, je hebt je laten dopen, je hebt het over de bijbel, dus mag ik dan aannemen, dat je Christen bent of je althans zo voelt? Maar dan klopt je uitspraak niet, dat je bij een bevolkingsgroep behoort, die niet dagelijks onder vuur ligt. Het is namelijk nog veel ernstiger. Maar voorlopig moet je dan nog even buiten de grenzen kijken. Voor hoe lang nog is maar de vraag. Er is namelijk geen godsdienst ter wereld waarvan haar aanhangers zo vervolgd worden als die van het Christendom. Ik kan je er talloze berichten over geven, maar je zou ze zelf ook op kunnen zoeken op het internet. En helaas zul je dan moeten constateren, dat het alleen de islam betreft die het op jouw en mijn geloof voorzien heeft. Dat staat niet alleen in de koran, maar daarvan zijn op het internet huiveringwekkende praktijkvoorbeelden te vinden. Tot in Indonesië aan toe, waarvan men gaarne spreekt over een 'gematigde' islam aldaar. En die islam krijgt ook hier onmiskenbaar steeds meer voeten aan de grond. Ik laat de Joden even buiten beschouwing, daar die in eerste instantie als ras vervolgd worden door de islam, maar helaas ook steeds meer wereldwijd door extreemlinkse en -rechtse types. Daarbij maakt het niet zozeer uit welk geloof de Joden aanhangen. Ze zijn Jood, en dat voldoet. Al duizenden jaren, tot in Genesis aan toe.
In Saoedi-Arabië moet je niet verwachten zomaar een kerk te kunnen bouwen, en in feite geldt dat voor alle islamitische landen. Ook in Turkije, dat ooit de bakermat van het Christendom was, maar daarvan is nog niet 1% van de bevolking over. Maar bezoek bijvoorbeeld deze site eens. En dan zal ik allerlei gruwelijke moorden op Christenen vandaag de dag nog maar even achterwege laten.
Dus hoezo 'ik hoor niet bij een bevolkingsgroep die dagelijks onder vuur ligt'? Dan ben je dus kennelijk toch geen Christen......
Anja hult zich in stilzwijgen. Ik probeer nog een aantal uren later:
Mijn vervolgreactie heb ik helaas nog niet mogen zien. Mogelijk ben ik wat ongeduldig. Heb ik ergens gelogen, Anja? Laat het dan gerust weten, want ik heb een enorme hekel aan liegen. Dat is haast een obsessie van me, dus ik wil dat dan graag verbeteren. Maar dan moet ik natuurlijk wel weten wat er niet klopt. We kunnen natuurlijk ook doorgaan over die hoofddoeken, maar eigenlijk wilde je dat niet. Trouwens, ik vind die lapjes stof zo ontzettend rolbevestigend voor moslima's, dat ze dat zelf maar moeten uitzoeken.
Met vriendelijke groet, John
Maar het houdt voor mij zichtbaar niet lang stand. Anja is niet alleen naïef, ze is ook bang om het debat aan te gaan. Je kunt haar daarom helemaal niet voor een dilemma zetten. Ze rent keihard weg. Weg van de werkelijkheid.
Ik heb nog even naar onderstaande site gekeken. Ik weet niet wat ik daar van moet zeggen. Nou ja, apart clubje, maar dat hoeft op zich niet fout te zijn. http://www.studentenekklesia.nl/home/
|
|
Klacht indienen  |
|
|
ancarlo
Ere Forumlid voor het leven

Italy
11869 Posts |
Posted - 15 Sep 2009 : 11:25:19
|
Voortstromend uit het katholisme, tja!
ancarlo |
Die smerige eencellige tokkies, die xenofoben, nazi's, die nsb-ers, weet je wat die doen, die stigmatiseren en generaliseren een hele groep mensen, hoe durven ze dat te doen? Zei zeer vriendelijk links! |
Klacht indienen  |
|
|
Tom Poes
Forumlid én ondersteuner

10013 Posts |
Posted - 16 Sep 2009 : 12:56:53
|
Onderstaande quote komt hier vandaan.
quote: Daarnaast strijdt ze voor vrijheid van kritiek op een geloofsovertuiging. Tineke Bennema ook. Ik ook.
Mijn reactie om 12:36 vandaag:
Nee Anja, jij strijdt helemaal niet voor vrijheid van kritiek op geloofsovertuiging. Jij laat dergelijke reacties hier simpelweg niet toe. Zelfs als de feiten voor 100% kloppen. Een selectieve strijd is geen strijd. Alleen jouw overtuiging geldt. Jij durft de discussie niet aan, omdat je leeft in een klein wereldje. Alles daarbuiten is fout.
Ben nauwelijks nieuwsgierig hoe lang die reactie stand houdt. Als die verdwijnt kan ik inderdaad stellen, dat Meulenbelt volkomen oninteressant is. Immers: Discussie is dan uitgesloten. |
|
Klacht indienen  |
|
|
Tom Poes
Forumlid én ondersteuner

10013 Posts |
Posted - 16 Sep 2009 : 14:08:33
|
Yep! Weggejonast! Hoe is het mogelijk? Iemand daar een verklaring voor?  Ze gaat alleen de discussie aan met mensen die ze denkt aan te kunnen, omdat ze niet al te ver weg staan van 'haar mening'! |
|
Klacht indienen  |
|
|
katootje
18 Posts |
Posted - 16 Sep 2009 : 21:48:21
|
Stoer dat jullie de discussie met haar proberen aan te gaan. Jammer dat Meulenbelt de discussie niet durft aan te gaan. Zijn toch goeie vragen die gesteld worden. Ze kan niet eens haar eigen mening onderbouwen. Ze durft niet eens buiten haar eigen denkraampje te gaan. Het denkraampje dat met kunstgrepen in stand gehouden wordt. Ze wil louter bevestiging. Dat deze vrouw betaald wordt voor haar megalomane acties is erg jammer.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Megalomanie "Wie megalomaan is, ziet zichzelf als belangrijker of machtiger dan zijn omgeving of schrijft zichzelf bijzondere talenten toe. Soms is megalomanie een uiting van een sterk gevoel van eigenwaarde, maar de oorzaak kan ook zijn dat iemand zichzelf eigenlijk minderwaardig, onbetekenend of onbelangrijk vindt. In dit geval is de megalomanie een verdedigingsmechanisme van de psyche. De megalomaan sublimeert dan zijn minderwaardigheidscomplex in het tegendeel daarvan." |
Klacht indienen  |
|
|
Tom Poes
Forumlid én ondersteuner

10013 Posts |
Posted - 16 Sep 2009 : 22:23:17
|
| Nou, wat voor soort megalomaniak Anja dan is moet ieder maar voor zichzelf uitvissen. |
|
Klacht indienen  |
|
| |
Topic  |
|
|
|